صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

به رگ غیرتم برخورد دیدم تیم‌های خوزستانی قعرنشین هستند

ویسی: صنعت‌نفت نتیجه نگیرد مقصر من هستم

صنعت‌نفت آبادان این فصل برای چهارمین بار کادر فنی‌اش را تغییر داد. آ‌نها امید زیادی داشتند که بتوانند با ادسون تاوارس نتیجه بگیرند اما این سرمربی برزیلی هم نتوانست کاری از پیش ببرد تا در نهایت بعد از بازی هفته بیست و دوم از کار برکنار شود. حالا عبدالله ویسی سرمربی خوزستانی هدایت زردپوشان را به عهده گرفته است. ویسی می‌داند کار سختی دارد اما امیدوار است که بتواند صنعت‌نفت را از این شرایط سخت نجات دهد.

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

در شرایطی هدایت صنعت‌نفت آبادان را به عهده گرفتید که این تیم شرایط خوبی ندارد و تنها ۸ بازی تا پایان رقابت‌ها مانده. این کار به نظر می‌رسد ریسک بزرگی است.
ببینید من در لیگ یک، ۲ ، ۳ پیشنهاد خیلی خوب داشتم و می‌توانستم بروم اما به عنوان یک خوزستانی به من برخورد که ۲ تیم استانم قعر جدول و در خطر سقوط هستند، هر چند ممکن است استقلال خوزستان از لیگ یک بالا بیاید و باز هم سهمیه استان خوزستان ۲ تا شود اما همه چیز فعلاً در حد اما و اگر است. به هر حال فوتبال خوزستان و مخصوصاً آبادان و صنعت‌نفت در همه جای ایران طرفدار دارد که نباید این شرایط را پیدا کند. در این چند سال هم مسئولان باشگاه صنعت‌نفت چند بار با من صحبت کردند و پیشنهاد دادند. من برنامه هم دادم اما نشد بیایم. الان در بدترین شرایط آمدم. آن سال با استقلال خوزستان قهرمان شدیم و سال بعد من نبودم که تیم در بدترین شرایط قرار گرفت. به من گفتند بیا و من رفتم چون می‌خواستم به فوتبال استانم کمک کنم. الان هم احساس خوبی دارم. جایی آمدم که حرف و حدیث نباشد. من دانسته و با دید باز آمدم. تمام تمرکزم را می‌گذارم که به تیم کمک کنم. پایین‌تر از این که نمی‌رویم اما اگر تیم یک پله هم بالا بیاید به تیم کمک کرده‌ام. امیدوارم با تمرکز بالا بتوانیم سهمیه آبادان را حفظ کنیم. چون اگر تیم برود پایین، بالا آمدنش دیگر سخت است. نمی‌خواهم صحبت کلیشه‌ای انجام بدهم و بگویم آبادان شهر جنگ است و مردم مظلومی دارد. جنگ مال همه ایران بود و نمی‌گویم مردم بدبختی هستیم چون اینطور نیست اما لیاقت این مردم یک تیم آسیایی است. یکسری ندانم‌کاری باعث شد تیم به این روز بیفتد و بچه‌ها را خوب جمع و جور نکردند اما تیم خوبی است. لیاقت مردم خوزستان بالاتر از اینهاست. من نه می‌گویم تیم را نبستم و تیم داغونی تحویل گرفتم و نه به دنبال قرارداد و پول هستم. آمدم به مردم خوزستان و بخصوص آبادان کمک کنم. واقعاً به رگ غیرتم برخورد که دیدم تیم به این حال و روز افتاده است. مسئولان باشگاه صنعت‌نفت هم می‌دانستند من پیشنهاد خوب لیگ یکی داشتم اما آمدم تا تمام وجودم را برای تیم بگذارم. از همه هم می‌خواهم به تیم کمک کنند. از همه هواداران، مسئولان و حتی شمایی که قلم به دست دارید. این تیم با تمرکز بالا می‌تواند به سرانجام برسد. پس باید در این راستا همه به تیم کمک کنیم.
در این شرایط که تیم در قعر جدول است بدون شک نمی‌توان قول داد اما آیا شما فکر می‌کنید تیم شانسی برای ماندن دارد؟
بله، نمی‌شود قول داد. من فقط قول می‌دهم با تمام وجود و تمام توان کار کنم. نباید تمرکز من را بهم بزنند. من به کمک همه نیاز دارم.
ظاهراً از بازیکنان و نفرات هم راضی هستید؟
۱۰، ۱۲ تا از این بازیکنان شاگردان من بودند و کاملاً آنها را می‌شناسم. تیم خوبی است اما باید آسیب‌شناسی کنیم که وقت آن را نداریم. واقعاً تیم خوبی است و بازیکنان باتجربه و خوبی دارد. پاسور خوب و شوتزن‌های قهار. تیم همه چیز دارد اما نمی‌دانم چرا نتیجه نمی‌گرفت.
 درست است که امید شریفی‌نسب قرار است دستیار شما شود؟
امید شریفی‌نسب قبلاً توانست تیم امید صنعت‌نفت آبادان را قهرمان کند. من مربی‌اش در فولاد بودم و شناخت خوبی از هم داریم. بهنام سراج هم می‌تواند به تیم کمک کند. من به باشگاه این نفرات را پیشنهاد دادم اما هنوز به من جوابی ندادند. در کل نمی‌خواهم تیم را زیاد دستکاری کنم چون فرصتی نداریم.
 پس کادر فنی قبلی هم ماندگار هستند؟
صد درصد.
حتماً بازی‌های تیم را بررسی کردید و می‌دانید که صنعت‌نفت بازی‌های ۶ امتیازی و مهمی در خانه دارد.
بله، دیشب (پنجشنبه شب) تا صبح با پسرم نشستیم و بازی‌ها را بررسی کردم. باز هم می‌گویم من دانسته آمدم و اگر این تیم در ۸ بازی باقی مانده موفقیت کسب نکند، مقصر من هستم. من تمام تمرکزم را گذاشتم که به تیم کمک کنم. صنعت‌نفت در این فصل در خانه فقط ۳ امتیاز کسب کرد که این خیلی خیلی چشم‌انداز زشتی دارد. جایی که در کوچه و خیابان، در پاساژ و همه جا توپ و بحث فوتبالی است که چطور در خانه فقط ۳ امتیاز گرفتند؟ امیدوارم روزهای خوبی برای این تیم رقم بزنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی