صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

اختلاف‌ها ادامه دارد

رمز نگاری قهرمان لالیگا

در حالی که هفته گذشته فاصله مادرید تا صدر جدول به هفت امتیاز رسیده بود، شاگردان ایتالیایی نتوانستند اختلاف را بیشتر از یک هفته حفظ کنند و پس از برد خفیف بارسلونا مقابل والنسیا، رئالی‌ها از پس بتیس بر نیامدند و حالا فاصله تیم اول و دوم لالیگا به 9 امتیاز رسید.

8 مین برد اقتصادی

بازی بارسلونا – والنسیا همه چیز داشت، پنالتی از دست رفته، اخراج، پنالتی گرفته‌شده، دعوا و در نهایت گل که باعث برد خفیف بارسلونا مقابل خفاش‌ها شد. ژاوی که به خاطر محرومیت بازی را از روی سکوها تماشا می‌کرد، قبل از بازی اعلام کرده بود که بازی با والنسیا حکم فینال را برای آنها خواهد داشت. این هشتمین باری بود که صدرنشین لالیگا با یک گل زده مقابل حریفانش پیروز می‌شود، گل بعد از 16 دقیقه با ضربه سر رافینیا روی پاس سرخیو بوسکتس به ثمر رسید. به نظر می‌آمد که بارسلونا یک پیروزی راحت را کسب کنند اما آنها خودشان دشمن خودشان شدند. بعد از گل، بارسا کمی عقب نشست و به والنسیا اجازه پیشروی داد، سپس در نیمه دوم با از دست دادن پنالتی و اخراج آرائوخو امید بازگشت را به خفاش‌ها القا کرد. هنگام ضربه پنالتی جر و بحث‌هایی بین فاتی و فران‌تورس پیش آمد که چه کسی ضربه را بزند اما در نهایت فران تورس بود که شب بدش را با از دست دادن این پنالتی تکمیل کرد. بعد از این اتفاق روی اشتباه کونده، آرائوخو مجبور شد مهاجم حریف را در صحنه تک به تک با خطا متوقف کند و شاگردان ژاوی ادامه راه را 10 نفره طی کنند. تلاش‌های والنسیا نتیجه نداد و در نهایت با مقاومت بلوگرانا بازی با همان یک گل به پایان رسید.
 
ما شخصیت برنده داریم
ژاوی که از روی سکوها بازی را می‌دید پس از بازی در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و با خبرنگاران صحبت کرد.
دیدن بازی از روی سکو؟ «اگر روی نیمکت بتوانید اعصاب خود را کنترل کنید این اتفاق رخ نمی‌دهد، از بالا زمین را بهتر می‌بینید، خیلی زجر کشیدیم و باید زودتر به گل دوم می‌رسیدیم. اتفاقات زیادی در این بازی رخ داد، پنالتی، ضربه به تیرک دروازه... و اخراج رونالد آسیب بیشتری به ما زد.»
 اخراج درست بود؟ «بله، شما باید صادق باشید. خطا کاملاً مشخص بود که کارت قرمز دارد.»
جر و بحث سر ضربه پنالتی؟ «به بازیکنان نسبت به توانایی‌هایی که دارند دستوراتی می‌دهیم. کسیه هم می‌توانست پنالتی را بزند اما فران در صدر لیست و پنالتی‌زن شماره یک تیم بود. در این مورد ما از قبل تصمیم گرفته‌ایم و سعی می‌کنیم با راهنمایی‌هایمان به تیم کمک کنیم. فکر می‌کنم که تیم ما روز به روز در حال رشد است. شخصیت برنده‌ای داریم و باید همین‌طور ادامه دهیم.»
رافینیا دوست داشت آنسو فاتی ضربه را بزند؟ «بسیار خوب، شما باید شخصیت و میل به ضربات پنالتی را داشته باشید اما کسی که در نهایت تصمیم می‌گیرد و دستور می‌دهد ما هستیم.»

9 عدد نگران‌کننده

روزگار رئال بار دیگر بعد از بازی مقابل بتیس به سمت تاریکی رفت. هر چقدر زنگ خطرها برای مادرید به صدا در می‌آید مثل اینکه کریم بنزما قصد بیدار شدن ندارد.
ناامیدی حالا تمام مادرید را فرا گرفته، در بنیتو ویامارین رئال در دو بازی متوالی در 39 بازی رسمی این فصل و چهارمین بازی در 38 روز گذشته موفق به گلزنی نشد. تیمی که بیشترین گل زده این فصل را در لالیگا دارد (47 گل، بارسلونا 46) حالا با بحران عجیبی روبه‌رو شده است.
این دومین بار در دو دوره آنچلوتی است که مادرید دو بازی متوالی را بدون گل به پایان می‌رساند. شروع درخشان فصل، جایی که مادرید در 11 روز هفته اول 31 امتیاز (10 برد و یک تساوی) به دست آوردند به باد فراموشی سپرده شده. از آن زمان، رئال فقط 22 امتیاز از 13 بازی (6 برد، 4 تساوی و 3 باخت) کسب کرده است. و حالا صدرنشینی که 9 امتیاز بیشتر از سفیدپوشان دارد، همه چیز را برای قهرمانی این تیم غیر ممکن کرده.
یک بنزمای نصف و نیمه
بنزما فصل گذشته قهرمان بازی‌های به ظاهر تمام‌شده برای مادرید بود. 44 گل و 15 پاس گل او در 46 بازی تا حد زیادی او را به‌عنوان رهبر دبل قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا مشخص می‌کرد. اما این فصل مثل اینکه خبری از شماره 9 طلایی مادرید نیست. او در 40 بازی اول خود در فصل 22-2021، 30 گل و 9 پاس گل به ثبت رسانده بود در حالی که در 40 بازی اول 23-2022، آمار او 18 گل و 4 پاس گل است که از این 18 گل 6 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.
 
پیچیده شد ولی غیر ممکن نیست
کارلو آنچلوتی پس از تساوی 0-0 بین بتیس و رئال مادرید در بنیتو ویامارین در برابر رسانه‌ها قرار گرفت و به سؤالات آنها پاسخ داد.
بازی چطور بود؟«بازی سختی بود. فرصت‌هایی داشتیم اما استفاده نکردیم. ما در سه بازی اخیر فقط یک گل به ثمر رسانده‌ایم و آن هم روی ضربات آزاد بود و این نشان دهنده وجود یک مشکل است. باید دریبل زدن را کمتر کنیم و تمرکزمان را روی بهبود شوت‌هایمان بگذاریم.»
لیگ از دست رفت؟ «هنوز غیر ممکن نیست. خیلی سخت و پیچیده شده اما تردیدی نداریم که تا پایان خواهیم جنگید.»
نیمکت‌نشینی آسنسیو؟ «رودریگو، کریم و وینی را داشتم... او بازی نکرد چون فکر می‌کردم آنها می‌توانند خوب کار کنند. من می‌توانستم او را به زمین بفرستم، اما همچنین فکر می‌کردم که می‌توانیم بدون او نیز راه حلی پیدا کنیم.»
از عملکرد تیم عصبانی هستی؟ «بیشتر از عصبانیت متأثرم. این تیم با این کیفیت نمی‌تواند در سه بازی گل نزده باشد. باید خود را بهبود ببخشیم.»
ترکیب مشکلی نداشت؟ «ترکیب به نظرم عادی بود، این همان ترکیبی است که در آنفیلد 5 گل زده.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی