صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

تراکتور 2- پرسپولیس 3

کامبک با طعم معجزه؛ شیرین‌تر از قرابیه

بازی بزرگ هفته در ورزشگاه خالی از تماشاگر و در شرایطی که تحت تأثیر باد قرار داشت با تغییرات عجیب ترکیب قبل از شروع مسابقه همراه شد. محمدرضا اخباری گلر فیکس و کاپیتان تراکتور از یک سو، گئورگی گولسیانی و میلاد سرلک از سوی دیگر فقط دقایقی قبل از بازی از ترکیب دو تیم خارج شدند تا سرمربیان دو تیم با تغییراتی اجباری دنبال پیروزی باشند.
تراکتور بازی را بهتر شروع کرد و تسلط بیشتری روی توپ داشت. آنها بهتر توپ را در زمین می‌چرخاندند و موقعیت‌هایی هم خلق کردند اما پرسپولیس با اتکار به خلاقیت عمری در نیمه نخست دو گل به میزان زد و تراکتور را شوکه به رختکن فرستاد.
دقیقه 13 اشتباه عجیب وحدت هنانوف در پاس به عقب موقعیت گل مسلمی برای آلوز ایجاد کرد که بیرانوند با پا توپ را دفع کرد و در ریباند هم امیری اجازه نداد دیگر بازیکن تراکتور دروازه سفیدپوشان پرسپولیس را باز کند.
دقیقه 16 اشتباه فرشاد فرجی باعث شد تا رضا اسدی در موقعیتی تک به تک با بیرانوند قرار بگیرد اما بیرو در این موقعیت هم برنده بود و با پا توپ را دفع کرد.
دقیقه 19 توپگیری ترابی و پاس عمقی او برای عمری با ضربه زمینی و دقیق این بازیکن ریزنقش همراه شد و توپ به تور دروازه میزبان بوسه زد تا تیم یحیی بعد از بسته نگه داشتن دروازه‌اش توسط بیرانوند به گل برتری دست یابد.
دقیقه 23 کرنر ارسالی آلوز، اسدی را در موقعیت خوب صاحب توپ کرد اما فداکاری مدافعان پرسپولیس باعث شد بعد از سوت او جهت حرکت توپ تغییر کرده و به سمت دروازه بیرانوند نرود.
دقیقه 24 ارسال بلند روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر قنبری همراه شد و توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرانوند بیرون رفت.
دقیقه 29 کرنر ارسالی عالیشاه با ضربه سر پورعلی گنجی کرنر دیگری برای پرسپولیس به همراه داشت.
دقیقه 31 فرار عمری از خط آفساید با حرکت تماشایی و دریبل دو سه بازیکن حریف همراه شد تا او لقمه آماده را برای ترابی فراهم کند و این بار شماره 9 سرخ‌ها با یک ضربه بغل پا دروازه تراکتور را باز کرد تا سرخ‌ها دو بر صفر جلو بیفتند.
در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده و بعد از ارسال ضربه ایستگاهی ترابی در یک رفت و برگشت فرشاد فرجی می‌توانست با ضربه سر دروازه تراکتور را باز کند اما ضربه او اصلاً جالب نبود.
نیمه دوم با یک تغییر اجباری در خط دفاعی تراکتور شروع شد. اولین موقعیت نصف و نیمه را رزاق‌پور با شوت از راه دور خود ایجاد کرد و بعد از آن عالیشاه با یک ضربه ایستگاهی موفق به تهدید دروازه حریف شد.
بعد از شروع بهتر پرسپولیس در نیمه دوم تراکتور از دقیقه 60 فشار را بالا برد و دقیقه 61 شوت آقاجانپور را بیرانوند مهار کرد اما دقیقه 67 ارسال رزاق‌پور با ضربه سر دقیق عباس‌زاده دروازه پرسپولیس را باز کرد و اختلاف را به حداقل رساند.
فشار تراکتور ادامه پیدا کرد و با وجود اضافه شدن مدافع به ترکیب پرسپولیس دقیقه 84 با خطای سروش رفیعی روی عباس‌زاده داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید تا عباس‌زاده با گل کردن این پنالتی دبل کرده و تراکتور کامبک بزند. در 10 دقیقه باقیمانده بازی شکل و شمایل عجیبی به خود گرفت و یحیی باز هم مهاجم زیاد کرد تا از کامبکی که خورده بود رهایی یابد. از آن سو خمس هم دستور به پیشروی تیمش می‌داد تا پرسپولیس پشت دفاع حریف موقعیت‌های زیادی خلق کند. بعد از سه آفسایدی که از آل کثیر و اسماعیلی‌فر گرفته شد، پرسپولیس در یک ضربه ایستگاهی با ضربه نهایی عبدی و دفع بازیکنان حریف با ضربه نهایی هنانوف در آخرین ثانیه‌های بازی به گل برتری رسید تا به شیرین‌ترین برد فصل دست یابد و در راه بازگشت به صدر قدم محکمی بردارد.

جستجو
آرشیو تاریخی