صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

رم-یوونتوس؛ وحشت مورینیو از یوونتوس احیاشده

آلگری به دنبال فتح پایتخت

بعد از شکست شوکه‌کننده برابر تیم بدون برد کرمونزه در وسط هفته، رم امشب در ورزشگاه المپیکو میزبان تیم روی فرم یوونتوس است. دو غول سنتی فوتبال ایتالیا 9 امتیاز با هم فاصله دارند که دلیلش کسر 15 امتیاز از یوونتوس است هر چند در حال حاضر این تیم احیا شده و برای هر حریفی دردسر درست می‌کند.
شروع امیدوارکننده رم در سال 2023 سه‌شنبه ناگهان متوقف شد و باخت در زمین تیم ته جدولی از یک طرف روحیه تیم را به هم ریخت و از طرف دیگر رویای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را به خطر انداخت. جالوروسی که در جام حذفی هم به وسیله کرمونزه حذف شده بود، بعد از صعود به مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ اروپا به این تیم باخت. در جریان این مسابقه، ژوزه مورینیو برای سومین بار در این فصل از کنار زمین اخراج شد و بعد از اینکه شائبه نقش داور چهارم روی تصمیم داور مطرح شد، رم با فرجام خواهی تلاش کرد محرومیت مربی پرتغالی را کاهش دهد. تاکتیسین جنجالی چه در بازی امشب روی نیمکت باشد چه نباشد خواهان واکنش سریع تیمش به آن باخت شرم‌آور است هر چند با تمام موفقیت‌هایی که در اینتر به دست آورد، تنها در دو بازی در لیگ ایتالیا برابر یوونتوس به پیروزی رسیده است.
رم به عنوان قهرمان فصل قبل لیگ کنفرانس اروپا به دنبال فتح لیگ اروپا در این فصل است اما هدف اصلی آنها رسیدن به لیگ قهرمانان از طریق لیگ است و در راه رسیدن به این هدف، مهاجم سابق یووه، پائولو دیبالا که بهترین گلزن تیم است، نقش پررنگی دارد. اما رقبای سرسختی مقابلشان هستند از جمله همین یوونتوس احیاشده هر چند باشگاه پایتخت‌نشین هر چهار بازی خانگی آخرش در لیگ را برده بدون اینکه گلی دریافت کند.
اما یوونتوس نه تنها دو تا از سه بازی آخرش در «شهر ابدی» را برده بلکه در سه تا از چهار بازی آخر با رم برنده بوده و تنها استثنایش بازی شهریورماه بود که دوشان ولاهوویچ و تامی آبراهام در تساوی یک بر یک دو تیم گل زدند.
تیم ماسیمیلیانو آلگری مایل است این رویه خوب را حفظ کند و سه‌شنبه شب در دربی دلا موله دو بار از تورینو عقب افتاد و کار را به تساوی کشاند تا آنکه 4 بر 2 به پیروزی رسید تا فاصله‌اش را با تیم‌هایی که با مجازات فدراسیون فوتبال ایتالیا ناگهان از بانوی پیر جلو افتادند، کم کند.
برد سه‌شنبه در استادیوم آلیانتس، واکنش خوب تیم بعد از سقوط به میانه جدول و باخت شوکه‌کننده بعدش به مونتزا را تداوم بخشید و این تیم فقط در تورین ندرخشیده. آنها در شش تا از هفت بازی خارج از خانه آخرشان به پیروزی رسیده‌اند در حالی که در چهار بازی اول بیرون از خانه در این فصل بردی نداشتند ضمن اینکه هفت کلین‌شیت در 11 بازی خارج از خانه این فصل بهترین عملکردشان از سال 1982 محسوب می‌شود.
قبل از اینکه از تیم همشهری تورینو دو گل بخورند، دفاع خوب تیم آلگری در بیش از 500 دقیقه بازی تنها یک بار باز شده بود که در برد مقابل نانت در پلی‌آف لیگ اروپا بود و این استحکام دفاعی، تیم رده هفتمی یووه را به رسیدن به رویای سهمیه لیگ قهرمانان در پایان فصل امیدوار می‌کند.
 
اخبار تیمی
بعد از باخت به کرمونزه، تغییراتی در رم صورت می‌گیرد و کریس اسمالینگ و نمانیا ماتیچ به ترکیب اصلی برمی‌گردند. اسمالینگ محروم بود و ماتیچ جای جورجینیو واینالدوم را می‌گیرد که بعد از یک دوری طولانی نخستین بار 90 دقیقه بازی کرد. تامی آبراهام که تازه پدر شده، به جای آندره‌آ بلوتی رهبر خط حمله می‌شود که سابقه زدن چهار گل به یوونتوس را دارد اما در این فصل نه گل زده و نه پاس گل داده. دیبالا که در فهرست گلزنان برتر تاریخ یووه در رده دهم است، بعد از ترک این تیم و پیوستن به رم در تابستان هشت گل برای جالوروسی زده و شش پاس گل داده تا به آمار فصل گذشته برسد آن هم در 11 بازی کمتر.
پل پوگبا همچنان در یوونتوس ستاره محسوب می‌شود اما بعد از انتقال از منچستریونایتد درگیر مصدومیت شد و مقابل تورینو برای اولین بار بعد از شش ماه از روی نیمکت به زمین آمد، برای این مسابقه هم امیدوار به همین قدر بازی است. فابیو میرتی، دیگر هافبک یووه از مصدومیت قوزک پا رها شده اما آرکادیوش میلیک دور از دسترس است برای همین ولاهوویچ و آنخل دی‌ماریا بازیکنان هجومی تیم به حساب می‌آیند.
مانوئل لوکاتلی محرومیت خود را پشت سر گذاشته و حضورش در تیم شاید تنها تغییر آلگری در تیم برنده باشد؛ انزو بارنچه‌آ بازیکن جوان راه را برایش باز می‌کند.
 
ترکیب احتمالی
رم: پاتریسیو؛ مانچینی، اسمالینگ، ایبانز؛ زالفسکی، کریستانته، ماتیچ، اسپیناتزولا؛ پلگرینی، دیبالا؛ آبراهام
یوونتوس: شزنی؛ دانیلو، برمر، ساندرو؛ کوادرادو، فاجولی، لوکاتلی، ربیو، کاستیچ؛ دی‌ماریا؛ ولاهوویچ

 

جستجو
آرشیو تاریخی