صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

برتری جوانی «آملی»ها بر تجربه پیکان

سلام عطایی به فینال پس از 9 سال!

محسن آجرلو
روزنامه نگار
در اولین بازی روز دوم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال، تکلیف یکی از فینالیست‌ها مشخص شد و تیم هراز آمل با کسب دومین پیروزی برابر پیکان، موفق شد جواز حضور در رقابت پایانی را کسب کند. شاگردان عطایی پس از نتیجه 3 بر صفر در اولین بازی، در بازی دیروز هم تنها یک ست به حریف دادند و با برتری 3 بر 1 دومین برد را دشت کرده و فینالیست شدند.
تلاش نافرجام پیکان
شاگردان پیمان اکبری به عنوان قهرمان آسیا و پرافتخارترین تیم لیگ، پس از باخت در بازی اول، آمده بودند تا با برتری در این مسابقه، کار را به بازی سوم بکشانند. تلاش آنها در ست اول هم با موفقیت همراه بود و منجر به برتری 26 بر 24 آنها شد. در ادامه اما این تیم جوان هراز بود که با عملکرد بهتر در دفاع و حمله، تبدیل به تیم برتر میدان شد و سه ست بعدی را با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 15 و 25 بر 22 به سود خود به پایان رساند تا به عنوان اولین فینالیست لیگ 1401 انتخاب شود.

غلبه جوانی بر تجربه
تیم هراز اگرچه اکثر هفته‌های لیگ را با صدرنشینی سپری کرد اما بهره چندانی از بازیکنان مطرح و ستاره‌های حال حاضر والیبال ایران نبرده است. ترکیب آملی‌ها را اغلب بازیکنان جوانی تشکیل می‌دهند که (به جز چند چهره) سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را نداشته و اسم و رسم چندانی هم در لیگ ندارند. تیمی که در مرحله مقدماتی رضا قرا را به عنوان مؤثرترین بازیکنش از دست داد و در نیمه نهایی هم بدون توخته بازی کرد اما در نهایت نیروی جوانی آن بر تجربه تیمی مانند پیکان غلبه کرد. پیکان با داشتن دوجین بازیکن با تجربه و میدان‌دیده، در نهایت نتوانست از پس تیم جوان بهروز عطایی بر بیاید و پس از نایب قهرمانی در سال گذشته، این بار نتوانست راهی رقابت نهایی شود.
بازی بدون فارینا و توخته
هراز آمل در بازی دیروز و البته مانند بازی اول نیمه‌نهایی، امیرحسین توخته را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. در طرف مقابل هم البته پیکان رافائل فارینای لهستانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. در این میان شاید غیبت پشت خط‌زن پیکان محسوس‌تر بود و بیشتر به چشم آمد. هر دو تیم تلاش کردند تا در روز غیبت این بازیکنان، حملات خود را از مناطق دیگری انجام دهند اما نداشتن یک پشت خط‌زن ششدانگ، ضربه بیشتری به تیم اکبری زد.

جانشین خلف قرا
مصدومیت و دوری طولانی مدت رضا قرا در تیم هراز، هر چقدر تیم عطایی را دچار مشکل کرد و باعث تغییر روند آنها شد، در نهایت منجر به آبدیده شدن یک بازیکن جوان و آینده‌دار شد.
علی حاجی‌پور که سال گذشته در اردوی تیم ملی جوانان حضور داشت، در این فصل جانشین رضا قرا شد.
بازیکن جوانی که در مرحله مقدماتی اشتباه‌های خود را انجام داد و آنقدر آبدیده شد که مطمئن‌ترین اسپکر این تیم در بازی دوم نیمه نهایی شود. قطرپاسور هراز که از خراسان شمالی می‌آید، بار اصلی حملات هراز را به دوش کشید و در اکثر حملات هم موفق بود تا در نهایت تبدیل به یکی از پایه‌های اصلی پیروزی تیمش شود.

ZOOM
حضور عطایی در فینال پس از 9 سال
بهروز عطایی در سال‌های 90، 91 و 92 سه فینال پشت سر هم را در لیگ برتر تجربه کرد. سه حضوری که البته با هدایت تیم کاله صورت گرفت و دو قهرمانی را برای این مربی به همراه داشت. عطایی در فینال سال 92 رقابت نهایی را به متین واگذار کرد و 9 سال طول کشید تا دوباره بتواند رقابت نهایی را تجربه کند.
عطایی حالا در سال 1401، یک بار دیگر راهی رقابت نهایی شده و یک بار دیگر این شانس را دارد که به عنوان مربی قهرمان ایران شود. آن هم در شرایطی که حالا دیگر عنوان سرمربی تیم ملی را هم یدک می‌کشد و فشار بیشتری را روی دوش خود حس می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی