نمایش تاج ادامه دارد

ترجیح ما مربی ایرانی است اما با خارجی‌ها مذاکره می‌کنیم

شیوه فدراسیون فوتبال در معرفی گزینه‌های داخلی سرمربیگری حسابی مورد نقد قرار گرفت. مربیان ایرانی سناریوی نخ‌نمای فدراسیون فوتبال را از بر هستند و دست تاج را خواندند که معرفی این اسامی و گرفتن برنامه از آنها، تنها شیوه‌ای است برای عبور از مربی ایرانی و رسیدن به گزینه خارجی.
یک روز بعد از برگزاری جلسه روز سه‌شنبه هیأت رئیسه هم که تاج مصاحبه کرد و گفت که رأی بیشتر مردم، مربی خارجی بوده است و به همین دلیل فدراسیون با در نظر گرفتن رأی مردم است که به مذاکره با گزینه‌های خارجی می‌پردازد وگرنه تمایلی به این کار ندارد!
همان زمان هم گفتیم که معلوم است مربی خوب خارجی با قراردادی منطقی و درست می‌تواند کمک بیشتری به فوتبال ما کند تا مربی داخلی و سؤال اینجاست که چرا تاج به جای شفافیت و روراست بودن با مردم اصرار دارد تأکید کند بر اینکه خودش با گزینه داخلی موافق است اما به خاطر «مردم» دارد خود را به دردسر پرداخت و قیمت ارز و مشکلاتی اینچنینی می‌اندازد تا برای «مردم» مربی خارجی بیاورد!
به خاطر همین است که بار دیگر در حاشیه نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی می‌گوید: «ما در فدراسیون فوتبال با جدیت پیگیر این موضوع هستیم و جلسه مهمی با اعضای هیأت رئیسه داشتیم که در آنجا تصمیم گرفته شد طی همین هفته، فرد مورد نظر را معرفی کنیم. ترجیح ما این است که یک چهره شاخص داخلی را برای هدایت تیم ملی انتخاب و معرفی کنیم به شرطی که این مربی بتواند با نظم و انضباط کامل امور محوله را به انجام برساند.»
او اما در ادامه به این نکته هم تأکید می‌کند: «فردی که واجد شرایط، توانمند و دارای کارنامه قابل قبول باشد. با وجود این موضوع مربی خارجی هم هنوز مطرح است و نهایتاً ما تا بیستم اسفندماه سرمربی تیم ملی را معرفی خواهیم کرد. در اینجا جا دارد از مربیان داخلی خوبی که طی این روزها نام آنها مطرح شد و دلخوری‌هایی به وجود آمد عذرخواهی کنم.»
آیا معنی این حرف‌های تاج این است که می‌خواهد به سراغ مربی داخلی برود؟ خیر. آیا گزینه مدنظر او داخلی است؟ خیر.
تاج تنها می‌خواهد با پیش کشیدن نام «مردم»، برای مذاکره با گزینه خارجی که خواست «مردم» است، کمک‌های مالی و سیاسی بیشتری از ریاست‌جمهوری بگیرد. این وسط بارها هم تأکید کرده که خودش هیچ تمایلی به این کار ندارد تا اگر بار دیگر داستان ویلموتس پیش آمد، کسی به او خرده‌ای نگیرد.
بخصوص که این ‌روزها تقریباً در همه مصاحبه‌هایش به این نکته تأکید دارد که اگر پرداخت حقوق سرمربی خارجی، دو ماه به تعویق بیفتد باز هم ماجرای ویلموتس تکرار خواهد شد و به همین خاطر فدراسیون فوتبال از همین حالا باید به اندازه 2 ماه از حقوق مربی مدنظر را در حساب فدراسیون داشته باشد و مسیر پرداخت هم میسر باشد تا با او وارد مذاکره شوند.
احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در حاشیه همین نشست بار دیگر تأکید کرده که 20 اسفند موعد معرفی سرمربی تیم ملی خواهد بود و تاج هم در تأیید همین تاریخ به این نکته اشاره کرده که تا پایان همین هفته گزینه مربیگری تیم ملی فوتبال مشخص خواهد شد.

ZOOM

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا قرارداد مربیان خارجی غالباً به نفع آنها و به ضرر فوتبال ما تمام می‌شود، گفت: «طبق مقررات فیفا هر مربی که دو ماه حقوق نگرفته باشد می‌تواند شکایت کند و باشگاه نه تنها باید مبلغ کامل قرارداد او را بپردازد بلکه مربی مذکور می‌تواند با دریافت مطالبات خود قرارداد را هم یک‌طرفه فسخ کند. مشکلات در پرداخت ارز به مربیان خارجی از دلایل اصلی شکایت آنهاست. تلاش داریم مسأله را به نوعی مرتفع کنیم تا مشکلاتی از این دست گریبان فوتبال ما را نگیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی