صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

اولین رئیس دو دوره‌ای هندبال پس از 13 سال

پایان دوران بی‌ثباتی؟

محسن آجرلو
روزنامه نگار
انتخابات فدراسیون هندبال در شرایطی روز گذشته برگزار شد که علیرضا پاکدل برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. اتفاقی که به نظر می‌رسد دوران تازه‌ای را در این فدراسیون رقم بزند و سر منشأ بازگشت این رشته به روزهای خوب خود باشد.

4 رئیس در 13 سال
فدراسیون هندبال پس از دوران نسبتاً طولانی علیرضا رحیمی، سال‌های چندان روشنی به خود ندید. دوران 15ساله حضور رحیمی در رأس این فدراسیون، منجر به رونق گرفتن لیگ و حضور اسپانسرهای قوی در این رشته شد. اتفاقی که در سال‌های پایانی حضور او و همینطور ابتدای دوران جلال کوزه‌گری، بهترین نتایج تاریخ این رشته را در پی داشت.
دوران 15ساله رحیمی در سال 1388 به پایان رسید و پس از آن نیز کوزه‌گری 4 سال رئیس فدراسیون هندبال بود.
از پایان دوران او هم بود که بی‌ثباتی در رأس این رشته آغاز شد و هیچ رئیسی حتی نتوانست دوران ریاست خود را به پایان برساند.
از سال 93 تا 95 ابوالحسن مهدوی رئیس هندبال بود و حضور دوباره رحیمی حدفاصل سال‌های 95 تا 97، به دومین دوره دو ساله رؤسای هندبال منجر شد.
فدراسیون هندبال در این بین دوره‌های مختلفی هم با حضور سرپرست اداره شد تا این بی‌ثباتی منجر به افت محسوس تیم ملی و سقوط آزاد این رشته جذاب شود.
پاکدل ماندنی شد
علیرضا پاکدل که روز گذشته با رأی قابل توجه و قاطعی موفق شد رأی اعتماد مجمع را بگیرد، پس از 13 سال رئیس این فدراسیون را وارد دوره دوم خود کرده است. پس از رحیمی که تقریباً 4 دوره در این فدراسیون ریاست کرد، دیگر هیچ رئیس فدراسیونی در هندبال دوره چهار ساله‌اش را به پایان نرسانده و برای دوره دوم هم انتخاب نشده بود.
حالا به نظر می‌رسد پس از 13 سال، این رشته یک بار دیگر رنگ و روی ثبات را به خود می‌بیند و در صورت گرفتن تصمیمات درست، اتفاق‌های خوبی برای این رشته خواهد
افتاد.

رأی قاطع
مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال روز گذشته با حضور 61 عضو مجمع این فدراسیون در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. این انتخابات سه کاندیدا داشت که در پایان، علیرضا پاکدل برای دومین دوره متوالی توانست با بیشترین آرا به عنوان رئیس انتخاب شود.
پاکدل با کسب ۵۹ رأی از ۶۱ رأی اعضای حاضر در مجمع برای چهار سال دیگر رئیس فدراسیون هندبال شد. الماسی نیز ۲ رأی گرفت. علیرضا موسویان و مسعود الماسی دیگر کاندیداهای انتخابات در این مجمع بودند که علیرضا موسویان قبل از شروع مجمع انصراف خود را اعلام کرده بود.
در این انتخابات، اعضای هیأت رئیسه نیز انتخاب شدند. مهدی امینی و میترا نوری به عنوان کارشناسان خبره، مرضیه دهقان به عنوان خزانه‌دار، حسن افتخاری نماینده هیأت‌ها و مریم رضاییان به عنوان نماینده باشگاه‌ها انتخاب
شدند.
در انتظار تصمیم‌های درست
علیرضا پاکدل در شرایطی برای دومین بار به عنوان رئیس هندبال انتخاب شد که سال گذشته در تلاش بود تا جایگاه دیگری برای خود در ورزش دست و پا کند. پست‌هایی ک اغلب در کمیته ملی المپیک بودند اما در نهایت هیچ کدام نصیب او نشد. حالا به نظر می‌رسد که این مدیر جوان ترجیح داده تا در همین هندبال به کارش ادامه دهد و تلاش کند تکانی به این رشته دهد.
او در وهله اول نیاز دارد تا ضمن برقراری ثبات در فدراسیون، برای هدایت تیم بزرگسالان نیز تصمیم درستی بگیرد. ادامه کار با وسلین وویویچ یا آوردن یک مربی نامدار در قد و قامت او و از آن مهم‌تر دادن زمان قابل قبول به او، جزو اولین اولویت‌های او در هندبال خواهد بود تا بتواند نتیجه بهتری بگیرد و این رشته را به جایگاه گذشته خود برساند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی