صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

پروژه جذب مهاجم تراز اول کلید می‌خورد؟

استقلال مهاجم گلزن می‌خواهد

پیش از بازی با نساجی مشخص بود که استقلال به مانند بازی با ملوان، نفت مسجد سلیمان و حتی مس و پیکان بازی آسانی مقابل نساجی نخواهد داشت.
نساجی به دلیل برخورداری از شرایط میزبانی و حضور قابل توجه هوادارانش و مهم‌تر غنای فنی و برخورداری از بازیکنان با تجربه حریف آسانی برای هیچ یک از مدعیان لیگ برتر محسوب نمی‌شود. هرچند که این تیم گاهاً در بازی‌های بیرون از خانه از هم گسیخته جلوه می‌کند اما در خانه تیم سختگیری است و امتیاز گرفتن مقابل آن دشوار است.
در واقع نساجی در جدول بازی‌های نیم فصل دوم استقلال آغازی بود بر بازی‌های سخت استقلال و بر اساس آنچه در جدول بازی‌های استقلال گنجانده شده، تا پایان لیگ نبردها برای استقلال دشوارتر خواهد شد.
با اینکه اشتباه داوری در بازی با نساجی اثرگذار بود تا استقلال برخلاف چهار بازی گذشته خود در لیگ برتر نتیجه لازم را از این بازی نگیرد و بار دیگر از کورس با مدعیان وا بماند اما فقدان گلزن در این بازی بیشترین لطمه را به استقلال وارد کرد و مانع پیروزی آبی‌ها مقابل قائمشهری‌ها شد.
در چند نوبت مهدی قایدی و محمد محبی نتوانستند دروازه حقیقی را باز کنند و ارسلان مطهری نیز پیش از آنکه گل تیمش را در این بازی به ثمر برساند یک موقعیت صد درصد را از کف داد. سجاد شهباززاده نیز در رأس ناکام‌ها قرار داشت و موقعیتی را از کف داد که همه را شگفت زده کرد.
دیگر مهاجمان استقلال نیز در این بازی توفیقی به دست نیاوردند و حتی گلی که مطهری به ثمر رساند در شرایطی به ثبت رسید که او ضربه مطمئنی به توپ وارد نکرده بود.
این فعل و انفعالات در شرایطی رخ داد که مجموع مهاجمان استقلال در چهار بازی گذشته که منجر به کسب امتیازات متعدد شد، عملکرد مطلوب‌تری از خود به جا گذاشتند و توفیقات بسیاری داشتند اما به نظر می‌رسد با شروع بازی‌های سخت در پهنه لیگ، عملکرد مهاجمان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و از کارآیی آنها کاسته می‌شود.
نشانه‌های این ضعف در بازی با نساجی دیده شد و اگر این روند ادامه پیدا کند، آن ماجرای زیرخاکی که ساپینتو پیش از شروع نقل و انتقالات از مدیران استقلال خواسته بود در راستای جذب مهاجم خارجی تراز اول اقدام کنید، دوباره سر بیرون آورد و به عنوان یک مطالبه جدی از سوی کارشناسان و هواداران مطرح شود.
به واقع اگر روند گلزنی استقلال در بازی‌های آتی کند شود و مهاجمان فرصت‌سوزی‌های بیشتری را رقم بزنند، ساپینتو بار دیگر بحث جذب مهاجم تراز اول خارجی را مطرح خواهد کرد.
طبق صحبت‌هایی که مدیران باشگاه استقلال داشتند، قرار شده برای جذب بازیکن جدید نسبت به نیاز استقلال تصمیم‌گیری شود و ادامه این روند ساپینتو را بر آن خواهد داشت تا بحث جذب مهاجم جدید را پیش بکشد.
البته اینکه مدیران استقلال بتوانند در روزهای باقی مانده تا پایان لیگ نسبت به اعلام نیاز احتمالی سرمربی تیم خود اقدامات مناسبی را انجام بدهند روشن نیست و شاید بهتر بود مدیران و یارگیران استقلال پیش از شروع فصل در راستای جذب مهاجم جدید که نیاز ضروری استقلال بود، اقداماتی انجام دهند، تا در روزهای نداری و بن‌بست در گلزنی، بازیکن جدید به کار استقلال بیاید و گره از کار این تیم باز کند.
پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد در تعطیلات اقدام به جذب بازیکنان خارجی تازه کردند که هر یک از این بازیکنان به طور قطع در ادامه لیگ به کار آنها خواهند آمد اما در استقلال به دلایلی نامعلوم جذب بازیکن جدید متوقف شد.
اهمیت موفقیت در دربی
قطعاً کلید قهرمانی استقلال در این فصل چند دیدار بسیار حساسی است که آنها در هفته‌های باقیمانده لیگ بیست و یکم پیش روی خود خواهند داشت.  البته همه بازی‌ها مهم است ولی بدون تردید مسابقاتی که در تعیین چیدمان تیم‌های بالای جدولی نقش مؤثری ایفا می‌کنند، اهمیت به مراتب بیشتری دارد.
بازی هفته آینده برابر گل‌گهر سیرجان یکی از همین مسابقات است و جدال با فولاد را هم نباید فراموش کرد اما در کنار همه مواردی که برشمردیم، بدون شک دربی پایتخت که بهار سال آینده برگزار می‌شود، برای آبی‌پوشان حکم کلید این فصل را دارد و با پیروزی در آن می‌توانند قفل قهرمانی را به نفع خودشان باز کنند البته از جدال هفته پایانی فصل برابر تراکتورسازی هم نباید غافل شد که نتیجه آن بسیار مهم است.

جستجو
آرشیو تاریخی