صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

یک استقلال معترض به اتفاقات قائمشهر

ساپینتو را با بطری زدند، پنالتی را نگرفتند

اتفاقاتی که در جریان بازی استقلال و نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر رخ داد به شدت استقلالی‌ها را آزرده‌خاطر کرده است. هم هواداران این باشگاه را که از اعلام نشدن پنالتی‌ها به سود تیم خود به ستوه آمده‌اند و هم مسئولان این باشگاه را که ناچارند زیر فشار هواداری بیانیه صادر کنند تا متهم به اتخاذ موضع منفعلانه نشوند.
این واکنش‌ها اما بعید است تأثیری در روند صدور احکام انضباطی داشته باشد یا اینکه داوران را به سمت و سویی ببرد که لااقل پنالتی‌هایی که به سود این باشگاه رخ می‌دهد را اعلام کنند.
آنچه در بازی با نساجی رخ داد، بار دیگر منجر به از میان رفتن حقوق فنی استقلال شد. مهدی‌زاده، مدافع تیم نساجی در اقدامی سهل‌انگارانه مهدی قایدی را در محوطه جریمه سرنگون کرد اما عرب‌براقی به سادگی از کنار این صحنه گذشت.
این بی‌تفاوتی در حالی انجام شد که عرب‌براقی در چند قدمی صحنه حضور داشت و روشن نیست که چرا و به چه دلیل از خطای مشهودی که روی قایدی انجام شد، چشمپوشی کرد.
اما ای کاش اتفاقات قائمشهر فقط به همین صحنه پنالتی ختم می‌شد! بعد از اینکه سوت داور به صدا درآمد برخی رفتارها علیه سرمربی استقلال انجام شد که بسیار نامناسب بود. یکی از هواداران تیم نساجی اقدام به پرتاب بطری به سمت ساپینتو کرد که این موضوع نیز بازتاب بسیاری میان هواداران استقلال داشت و آبی‌ها با گله و شکایت از این ماجرا حرف می‌زدند.
استقلالی‌ها بر این باورند که چنین اقداماتی در راستای تحریک ساپینتو است تا سرمربی استقلال دوباره رفتاری انجام دهد که از حضور در بازی‌های آتی محروم شود. البته سرمربی استقلال این بار با حرفه‌ای‌گری از کنار این ماجرا عبور کرد تا مسأله حادی ایجاد نشود و بتواند در بازی‌های بعدی روی نیمکت استقلال بنشیند.
 
بیانیه استقلال علیه داور
مصاف روز گذشته تیم‌های استقلال و نساجی یک اتفاق تکراری با خود به همراه داشت و آن هم متضرر شدن استقلال از داوری بود.
در همین ارتباط ذکر چند مورد ضروری به نظر می‌رسد:
۱-به جهت حفظ آرامش و تمرکز و جلوگیری از بهانه‌های احتمالی، باشگاه استقلال تمایلی نداشت قبل از مسابقه نسبت به داور دیدار با نساجی واکنشی داشته باشد اما تصمیمات اتخاذ شده در این مسابقه، باعث نگرانی و اعتراض باشگاه استقلال شده است.
۲- به استناد اظهارات اکثر کارشناسان داوری، از جمله آقایان مظفری، مظفری‌زاده، صالحی، ترکی و... پنالتی واضحی روی مهدی قایدی رخ داده که عرب‌براقی مانند بازی استقلال و مس رفسنجان که شوت شهباززاده را بازیکن مس با دست دفع کرد، پنالتی محرز استقلال را اعلام نکرد. ضمن اینکه در کمال تعجب به روزبه چشمی برای یک تماس دستی عادی کارت زرد نشان داد اما تکل از پشت شدید روی محمد محبی اخطار نداشت!
۳- با استناد به نظر کارشناسان داوری، ایشان در دو دیدار مقابل مس رفسنجان و نساجی، ۲ پنالتی محرز را از استقلال گرفته است. باشگاه استقلال مراتب اعتراض و شکایت خود بابت اتفاقات داوری دیدار مقابل نساجی را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام می‌کند. هرچند که تا به حال به اعتراض‌های قانونی و بحق باشگاه استقلال که همراه با اسناد و مدارک بوده، پاسخی داده نشده اما از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم در هفته‌های باقی‌مانده، نهایت دقت و وسواس را برای انتخاب داوران به کار گیرد تا از چنین اتفاقات و تضییع حقوق‌هایی، جلوگیری شود.
اینکه چه زمان قرار است اشتباهات داوری علیه استقلال به نقطه پایان برسد روشن نیست، اما بی‌تعارف استقلال از ابتدای فصل تاکنون بارها بابت اشتباه داوری لطمه دیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی