صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

فتح‌آبادی: پرسپولیس سه، چهار بازی بعدی را ببرد قهرمان می‌شود

عبدی گل زد تا یحیی روی او حساب باز کند

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار

غلام فتح‌آبادی، مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان بازی خوب و تهاجمی را ارائه داد و سه امتیاز حساس این مسابقه را کسب کرد و به چیزی که هدفش بود دست یافت. فتح‌آبادی در رابطه با گلزنی ترابی و عبدی نیز نظرات کارشناسی خودش را مطرح کرد.

در خصوص برد پرسپولیس مقابل تیم مسجدسلیمان چه تحلیلی دارید؟
برد بسیار مهم و استراتژیک پرسپولیس مقابل سپاهان موجب شد تا شرایط پرسپولیس بسیار خوب شود و تیم به لحاظ روحی روانی در شرایط بسیار خوبی قرار بگیرد. در واقع مدیریت حمایتش را از کادر و بازیکنان بیشتر کرد و در این رابطه هم بازیکنان با روحیه بهتر به خودشان آمدند و روحیه مضاعف پیدا کردند. در این خصوص کادر نیز از یکسری مصاحبه کردن دور شد و صبوری پیشه کرد تا تیم در آرامش کامل قرار گرفته و با توان کامل به مصاف تیم مسجدسلیمان برود. صبر و آرامش قطعاً تعیین‌کننده پیروزی است و برد و موفقیت را تضمین می‌کند و همه دیدند که بعد از برد بزرگ مقابل سپاهان، تیم پرسپولیس با ارائه یک بازی خوب و تهاجمی موفق شد تیم جنوبی را هم شکست داده و در کمترین فاصله امتیازی با صدر قرار بگیرد و شانس‌اش را برای قهرمانی و رسیدن به صدر افزایش دهد.
اما چرا پرسپولیس با وجود برد پرگل چرا در دقایق اولیه تحت فشار تیم مسجدسلیمان قرار داشت؟!
به هر حال من فکر می‌کنم برد مقابل سپاهان موجب شده بود بازیکنان با غرور مقابل مسجدسلیمان ظاهر شوند به همین دلیل هم تا حدودی غافلگیر شدند اما بعد از سپری کردن 20 دقیقه اول، بازی را کاملاً در اختیار گرفتند و تیم حریف را عقب زده و نبض بازی را در دست گرفتند و در نهایت موفق شدند با نتیجه‌ای پر گل تیم جنوبی را شکست دهند.
فکر نمی‌کنید بازی سنگین مقابل سپاهان تا حدودی بازیکنان پرسپولیس را خسته راهی بازی با مسجد سلیمان کرده بود؟
نه، بازیکنان پرسپولیس اصلاً خسته نبودند چه بسا که دیدیم ترابی چه استارتی در آن دقیقه از بازی زد یا بازیکنان دیگر که حتی تا دقایق آخر میل شدیدی به گلزنی داشتند. از این رو بازیکنان پرسپولیس اصلاً خسته نبودند بلکه شاید تا حدوی تحت تأثیر غرور  کاذب ناشی از برد مقابل سپاهان قرار داشتند. اما بیرانوند با عملکرد استثنایی‌اش پنالتی را گرفت و تیمش را به نوعی نگه داشت تا پرسپولیس در ادامه تیم میهمانش را با شکستی سنگین راهی مسجدسلیمان کند. از همین رو نقش بیرانوند هم در برد پرسپولیس  بسیار پر رنگ بود چه بسا که اگر پرسپولیس از مسجدسلیمان گل می‌خورد شرایط فرق می‌کرد و دشوار می‌شد و تیم شاید دچار حاشیه و جنجال می‌شد. بیرانوند دروازه‌بانی ششدانگ است و نشان داد که بی‌جهت نیست بهترین دروازه‌بان ایران و یکی از بهترین دروازه‌بان‌های آسیاست.
به جهت فاصله بسیار کم امتیازی سه تیم مدعی با یکدیگر چقدر شانس قهرمانی برای پرسپولیس قائل هستید؟
پرسپولیس سه، چهار بازی خیلی سخت پیش رو دارد که به نظرم به نوعی آنها نیز حریفان اصلی پرسپولیس برای قهرمانی هستند. از این رو اگر پرسپولیس این حریفانش را در چند بازی بعدی شکست دهد تا حدود زیادی قهرمانی‌اش مسجل خواهد شد.
در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل تراکتور در تبریز چه صحبتی دارید؟
تراکتور تیم خوبی است و مربی خوبی را هم در این فصل به خدمت گرفته اما پرسپولیس هم با برد پر گل مقابل سپاهان و نفت مسجدسلیمان نشان داد که در بهترین شرایط خودش قرار دارد. به همین دلیل حتماً بازی خوب و مهیجی را بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور شاهد خواهیم بود اما از آنجا که پرسپولیس عزم خودش را برای قهرمانی جزم کرده همه هوادارانش از این تیم توقع قهرمانی دارند. به همین دلیل چاره‌ای جز پیروزی مقابل تراکتور حتی در خانه حریف ندارد.
در رابطه با گلزنی عبدی بعد از یکسال چه نظری دارید؟
عبدی در این مدت خیلی تحت فشار بود اما به هر حال گلی زد که  خیلی می‌تواند به این بازیکن به لحاظ روحی کمک کند و او را دوباره در مسیر گلزنی قرار داده تا یحیی هم روی این بازیکن به عنوان مهاجمی که قبلاً هم گل‌های مهمی زده دوباره حساب باز کند. رقابت خوبی بین مهاجمان پرسپولیس صورت گرفته که می‌تواند هم به پریرا و هم به عیسی و عبدی در ادامه راه کمک کند. به همین دلیل من در غیاب دیاباته شرایط خوبی را برای سه مهاجم پرسپولیس متصورم. ضمن اینکه عمری هم هست که جدا از این سه مهاجم می‌تواند به بازیکنان هجومی پرسپولیس کمک کند.  پرسپولیس می‌تواند حتی در غیاب دیاباته هم با داشتن سه مهاجم خوب دیگر نگرانی بابت گلزنی بازیکنانش نداشته باشد و راحت‌تر در مصاف‌های سخت آینده از سد حریفانش بگذرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی