صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

باشگاه صنعت‌نفت به دنبال تغییر نیست

آبادانی‌ها خواستار برکناری تاوارس

کارن کوشا
روزنامه نگار

صنعت‌نفت آبادان این فصل هم شرایط خوبی ندارد. آنها تقریباً هر فصل چنین شرایطی را تجربه می‌کنند اما این بار وضعیت بدتر از قبل شده است. امید آبادانی‌ها برای ماندن در لیگ برتر کمتر شده و حالا بیش از هر زمانی خطر سقوط را احساس می‌کنند. صنعت‌نفت آبادان دل به کسب ۳ امتیاز حساس مقابل نفت مسجدسلیمان داشت. همان بازی که با تساوی به پایان رسید اما اشتباه مسجدسلیمانی‌ها برای بازی دادن به میلاد شیخ‌سلیمانی باعث شد صنعت‌نفت شکایت کند و به دنبال ۳ امتیاز از سوی کمیته انضباطی باشد. با این شرایط، تیم زردپوش آبادانی با امید و روحیه بالاتری کار را ادامه داد تا بلکه بتواند شانس خود را برای ماندن در لیگ برتر بالاتر ببرد. شکست مس کرمان مقابل ذوب‌آهن هم امید را بیشتر کرد اما صنعت‌نفت در بازی خانگی مقابل تراکتور شکست خورد و هیچ امتیازی به دست نیاورد.
همین مسأله باعث اعتراض دوباره هواداران صنعت‌نفت آبادان شد، به صورتی که علیه کادرفنی شعار دادند و خواستار برکناری ادسون تاوارس سرمربی تیم شدند. سرمربی برزیلی که بعد از رضا پرکاس و فیروز کریمی آمد و در همان ابتدا توانست برد مهمی در قائمشهر مقابل نساجی به دست بیاورد اما بعد از آن دیگر خبری از برد نشد که نشد. با این شرایط هواداران فکر می‌کردند در بازی‌های خانگی بتوانند بردهای مهمی به دست بیاورند تا شرایط‌شان بهتر شود اما مقابل تراکتور در همان ۲۰ دقیقه اول ۲ گل خوردند. همین ۲ گل کافی بود تا هواداران شعار علیه تاوارس را سر دهند و خواستار برکناری‌اش شوند.
آبادانی‌ها دیگر امیدشان را از دست دادند و فکر می‌کنند با بازی‌های سختی که باقی مانده شانس کمی برای ماندن دارند. بازی مقابل استقلال، گل‌گهر، سپاهان، مس رفسنجان و پیکان خارج از خانه است و امتیاز گرفتن از این تیم‌ها سخت خواهد بود. تمام امید صنعت‌نفت حالا به بازی‌های خانگی مقابل مس کرمان، ملوان، نساجی و ذوب‌آهن است که فکر می‌کنند اگر بتوانند در آنها امتیازات کامل را به دست بیاورند شانس خوبی برای ماندن در لیگ برتر دارند. بازی‌های نسبتاً آسانی که برخی از آنها هم به اصطلاح ۶ امتیازی محسوب می‌شوند.
شاید همین بازی‌ها باعث شد هواداران خواستار برکناری ادسون تاوارس شده و منتظر تغییرات باشند. هواداران در اقدامی عجیب نام امید شریفی‌نسب را فریاد می‌زنند و خواستار اعتماد و سرمربیگری او شدند. همان مربی تیم امیدهای صنعت‌نفت آبادان که موفق شد این تیم را به قهرمانی برساند. با این وجود به نظر نمی‌رسد قهرمانی امیدهای کشور عنوانی باشد که بتوان طبق آن به یک مربی جوان که هیچ سابقه سرمربیگری در لیگ برتر ندارد، اعتماد کرد. به همین دلیل فعلاً خبری از تغییر نیست و بعید به نظر می‌رسد باشگاه صنعت‌نفت آبادان تا پایان فصل هم بخواهند دست به چنین کاری بزنند چون تنها ۹ بازی مانده و تغییر کار را سخت‌تر خواهد کرد.
تنها مسأله‌ای که می‌ماند این است که یکسری نکات به تاوارس گفته خواهد شد. ظاهراً ادسون تاوارس با دستیارانش چندان هماهنگ نیست و از بازیکنان جوان استفاده نمی‌کند که همین مسأله هم ناراحتی مربیان صنعت‌نفت را به دنبال داشت. با این شرایط احتمالاً بزودی جلسه‌ای برگزار شود تا در این مورد با تاوارس صحبت کنند. البته اینکه تاوارس این مسائل و پیشنهادات را بپذیرد یا نه مشخص نیست اما با توجه به شرایط سختی که صنعت‌نفت آبادان پیدا کرده شاید شانس آخر این سرمربی برای کمک به تیم و رقم زدن یک اتفاق خوب برای زردپوشان و البته خودش باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی