صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

دو رقابت جذاب در نیمه نهایی لیگ برتر والیبال

امیــــــــــن در برابر امیـــــــــر!

 

محسن آجرلو
روزنامه نگار
 پس از برگزاری مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال، حالا نوبت به برگزاری رقابت‌های نیمه نهایی رسیده. جدال چهار تیم برتر لیگ که برای صعود به فینال و سپس قهرمانی می‌جنگند و چیزی به‌جز اولی راضی‌شان نمی‌کند.
 
تیم پنجم در بین مدعیان
از بین چهار تیم اول لیگ در پایان مرحله مقدماتی، تنها هورسان نتوانست به نیمه نهایی برسد. شهداب، هراز و پیکان به‌عنوان سه تیم اول جدول مقدماتی، با شکست رقبا به نیمه نهایی رسیدند و تنها پاس گرگان (به‌عنوان تیم پنجم) بود که موفق شد هورسان رده چهارمی را در سه مسابقه از پیش رو بردارد و به جمع چهار تیم برتر برسد؛ تیمی که نخستین حضور لیگ برتری خود را تجربه می‌کند و با درخشش امین اسماعیل‌نژاد ورای انتظارات ظاهر شد و تبدیل به ضلع چهارم مدعیان شد.
 
شهداب – پاس
تقابل غفور و اسماعیل‌نژاد
نخستین بازی مرحله نیمه نهایی را شهداب یزد و پاس گرگان برگزار خواهند کرد. دو تیمی که در نیم فصل دوم عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند جایگاه خود در جدول را بهبود ببخشند. شهداب در مرحله اول پلی‌آف ایفا سرام را در دو بازی از پیش رو برداشت و پاس هم بر هورسان پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. اتفاقی که بدون درخشش پشت خط‌زن‌های این دو تیم ممکن نبود و نمایش فوق‌العاده غفور در شهداب و اسماعیل‌نژاد در پاس ستون اصلی برتری این دو تیم در بازی‌های مرحله یک چهارم بود.
امیر غفور در اوج تجربه و اسماعیل‌نژاد در اوج جوانی، چهره اصلی و تعیین‌کننده تیم‌های خود هستند و به طور قطع در نیمه نهایی هم اولین انتخاب پاسورها خواهند بود. حالا باید دید که در تقابل قطر پاسورهای سابق و حال حاضر تیم ملی، کدام یک موفق خواهند بود و تیم‌شان را راهی رقابت فینال خواهند کرد.
البته شهداب با داشتن مهره‌های باتجربه‌تر و نامدارتر در زمین، کفه ترازو را تا حدود زیادی به سمت خود سنگین کرده و روی کاغذ شانس بیشتری برای برد دارد.
تقابل‌های این دو تیم در مرحله رفت و برگشت لیگ، یک برد سه بر صفر را برای هر کدام در پی داشته است. این دو تیم این بار قرار است در یک زمین بی‌طرف و در تهران رقابت رودرروی خود را برگزار کنند.
 
رقابت جذاب
در نیمه نهایی به جای فینال
بسیاری از والیبالی‌ها تقابل جذاب پیکان و هراز را برای بازی فینال لیگ کنار گذاشته بودند. رقابت جذاب تیم‌های پیمان اکبری و بهروز عطایی که از قضا تفاوت‌های چشمگیری در ترکیب آنها به چشم می‌خورد.
هراز با داشتن دوجین بازیکن جوان و چند چهره باتجربه، تا هفته‌های پایانی صدرنشین مرحله مقدماتی بود اما در نهایت اولی را به شهداب پیشکش کرد. هراز در پلی‌آف فولاد سیرجان را در دو بازی نسبتاً راحت از پیش رو برداشت؛ دو برد خوب با درخشش میرزا که نشان داد حسابی برای مرحله حذفی آماده است.
تیم پیکان اما پر از بازیکن باتجربه و میدان‌دیده است. نفراتی نظیر فیاضی، زرینی، شفیعی و حتی وادی که وزن خوبی را از لحاظ تجربه به این تیم داده. حضرت‌پور هم به‌عنوان آماده‌ترین لیبروی حال حاضر ایران جزو برجسته‌ترین نفرات تیم اکبری به حساب می‌آید که ترکیب نسبتاً کاملی را نصیب خودروسازان کرده است. رافائل فارینای لهستانی هم در قطر پاسور عملکرد قابل قبولی داشته و به نظر می‌رسد در نیمه نهایی هم انتخاب اول اکبری باشد.
در طرف مقابل اما عطایی هنوز رضا قرا را در ترکیب خود ندارد و همچنان بدون مؤثرترین بازیکن خود در مرحله مقدماتی بازی می‌کند.
حال باید دید که تقابل جوانی آملی‌ها و تجربه تنها نماینده تهران، چه نتیجه‌ای خواهد داشت و کدام یک از این مدعیان راهی رقابت نهایی خواهد شد.
ZOOM
برنامه مرحله
نیمه نهایی:

چهارشنبه 10 اسفند
شهداب یزد – پاس گرگان، ساعت 15
هراز آمل – پیکان تهران، ساعت 18

جمعه 12 اسفند
پیکان تهران – هراز آمل، ساعت 15
پاس گرگان – شهداب یزد، ساعت 18

 

جستجو
آرشیو تاریخی