صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و شصت - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و شصت - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

نوار بردهای استقلال پاره شد

توقف در شهر خسته

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال که در بازی با نساجی نیز به دلیل محرومیت انضباطی از حضور روی نیمکت استقلال محروم بود، به مانند بازی با پیکان که آخرین برد استقلال در لیگ برتر بود، تیمش را ترکیب کرد. ساپینتو با این حربه به دنبال کسب پنجمین پیروزی پی‌ در پی در لیگ برتر بود اما همه عوامل دست به دست هم داد تا او و شاگردانش از رسیدن به 3 امتیاز شیرین دیگر محروم شوند.
برتری عددی استقلال در نیمه اول بازی با نساجی بر حریف به حدی محسوس بود که اگر موقعیت‌ها یکی بعد از دیگری به تیر دروازه نمی‌خورد یا علیرضا حقیقی که به واقع آماده‌ترین بازیکن این میدان بود، مانع نمی‌شد استقلال می‌توانست با برد پرگل دیگری از قائمشهر به تهران باز گردد اما تمام تلاش استقلال در نیمه اول برخورد چند باره توپ با تیر دروازه بود و نه چیز دیگری...
ارسلان مطهری یک بار در دقیقه 3 و محمد محبی در دقیقه 13 تیر دروازه نساجی را به لرزه درآورد. رضاوند نیز در دقیقه 33 شوت سهمگینی را به سمت دروازه حقیقی شلیک کرد که با اندک فاصله راهی اوت شد. این فعل و انفعالات نشان می‌داد که استقلال از نظر تاکتیکی برتری محسوسی نسبت به حریف دارد و احتمالاً در نیمه دوم و با خستگی بازیکنان حریف می‌تواند به گل برتری دست یابد.
در نیمه دوم استقلال بار دیگر بازی را با هجوم‌های پی در پی آغاز کرد که نتیجه آن موقعیتی بود که در دقیقه 47 نصیب مهدی قایدی شد و این بازیکن در شرایط تک به تک با حقیقی قرار گرفت اما ضربه آخر را به شکلی زد که دروازه‌بان نساجی بار دیگر مانع از فرو ریختن دروازه‌اش شد.
بعد از این یورش ترسناک و روی اشتباه مسلم جانملکی، ارسلان مطهری از میان مدافعان تیم میزبان گریخت و در شرایطی که ضربه اطمینان‌بخشی را به توپ وارد نکرده بود اما در نهایت موفق شد قفل دروازه حریف را بکشند و تیمش را پیش بیندازد. این گل حداقل استحقاق استقلال در میدان بازی با نساجی بود و آبی‌ها اگر قدر موقعیت‌هایی که به دست آوردند، به خوبی می‌دانستند چه بسا گل‌های بیشتری را وارد دروازه حریف می‌کردند اما موقعیت‌سوزی، تیر دروازه و آمادگی حقیقی مانع از افزایش تعداد گل استقلال در این میدان شد.
نساجی‌چی‌ها نیز که با فوتبال بسته و دل بستن به ضدحملات در پی ایجاد موقعیتی بودند در نهایت بعد از اینکه دروازه‌شان باز شد، به خواسته خود رسیدند و بعد از خطایی که چشمی مرتکب شد ایوب کلانتری در دقیقه 69 موفق شد با شوتی مواج و مهارنشدنی دروازه حریف را باز کند. شوت کلانتری به حدی فریبنده بود که کاری هم از دستان سیدحسین حسینی برنیامد و دروازه‌بان شیرازی استقلال مغلوب دیگر شیرازی این بازی شد تا اندوخته 3 امتیازی استقلال از میان برود.
بعد از این گل تساوی، نساجی با انرژی و اعتماد به نقس بیشتری توپ را در میدان به پخش درآورد و به دنبال افزایش شانس خود برای به تساوی کشاندن این بازی بود که موفق شد. فرصت‌سوزی سجاد شهباززاده در دقایق پایانی نیز مزید برعلت شد تا استقلال به سادگی بازی برده را با تساوی تاخت بزند و از کورس قهرمانی عقب بماند.
استقلال تا پیش از بازی با نساجی هم‌امتیاز با پرسپولیس بود اما بعد از برد سرخ‌ها مقابل نفت مسجدسلیمان و همچنین تساوی آبی‌ها در قائمشهر دوباره فاصله 2 امتیازی با پرسپولیس ایجاد شد تا استقلال بار دیگر در دایره‌ بزرگی از اما و اگرها قرار بگیرد و این سؤال به وجود بیاید که آیا با شروع دوباره بازی‌های سخت لیگ برتر اقبالی بری موفقیت استقلال در فصل جاری باقی خواهد ماند یا خیر؟!
استقلال بعد از تساوی با نساجی باید به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان برود. آن بازی به مراتب از بازی مقابل نساجی دشوار‌تر است و سرمربی استقلال باید تدبیر لازم را برای به دست آوردن 3 امتیاز بازی بیندیشد وگرنه ممکن است دوباره همچون بازی با نساجی امتیاز از دست بدهد و با برتری رقبا، شانس آبی‌ها برای رسیدن به قهرمانی لیگ بیست و دوم باز هم کمتر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی