صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

احتمالات درباره دعوت استقلالی‌ها به تیم ملی

4+5 ملی‌پوش می‌شوند

استقلال چند ملی‌پوش در لیست آینده خواهد داشت؟ آیا تعداد قابل توجهی از بازیکنان استقلال به تیم ملی فرا خوانده خواهند شد یا اینکه اسامی محدود خواهد بود؟ پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد اما می‌شود برخی بازیکنان را در میان گزینه‌های قطعی قرار داد و برای برخی دیگر شانس حضور در تیم ملی متصور بود.

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
سیدحسین حسینی: حضور دروازه‌بان استقلال با توجه به تجربه جام جهانی در لیست جدید تیم ملی قطعی به نظر می‌رسد. حسینی در بازگشت از جام جهانی افت کوتاهی داشت اما دوباره به اوج بازگشته، ضمن اینکه او جدی‌ترین رقیب برای علیرضا بیرانوند نیز محسوب می‌شود.
روزبه چشمی: بعد از جام جهانی نه تنها افت نکرد بلکه هر چه بیشتر در ترکیب استقلال قرار گرفت آماده‌تر شد. گل در دربی و بعد از آن تأثیرگذاری قابل توجه در ترکیب استقلال از روزبه چشمی بازیکن مطمئنی ساخته است. ضمن اینکه روزبه قادر است در دو پست برای تیم ملی بازی کند.
مهدی قایدی: خیلی دوست داشت اولین جام جهانی دوران حرفه‌ای خود را تجربه کند اما درخشش با تیم ملی در جام ملت‌های آسیا که سال آینده برگزار می‌شود می‌تواند او را قدری به خواسته‌اش نزدیک کند. قایدی برای بازگشت به تیم ملی مانع سختی پیش روی خود نخواهد داشت. او نیز در لیست قطعی‌ها قرار می‌گیرد.
محمد محبی: با اینکه در هفته‌های گذشته آن درخششی که در ابتدای فصل داشت را نداشته اما حضور او در تیم ملی موهبتی است که قطعاً هیچ مربی‌ای خود را از آن محروم نخواهد کرد. محبی با تجربه بازی در لیگ پرتغال و شم گلزنی و گلسازی گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمربی آینده تیم ملی است.

لیست انتظار
اسامی که در ذیل مشاهده می‌کنید بازیکنانی هستند که از نگاه ایران ورزشی در فهرست قطعی حضور نخواهند داشت اما اقبال بسیاری دارند. اگر چهار بازیکنی که نام‌شان در بالا ذکر شده را جزو بازیکنان صد درصد حاضر در فهرست آینده تیم ملی بدانیم، این پنج نفر نیز در میان بازیکنانی هستند که کم شانس ندارند.
جعفر سلمانی: جزو بازیکنانی است که برای رسیدن به لیست شانس بسیاری دارد. سلمانی با سابقه بارها دعوت به تیم ملی البته از حضور در جام جهانی ناکام ماند اما او در لیگ بیست و دوم توانسته در ترکیب استقلال به ثبات برسد و خود را به عنوان گزینه اصلی در جناح چپ مطرح کند.
عارف غلامی: مدافع تازه بازگشته استقلال نیز جزو پرشانس‌ها است اما نمی‌شود با قطعیت از حضور او در تیم ملی صحبت به میان آورد. با این حال احتمال اینکه عارف نیز در فهرست مدعوین قرار بگیرد بسیار است. غلامی در فصل جاری باتجربه‌تر شده و به کار تیم ملی هم می‌آید.
سعید مهری: او هم جزو بازیکنانی است که قطعیتی برای حضورش در لیست نیست اما اقبال بالای مهری برای حضور در تیم ملی جلب توجه می‌کند. مهری در فصل جاری درخشش قابل توجهی داشته و موفق شده نگاه‌ها را به سمت و سوی خود ببرد. او نیز در میان گزینه‌های دعوت قرار دارد.
ابوالفضل جلالی: با توجه به مصدومیت‌ها و دوری از ترکیب استقلال حضورش در لیست آینده قطعی نیست اما تجربه بازی در جام جهانی و سن مناسب سبب می‌شود که جلالی نیز در میان پرشانس‌های استقلال برای ورود به دایره ملی‌پوشان قرار بگیرد. شاید او هم باشد.
صالح حردانی: قبل از جام جهانی بارها در تمرینات تیم ملی حاضر بود و حتی کی‌روش قصد داشت او را به جام جهانی ببرد. صالح نیز با اینکه مصدومیتی را سپری کرده اما جزو آن دسته بازیکنانی است که برای بازی در پست دفاع راست تیم ملی گزینه محسوب می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی