صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

بجنگ برای پنجمین برد سریالی

دلشوره در قائمشهر

چهار پیروزی پی در پی پشت این بازی قرار دارد و استقلال برای تداوم بردهای دلنشین خود در لیگ برتر نیاز مبرم به کسب 3 امتیاز این بازی هم دارد. تقابل با نساجی گرچه یادآور فینال سوپرجام است اما تردیدی نباید داشت که حال و هوای این بازی با آن بازی متفاوت است و نساجی‌چی‌ها خواهند آمد تا استقلال را بعد از چهار هفته برد پی‌درپی در لیگ برتر زمینگیر کنند و دست‌کم یک امتیاز از این تیم به دست آورند.
به احتمال زیاد استقلال نسبت به بازی‌های قبل خود دشواری بیشتری مقابل تیم حمید مطهری خواهد داشت. نه اینکه آن سوی میدان یک مربی اصالتاً پرسپولیسی نشسته باشد. دشواری این بازی به‌دلیل تعدد مهره‌های کارآمد در ترکیب نساجی است و اگر نگاهی گذرا به ترکیب این تیم داشته باشیم، می‌بینیم که حریف امروز استقلال از همه نوع بازیکن (باتجربه و جوان) بهره‌مند است و علاوه برآن انگیزه کافی در میان بازیکنان این تیم وجود دارد تا از استقلال امتیاز بگیرند و ترمز آبی‌ها را بکشند.
اگر استقلال گول جایگاه نساجی را بخورد، بدون شک نتیجه مطلوبی عایدش نخواهد شد و ساپینتو و شاگردانش باید با چشم و گوش باز مقابل حریف قرار بگیرند. سختی این بازی زمانی بیشتر نمود پیدا می‌‌کند که می‌بینیم قرار است در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر نیز هواداران سکوها را پر کنند. حضور قائمشهری‌ها در این بازی علاوه بر اینکه بر جذابیت جدال دو تیم خواهد افزود، عرصه را برای استقلال تنگ خواهد کرد و در این حال و هوا بازیکنان با تجربه می‌توانند نقشی کلیدی در به سلامت بیرون آمدن استقلال از این بازی ایفا کنند.
سیدحسین حسینی و روزبه چشمی را باید با تجربه‌ترین بازیکنان استقلال در میدان بازی با نساجی دانست. درکنار این دو بازیکن رافائل داسیلوا و آرش رضاوند نیز از تجربه کافی برای عبور از این مانع سخت برخوردارند اما بدون شک ساپینتو در این بازی به مانند بازی‌های قبل حساب ویژه‌ای روی محمد محبی و مهدی قایدی باز خواهد کرد تا پنجمین 3 امتیاز پی‌درپی را هم به دست آورد.
استقلال بواقع برای رسیدن به بردی دیگر چیزی کم ندارد. گرچه این بازی دشواری‌های خاص خودش را دارد اما استقلال در هفته‌های اخیر نشان داده به اوج هماهنگی رسیده و از شانس و اقبال بسیار بالایی برای رسیدن به پیروزی دوباره برخوردار است.
غیبت ساپینتو درکنار زمین شاید به‌عنوان یک معما در این بازی مطرح باشد اما روی ماتا نیز در هفته‌های متمادی که ساپینتو غایب بوده بخوبی خودش را نشان داده و توانسته در اوج هماهنگی با ساپینتو هدایت استقلال را به عالی‌ترین شکل ممکن به عهده بگیرند. برای پیروزی در این بازی البته تنها تدبیر و برنامه مربیان کافی نیست و آنچه استقلال را در این بازی به سمت برد سوق خواهد داد، این است که بازیکنان فرامین و دستوراتی که از سوی مربیان صادر شده را به نحو مطلوب در میدان رقابت پیاده کرده و مو به مو تاکتیک‌ها را اجرا کنند.
بعید است که ساپینتو در این بازی به ترکیب برنده تیمش در لیگ برتر دست بزند. گرچه او در جام حذفی دو جا به جایی را در ترکیب برنده داشت و حردانی و جلالی را وارد ترکیب اصلی کرد تا یامگا یک خط جلوتر بازی کند و جعفر سلمانی نیز از ترکیب خارج شود اما زمزمه بازگشت دوباره به همان ترکیب بازی‌های لیگ برتر از تمرین استقلال به گوش می‌رسد و به احتمال زیاد سرمربی آبی‌ها تیمش را با همان نفرات و تاکتیک آرایش خواهد کرد.
البته رویکرد مربیان استقلال در بازی‌های قبل استفاده حداکثری از فرصت تعویض‌ها بوده و به احتمال فراوان با توجه به دشواری این بازی آنها در نیمه دوم اقدام به تعویض‌های مکرر خواهند کرد تا علاوه بر تزریق خونی تازه در رگ‌های تیم، مجال بازی را هم به برخی بازیکنان بدهند تا بابت نیمکت‌نشینی بیش از این سرخورده و نا امید نشوند. تقسیم بازی به نفرات مهم‌ترین حربه‌ای است که یک تیم را در همه خطوط زنده نگه خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی