صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

دربی رویای قهرمانی را دور کرد

رئال قطار لالیگا را از دست داد

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

به قول معروف تا زمانی که اعداد روی کاغذ وجود دارند، هنوز امید برای هر تیمی تا رسیدن به جام وجود خواهد داشت، حالا باید منتظر اعداد و ارقام باشیم که ببینیم هنوز شانسی برای قهرمانی رئالی‌ها در لیگ وجود دارد یا خیر؟ اگرچه حقیقت این است که پس از تساوی مقابل اتلتیکو به نظر راه قهرمانی برای سفید‌پوشان کمی صعب‌العبور شده است.
یک ضربه آرنج در دقیقه 64 از کوریا به سینه رودیگر کافی بود که مردان سیمئونه ادامه راه را با 10 نفر بازی کنند. اتلتیکو حسابی از تصمیم داور شاکی بود اما تیمی که بهترین استفاده را از این اخراج کرد، آنها بودند! این اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد. در بازی آخر این دو در جام حذفی، اتلتیکو با 10 بازیکن بهتر عمل کرد و حتی خطرات بیشتری نسبت به رئال مادرید ایجاد کرد.
اما در نهایت از آنجایی که تصور باخت در برنابئو با یک بازیکن بیشتر نسبت به حریف برای رئالی‌ها دشوار بود، آلوارو جوان اولین گلش را در حساس‌ترین بازی به ثمر رساند و اجازه نداد که تیم بازنده زمین را ترک کند.
 وقتی بوی لیگ قهرمانان به مشام رئال می‌رسد!
با این تساوی می‌توان گفت که مادرید شانس قهرمانی را تا حدود زیادی از دست داده است و این واقعیت را نمی‌توان پنهان کرد وقتی رئال مادرید بوی لیگ قهرمانان به مشامش می‌رسد معمولاً با دیگر عنوان‌ها خداحافظی می‌کند.
دربی در کل بد بود. رئال توپ‌های زیادی را لو می‌داد و اتلتیکو به سختی میانه میدان را پشت سر می‌گذاشت. عملکرد گیل مانزانو حتی بدتر از تیم‌ها بود، به چپ و راست کارت‌های بی‌معنی داد و آنخل کورئا را با یک ضربه آرنج روی آنتونیو رودیگر اخراج کرد.
 فرار از شکست با آلوارو رودریگز
این بازیکن جوان در دقیقه 76 وارد زمین شد و با یک ضربه سر عالی یک امتیاز را برای رئال مادرید نجات داد. پسری که در 5 دقیقه در پامپلونا دو پاس گل داد (یکی مردود شد)، حالا باشگاه را مجبور می‌کند تا یک سال دیگر جذب مهاجم جدید را به تعویق بیندازد.
 خیمنز، شلیک اول
این بازیکن اروگوئه‌ای پس از مصدومیت رینیلدو وارد زمین شد و به‌عنوان یک قهرمان ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را ترک کرد. خیمنز زمانی که تیمش 10 نفره شده بود یک گل دیدنی با سر به ثمر رساند. البته بیشترین اعتبار این گل متعلق به آنتوان گریزمان است که توپ را درست به جایی که می‌خواست فرستاد.
 بنزما، این بار آنجا نبود
بازیکن فرانسوی مقابل اتلتیکو در بهترین حالت خود نبود. کریم در دفاع فشرده اتلتیکو گم شد و موقعیت‌های خوبی نداشت و بازی‌سازی خاصی برای تیمش نکرد. به نظر می‌رسد که او به استراحت نیاز دارد، اگرچه قابل درک است که آنچلوتی هرگز او را از زمین خارج نمی‌کند.
 ادای احترامی به آمانسیو
سانتیاگو برنابئو قبل از دربی بخوبی از آمانسیو آمارو یاد کرد؛ یک عمل ساده پر از احساس، همراه با محبت، احترام و تحسین. قدیمی‌ترین هواداران با یاد قهرمان ششمین دوره جام اروپا، یکی از بهترین دریبل زن‌هایی که رئال مادرید در طول تاریخ خود داشته، متأثر شدند.
 دعا برای رینیلدو
مصدومیت مدافع برزیلی بسیار بد به نظر می‌رسد. زانوی رینیلدو در نیمه اول آسیب دید و به نظر می‌رسد که او ممکن است رباط صلیبی پاره کرده باشد. این یک تراژدی برای اتلتی و بالاتر از همه برای بازیکنی است که یکی از بهترین‌های ترکیب سیمئونه بود.
 همیشه در برنابئو این اتفاق رخ می‌دهد
اتلتیکو مادرید چند ثانیه پس از اینکه گیل مانزانو از پایان دربی خبر داد، در شبکه‌های اجتماعی نارضایتی خود را از قضاوت داوری اعلام کرد. آنها با انتشار توئیتی در مورد اخراج آنخل کوریا در نیمه دوم بازی گفتند: «هیچ چیز جدیدی در برنابئو نیست.» دقایقی بعد، بار دیگر اتلتیکو تصویری از ظاهر پای کوریا منتشر کرد و نوشتند: «این وضعیت پای مهاجم ماست، باز هم می‌گوییم این چیز جدیدی در برنابئو نیست.» یان اوبلاک نیز بعد از بازی در مورد داوری بازی گفت: «بازی را همه دیده‌اند و هرکس نظر خودش را دارد. پنج دربی اخیر پنج کارت قرمز، شاید در دربی بعدی بازی را با یک بازیکن کمتر شروع کردیم.»

 مثل آفتاب‌پرست بودیم
سرمربی اتلتیکو در کنفرانس مطبوعاتی درباره دیدار مقابل رئال مادرید صحبت کرد.
اخراج کوریا: «روی چیزهایی که باید بهبود دهیم تمرکز خواهیم کرد. امروز آنها تشخیص دادند که آنخل اخراج شود. چیزهایی هست که خیلی واضح است، همه آن را می‌بینید.»
رقابت سالم: «من به افرادی که اینجا کار می‌کنند ایمان دارم و از VAR نیز در این راه کمک می‌شود. می‌دانم که می‌توانیم اشتباه کنیم، اما همیشه می‌گویم خوشبختانه VAR وجود دارد، خوشبختانه... .»
 رینیلدو: «او باید قوی باشد، او پسری است که دلمان برایش تنگ خواهد شد، او همیشه خوش رو است، او با وجود هوای سرد همیشه در تمرینات آستین کوتاه می‌پوشد. ما برای او آرزوی بهبودی داریم و قوی‌تر باز خواهد گشت.»
تساوی؟: «آفتاب پرست بودیم، در طول بازی عوض شدیم. ما ضدحملاتی داشتیم که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. در نیمه دوم سعی کردیم با دو مهاجم بازی کنیم، نیمه دوم خوب بودیم تا اینکه اخراجی دادیم، اما باز هم به گل رسیدیم، می‌توانستیم بهتر دفاع کنیم و می‌دانستیم که تا آخر بازی آنها تیم بسیار خطرناکی هستند.»
گیل مانزانو: «بله، به نظرم او هنوز هم داور فوق‌العاده‌ای است. نمی‌دانم آنها با VAR صحبت کرده‌اند یا نه. تماس آنقدر شدید نبود تا یکی که 94/1 قد دارد روی زمین بیفتد.»

هنوز با لالیگا خداحافظی نکرده‌ایم
کارلو آنچلوتی مثل همیشه خیلی آرام و خونسرد در کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کرد تا به سؤال خبرنگاران جواب دهد.
لالیگا تمام شد؟ «هنوز خداحافظی نکرده‌ایم، قبل از این بازی رسیدن به جام سخت بود، حالا پیچیده‌تر شد! باید تا آخر بجنگیم... و ببینیم چه می‌شود.»
 آلوارو رودریگز فصل آینده به تیم اصلی اضافه خواهد شد؟ «بله فصل آینده او در تیم اصلی خواهد بود، او کیفیتی دارد که کمتر کسی از آن برخوردار است. او با این سن، قد و قواره‌ای دارد که بی‌همتاست و از لحاظ کنترل توپ و سر‌زنی بسیار قدرتمند است. ما با رائول رابطه بسیار خوبی داریم و فکر می‌کنم این فصل هر دو تیم می‌توانند از داشتن او بهره ببرند.»
آیا خستگی آنفیلد با تیم بود؟ «بیشتر از خستگی جسمی تیم از نظر روحی خسته بود و این موضوع طبیعی نیز بود زیرا این بازی هفدهمین بازی ما در 50 روز اخیر بود.»
کارت قرمز به کوریا؟ «بله، منصفانه بود»
حالا جام حذفی مهم‌تر از لالیگاست؟ «جام بردن از همه چیز مهم‌تر است. اگر بتوانیم 270 دقیقه خوب کار کنیم، می‌توانیم آن را ببریم.»
بنزما؟ «امروز مسابقه سختی برای او بود. در کل از نظر ذهنی شرایط خوبی نداشتیم. در این فصل او خیلی خوب کار می‌کند. بعد از جام جهانی، او گل‌های زیادی به ثمر رسانده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی