صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

واکنش طلایی پارالمپیک به دعوت نشدن به کمیسیون ورزشکاران

اصغر عزیزی: ساعی با پولادگر مخالف بود اما حذف نشد

خانلرخانی باید تشویق می‌شد اما برکنار شد

رضاعباسپور
روزنامه نگار

تیم ملی پاراتکواندو بعد از اتفاقات عجیبی که در ترکیه برای این تیم رخ داد، دچار تغییر و تحولات شد و با وجودی‌که فدراسیون تکواندو ابتدا حاشیه‌های به وجود آمده در ترکیه را تکذیب کرد اما بعد مجبور به انجام تغییرات شد و در نهایت پیام خانلرخانی را به‌عنوان سرمربی تیم ملی پاراتکواندو انتخاب کرد. خانلرخانی سرمربی موفقی بود که بعد از انتخاب ساعی به‌عنوان رئیس فدراسیون از سمتش برکنار شد و حالا بعد از این اتفاقات دوباره به تیم ملی برگشت. وقتی خانلرخانی از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد، چند تن از تکواندوکاران از تیم ملی کناره‌گیری کردند که این توقع وجود دارد با بازگشت خانلرخانی باز هم آنها به تیم ملی برگردند. هر چند که اصغر عزیزی دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو می‌گوید تا همین امروز هم نباید از تیم دور می‌شد: «هیچ وقت حرف بدی علیه ساعی نزدم اما با این‌حال هم از تیم ملی دور شدم هم این‌که به نشست کمیسیون ورزشکاران دعوت نشدم.»
بازگشت پیام خانلرخانی به تیم ملی پاراتکواندو را حتماً شنیدی؟
بله شنیدم. خوشحال هم شدم. تغییر خوبی بوده و اعتقاد دارم که هر کسی باید جای خودش باشد.
با این وضعیت به تیم ملی بر می‌گردید؟
منتظر هستیم ببینیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد اما من آمادگی‌اش را دارم. چند روز دیگر اردوی تیم ملی شروع می‌شود که باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.
ولی شما و مهدی ‌پوررهنما به اردوی تیم ملی دعوت نشدید.
بله اسامی را دیدم. در این مورد باید فدراسیون تماس بگیرد اما ما مشکلی نداشتیم فقط در آن مقطع گفتیم که نباید پیام خانلرخانی برکنار شود. حالا بعد از 11 ماه مشخص شده که حرف ما درست بود.
بعد از 11 ماه بازگشت دوباره به سر خط.
 پیام خانلرخانی را کل دنیا قبول داشت. با نتایجی که کسب کرده بود باید تشویق می‌شد اما برکنارش کردند. به هر حال قصد داشتند به فردی که در مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو به ساعی رأی داده بود پاداش بدهند، خانلرخانی را برکنار کردند اما حالا امیدوارم از این به بعد پاراتکواندو باز هم به ریل موفقیت برگردد.
با بازگشت خانلرخانی، شما و مهدی ‌پوررهنما هم به تیم ملی برمی‌گردید؟
بله اگر دعوت کنند حتماً بر می‌گردیم. ما اولین مدال‌آوران پاراتکواندو در پارالمپیک هستیم و حتماً می‌توانیم به پاراتکواندو کمک کنیم.
11 ماه دور بودید و در این مدت نفرات جدیدی به تیم اضافه شدند.
 ببینید ما تکواندوکار بودیم و در این مدت هم از تیم ملی دور شدیم اما تمریناتمان را کاملاً جدی پیگیری کردیم. در این11 ماه کامل تمرین کردم و می‌توانیم با حضور در انتخابی تیم ملی خودمان را باز هم ثابت کنیم. نفراتی که الان در پاراتکواندو وارد شدند، قبل از این اصلاً در پاراتکواندو حضور نداشتند. حداقل یک‌سال و نیم زمان می‌خواهند تا فقط با قوانین آشنا شوند. تیم ملی پاراتکواندو کیفیت قبلی خودش را از دست داده و باید تغییری در تیم ایجاد شود.
با این حساب باید روی حضور شما در تیم ملی حساب ویژه‌ای باز کرد.
 در پارالمپیک پاریس و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو می‌توانیم باز هم مدال بگیریم. ضمن این‌که در خرداد قهرمانی جهان را داریم که حتی برای این مسابقات هم می‌توانیم آماده شویم. همین الان هم در بهترین‌های رنکینگ جهانی قرار داریم.
ولی دوری شما در این مدت هم به یک سوژه تبدیل شد.
 اصلاً نباید دور می‌شدیم. حرف بدی نزده بودیم. نه بی‌احترامی کردیم و نه نقدی داشتیم. گفتیم با خانلرخانی بهترین نتیجه را گرفتیم و باید بماند اما توجه نکردند. نه تنها از تیم دور شدیم حتی به نشست کمیسیون ورزشکاران هم دعوت نشدیم. عجیب بود که خود هادی ساعی بارها از محمد پولادگر انتقاد کرد اما هیچ وقت حذف نشد. نمی‌دانم چرا باید به خاطر چهار تا حرف نباید به کمیسیون ورزشکاران دعوت شوم.
چرا اعتراض نکردی؟
 واقعیتش دیدم ارزش ندارد. قرار نیست که من سر کاری مدام انتقاد کنم.

ZOOM

قرار بود که بعد از بازی‌های پارالمپیک مدال‌آوران استخدام شوند، برخی از ورزشکاران استخدام شدند اما برخی دیگر مشکل دارند.
 یکی از آن برخی خودم هستم. نه مشکل استخدام حل شده و نه مشکل پرداخت حقوق. قرار بود صندوق حمایت از قهرمانان حقوقی را پرداخت کند اما هنوز این‌کار انجام نشده است.
چرا؟
 ظاهراً باید وزیر دستور بدهد که هنوز این کار انجام نشده و مشکلات مالی ما پا برجاست. البته مبلغ زیادی پرداخت نمی‌شود؛ قرار بود یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق بدهند که هنوز ندادند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی