صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

راهکارهای فولاد برای کم شدن ضرر

رجبی می‌رود یا می‌ماند؟

کارن کوشا
روزنامه‌نگار

بعد از اینکه جواد نکونام از سرمربیگری فولاد خوزستان استعفا داد و باشگاه خیلی زود با آن موافقت کرد، صحبت‌های زیادی در مورد سرمربی بعدی قرمزپوشان اهوازی مطرح شد. در همان ابتدا گفته می‌شد با دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی ایران مذاکره شده اما سخنگوی باشگاه فولاد آن را خیلی زود تکذیب کرد. البته در اتفاقی عجیب اسکوچیچ هم در مصاحبه‌ای گفت باشگاه فولاد با او مذاکره کرده اما فعلاً قصد ندارد به فوتبال ایران برگردد. بعد از آن و قبل از اینکه تیم از دوحه به اهواز برگردد نام گزینه‌های دیگر سر زبان‌ها افتاد که مهم‌ترین آن، محرم نویدکیا، حسین فرکی، علیرضا منصوریان و یک مربی خارجی بود که نامش فاش نشد. در حالی که همه منتظر واکنش باشگاه نسبت به این نام‌ها بودند، ناگهان حمید رادکیا سرپرست مدیرعاملی باشگاه فولاد اعلام کرد قصد دارند تا پایان فصل کار را با حمید رجبی ادامه دهند. این مسأله از نظر خیلی‌ها عجیب است و فکر می‌کنند این همکاری ادامه پیدا نخواهد کرد.
به هرحال ۳ حالت برای اعلام ادامه همکاری با حمید رجبی وجود دارد. اول اینکه احتمالاً باشگاه به‌دنبال شرایط ویژه‌ای است که رجبی خودش کنار بکشد. پس احتمالاً کار با رجبی ادامه پیدا می‌کند و به محض اینکه اولین باخت و ناکامی به وجود آمد، هواداران معترض خواهند شد و این اعتراض احتمالاً استعفای حمید رجبی را هم به‌دنبال خواهد داشت.
حالت دوم هم این است که باشگاه فولاد با یک سرمربی جدید قرارداد امضا کند و از رجبی بخواهد به‌عنوان مربی زیر نظر سرمربی جدید باشد. با توجه به اینکه حکم حمید رجبی، مربی است، نه سرمربی، به همین دلیل او نمی‌تواند اعتراضی داشته باشد. پس یا باید بماند و کار را زیر نظر سرمربی جدید ادامه بدهد که به این صورت احتمالاً دلخوری جواد نکونام را به‌دنبال خواهد داشت و یا اینکه با آمدن سرمربی جدید استعفا بدهد و کنار بکشد. با توجه به اینکه مبلغ قرارداد دستیاران نکونام از جمله رجبی هم نسبتاً بالا بود، احتمالاً باشگاه به‌دنبال این راهکار خواهد بود تا حداقل بخشی از آن را کسر کند.
حالت سوم جالب‌تر از دیگر حالت‌ها به نظر می‌رسد. اینکه باشگاه واقعاً با حمید رجبی کار را تا پایان فصل ادامه دهد و از او حمایت کند. با توجه به اینکه رجبی تا به حال فرصت سرمربیگری در لیگ برتر را به دست نیاورده، بدون شک الان انگیزه بالایی دارد تا توانایی‌های خود را اثبات کند. به همین دلیل احتمالاً حتی در تیم تغییر تاکتیک هم به وجود بیاورد و فولاد را از آن تیم تدافعی به یک تیم تهاجمی تبدیل کند که هم بتواند خوب گل بزند و هم اینکه نتایج بهتری کسب کند تا هواداران هم حامی او شوند. به این صورت، دیگر موفقیت‌ها به‌نام جواد نکونام هم زده نخواهد شد و رجبی خودش را به‌عنوان یک سرمربی جوان و با انگیزه به لیگ برتر ایران معرفی خواهد کرد.
در هر صورت هر کدام از این حالت‌ها اتفاق بیفتد، فولاد خوزستان بیش از این ضرر نخواهد کرد. فولادی‌ها این فصل هزینه‌های زیادی انجام دادند تا بتوانند در لیگ برتر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند و در آسیا هم حداقل به فینال صعود کنند اما این اتفاق نیفتاد. حالا فولاد در لیگ برتر در رده دهم قرار دارد که همین هم باعث انتقادات زیادی نسبت به عملکرد نکونام شد و هم در لیگ قهرمانان آسیا نتوانست به موفقیت برسد و راهی فینال شود. البته که فولاد با هدایت رجبی در بازی مقابل الهلال نمایش خوبی داشت و می‌توانست برنده هم شود اما این اتفاق نیفتاد تا ناکامی‌های فولاد در آسیا هم ادامه داشته باشد. با این تفاسیر باید دید فولاد با حمید رجبی تا پایان فصل ادامه خواهد داد یا اینکه این مربی، زودتر از موعد کنار می‌رود و اهواز را ترک می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی