صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

گزارشی از وضعیت مصدومان حادثه سقوط بالگرد در بافت

وزیر ورزش در خواب مصنوعی

از روز پنجشنبه که سانحه دردناکی برای وزیر ورزش و تیم همراهش در سفر به کرمان پیش آمد، خبرهای ضد و نقیضی درباره مصدومان این حادثه به گوش می‌رسد و همین موضوع نگرانی‌ها را مضاعف می‌کند. در این سانحه اسماعیل احمدی، مدیر کل حوزه وزارتی ورزش جان خود را از دست داد و حمید سجادی، وزیر ورزش به همراه تعدادی از همراهانش آسیب جدی دیدند. پنجشنبه شب خبرهای خوبی درباره حال عمومی وزیر ورزش به گوش نمی‌رسید اما روز جمعه حال و هوای اخبار تغییر کرد تا اینکه روز گذشته، خبر انتقال وزیر ورزش به تهران و تصمیم تیم پزشکی بر خواب مصنوعی باز هم شرایط را تغییر داد.
چند ساعتی بعد از اینکه خبرهای مختلف به گوش رسید، سایت وزارت ورزش اعلام کرد که اطلاعات مربوط به مصدومان حادثه سقوط بالگرد در بافت را فقط از روابط عمومی دنبال کنید. طبق آخرین خبری که وزارت ورزش هم آن را تأیید می‌کند، دیروز و در پی انتقال وزیر ورزش به تهران، اعضای تیم پزشکی جدید تصمیم گرفتند وزیر برای مدتی در خواب مصنوعی باشد. حمید سجادی که بامداد شنبه به همراه تعدادی از مصدومان سانحه هوایی سقوط بالگرد به تهران منتقل شده، با توصیه پزشکان در خواب مصنوعی رفته تا شرایط برای درمانش مهیا باشد. برای اینکه روند درمان بهتر طی شود، وزیر ورزش ممنوع‌الملاقات شده است تا جلوی رفت و آمدهای زیاد به بیمارستانی که وزیر در آن بستری است، گرفته شود. ضمن اینکه پزشکان توصیه کرده‌اند این شرایط برای بهبود حال وزیر ورزش مفید خواهد بود. روز جمعه عین‌اللهی، وزیر بهداشت از آسیب جمجمه، خونریزی خفیف مغز، شکستگی یکی از مهره‌های گردن و آسیب به ریه وزیر ورزش خبر داد که این مصاحبه نگرانی‌ها را در مورد وضعیت او بیشتر کرد. بعد از این گفت‌و‌گو و صحبت‌هایی که درباره خواب مصنوعی به‌صورت خیلی جزئی مطرح شد، اظهارنظر دیگری انجام نشده و همین موضوع باعث شده تا درباره وضعیت وزیر ورزش ابهام‌های زیادی مطرح باشد.
 
فرهادیان: حال دو مدیرکل وخیم است
آرش فرهادیان با تأکید بر اینکه روند درمان سه مدیرکل آسیب دیده ورزش همچنان در استان کرمان در حال پیگیری است، گفت: «متأسفانه آسیب‌دیدگی علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خیلی شدید و گسترده است. او از ناحیه جمجمه، فک و کمر دچار مصدومیت شدید شده و روز شنبه هم تحت عمل جراحی قرار گرفت.» مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با اشاره به وضعیت مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: «وضعیت حبیب ستوده‌نژاد هم بحرانی است. شرایط او اصلاً مطلوب نیست و روند درمان همچنان ادامه دارد.» فرهادیان به وضعیت میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز اشاره کرد و ادامه داد: «شرایط او از دو نفر دیگر وخیم‌تر است. این مدیرکل ورزش همچنان در کما به سر می‌برد. روند درمان این سه مدیرکل ورزش و جوانان در استان کرمان پیگیری می‌شود اما اگر نیاز باشد اقدامات لازم برای
جابه جایی انجام خواهد شد.» مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با یادآوری اینکه مقامات دیگری هم از وزارت ورزش به استان کرمان سفر کرده‌اند تا پیگیر وضعیت این سه نفر باشند، گفت: «معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای (محمد پولادگر)، مرتضی فلاح (مدیرکل حقوقی) و مطلبی (رئیس مرکز فناوری اطلاعات) در استان کرمان حضور دارند. به کرمان سفر کردیم تا در کنار خانواده این عزیزان باشیم. آنها نباید در این شرایط احساس تنهایی کنند.»

انتقال به تهران
بامداد شنبه (۶ اسفند) حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به همراه تعدادی از مصدومان سانحه سقوط بالگرد در شهرستان بافت که به تشخیص پزشکان بیمارستان شهید باهنر کرمان امکان ترخیص موقت از بیمارستان را داشتند به تهران منتقل شدند تا ادامه روند درمان این افراد در یکی از مراکز درمانی در تهران پیگیری شود. بالگرد حامل وزیر ورزش عصر پنجشنبه هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت کرمان سقوط کرد و برخی سرنشینان آن زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند. حمید سجادی در نتیجه سانحه بالگرد دچار خونریزی مغزی شد و اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان نیز که در بالگرد حامل وزیر ورزش حضور داشت، در این سانحه جان باخت.

ZOOM
شهید احمدی در امامزاده چیذر آرام گرفت
پیکر شهید اسماعیل احمدی بسیجی جهادگر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت و ورزش و جوانان ظهر دیروز (شنبه) روی شانه‌های مسئولان و همکاران او در این وزارتخانه تشییع و در امامزاده اسماعیل چیذر به سمت آرامگاه ابدیش مشایعت شد. پس از تشییع پیکر پاک شهید احمدی از محل وزارت ورزش و جوانان و مقبره‌الشهدای شهرک شهید محلاتی، با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، گروه‌های جهادی و جمع کثیری از مردم در امامزاده اسماعیل چیذر آرام گرفت. شهید دکتر اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیر کل حوزه وزارتی در سانحه سقود بالگرد در شهرستان بافت به مقام والای شهادت نائل آمد.

جستجو
آرشیو تاریخی