صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

یک روز خوش گذشت 10 هفته پرفشار در پیش است

محمد قراگزلو
خبر‌نگار

شکست سپاهان گرانقیمت و پرستاره با کادر پرتغالی‌اش در اصفهان و پیش چشم 40 هزار تماشاگر خودی فوق‌العاده بود. قبل از این بازی غالب پیش‌بینی‌ها حکایت از برد سپاهان داشت و شرایط هفته‌های اخیر این تیم به جایی رسیده بود که هوادارانش تقاضای چهارتایی کردن پرسپولیس را داشتند. سپاهان اوج گرفته و پرسپولیس در افت به سر می‌برد اما نمایش تیم یحیی در این مسابقه غرورانگیز و قابل افتخار بود. پرسپولیس در این مسابقه آرامش عجیبی داشت و انگار قبل از این بازی اتفاق بزرگی در تیم افتاده بود. به نظر می‌رسید تیم یکدست‌تر شده و برای بازگشت به شرایط خوب گذشته‌اش متحد شده است. پرسپولیس در اصفهان اصلاً شبیه تیم مقابل هوادار، آلومینیوم اراک، فولاد و حتی صنعت نفت و ذوب‌آهن نبود که برنده شد. پرسپولیس تیم مطمئن‌تر و هماهنگ‌تری نسبت به آن مسابقات به نظر می‌رسید و با اینکه در ترکیب نفرات اصلی‌اش تغییرات چندانی نداشت اما کاملاً دگرگون شده و منقلب به نظر می‌رسید.   پرسپولیس به اهمیت این مسابقه واقف بود و می‌دانست که در صورت کنار رفتن از جام حذفی به معنای واقعی کلمه بحران را بغل می‌کرد و جدا از اینکه از یک جام بیرون می‌رفت، درگیر حواشی بعد از شکست می‌شد که با در نظر گرفتن ناکامی دو هفته اخیر در لیگ برتر شرایط را برای یحیی و تیم او سخت می‌کرد.

شادی یک دستاورد بزرگ
تصاویر تمرین روز جمعه پرسپولیس فوق‌العاده بود و حکایت از بازگشت تیم به شرایط خوب گذشته‌اش داشت. در غالب تصاویر اعضای کادر فنی و بازیکنان لبخند به لب داشتند و مطابق آنچه رسانه رسمی باشگاه گزارش داده فضای شادی در تمرین به وجود آمده و اتمسفر تیم با روزهای گذشته تفاوت چشمگیری داشت.
پرسپولیس بالاخره فرصت این را پیدا کرده بود تا بعد از تحمل روزهای سخت به خاطر دستاورد بزرگی که از بازی اصفهان به همراه آورده بود خوشحال باشد و بخندد. یحیی و شاگردانش در یک بازی تاکتیکی و منسجم و نمایشی که حاصل از دل قرص تیم به پیروزی داشت به مرحله بعد صعود کرده و حق داشتند خوشحالی کنند. آنها این خوشحالی را مخفی هم نکردند، چه بعد از سوت پایان مسابقه و چه در اولین تمرین کامل بعد از برد.

وقت سخت کار کردن فرا رسید
خوشحالی و شادی بعد از این برد بزرگ بجا و حق طبیعی یحیی و شاگردانش بود اما طبیعتاً این شادی نباید طولانی‌تر می‌شد. پرسپولیس از یک مأموریت بزرگ سربلند بیرون آمده اما یادمان نرفته که این تیم در لیگ برتر اختلاف 5 امتیاز با سپاهان را از دست داده و سه امتیاز هم از این تیم عقب افتاده تا فعلاً شانس اول قهرمانی نباشد و البته با رسیدن استقلال در شرایط بسیار دشواری قرار بگیرد.
در فاصله 10 هفته مانده تا پایان فصل حالا مأموریت گام به گام یحیی و تیمش برای بازپس‌گیری صدر شروع خواهد شد و هر مسابقه حکم فینال را بازی خواهد کرد و از دست دادن امتیاز شانس برگشتن به‌ صدر و در نهایت قهرمانی را از پرسپولیس خواهد گرفت.
پرسپولیس از دیروز به حالت طبیعی خود برگشت و عملیات بازپس‌گیری صدر را آغاز کرد چرا که یحیی و شاگردانش به دشواری راهی که در پیش دارند و مأموریتی که باید با حداکثر موفقیت به پایان برسانند، آگاهند و می‌دانند لغزش بعدی حتی بعد از برد بزرگ نقش جهان پذیرفته نخواهد شد.
پرسپولیس فصل قبل نایب قهرمان شده و این برای هوادارانی که 5 قهرمانی متوالی دیده‌اند یک شکست بزرگ به حساب می‌آید اما شکست بزرگتر وقتی است که این نایب قهرمانی تکرار شود. طبیعتاً چنانچه پرسپولیس عنوان دوم جدول را هم مال خود نکند شکست بزرگتر و ابعاد فاجعه بزرگتر خواهد شد پس جای هیچ غفلتی نیست.
با در نظر گرفتن این مهم پرسپولیس باید جدی‌تر، محکم‌تر، منسجم‌تر و متحدتر از بازی با سپاهان در جام حذفی لیگ را پی بگیرد و با یک بازگشت بزرگ دوباره در ریل موفقیت بیفتد. پرسپولیس برای موفق شدن کارهای بزرگی دارد و باید سخت‌تر کار کند چرا که مشکلات تیم در فاز حمله کماکان سر جای خود باقی است که فقط با تمرین، حفظ آرامش، دوری از هیاهو و اتخاذ تصمیمات درست می‌توان به این مشکلات فائق آمد.

ZOOM
عنایتی و تیمش را دست کم نگیرید
فاصله کوتاه بازی سپاهان تا دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان مدت خوشحالی پرسپولیسی‌ها را کوتاه‌تر هم کرده است. پرسپولیس فردا باید مقابل تیمی بازی کند که در منطقه سقوط قرار دارد و قطعاً در تهران انتحاری بازی خواهد کرد. پرسپولیس در آبادان مقابل دیگر تیم خوزستان که فانوس به دست گرفته روز سختی را پشت سر گذاشت پس باید از آن مسابقه درس بگیرد. در عین حال بازی با هوادار در تهران پیش چشم خودی نشان داد هیچ مسابقه‌ای مقابل هیچ حریفی حتی در خانه مقابل چشمان خودی و در شرایط نرمال تیم راحت نیست و حتی نمی‌توان روی کاغذ پرسپولیس را برنده دانست.
در عین حال فردا روی نیمکت نفت مسجدسلیمان رضا عنایتی می‌نشیند. مربی با سابقه استقلالی و انگیزه‌های دوچندان برای توقف پرسپولیس. مربی‌ای که در قامت نفر اول فنی تیم هوادار در فصل گذشته در تقابل‌های رودررو چهار امتیاز از پرسپولیس گرفت و سهم عمده‌ای در قهرمان کردن استقلال و ناکامی پرسپولیس در راه رسیدن به ششمین قهرمانی متوالی داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی