صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

هفته بیست و دوم لیگ یک

از درگیری در بازی سایپا تا پنالتی جنجالی در یزد

هفته بیست و دوم لیگ آزادگان با نتایج قابل توجهی همراه بود. تیم صدرنشین شمس آذر قزوین که به نظر می‌رسد باید آنها را از همین الان لیگ برتری دانست با اقتدار فجرسپاسی را شکست داد. در نیمه اول این دیدار شمس آذری‌ها با حمایت هواداران خود فشار زیادی روی دروازه زردپوشان آوردند و توانستند گل اول را در همان دقایق ابتدایی توسط رحمان جعفری به ثمر برسانند. ارسال محمد پاپی از سمت چپ با ضربه سر دیدنی گلزن اول شمس آذر این تیم را از حریف پیش انداخت، اما این پایان ماجرای نیمه اول نبود و در دقیقه ۴۰ اشتباه دفاع چپ فجرسپاسی و توپ‌ربایی پوریا سرآبادانی در مصافی تک به تک گل دوم را رقم زد. در نیمه دوم نیز شمس آذر برتر از حریف ظاهر شد و البته موقعیت‌های زیادی را هدر داد تا برخلاف جریان بازی، فجرسپاسی از روی ضربه ایستگاهی در دقیقه ۶۲ توسط سیدجلال عبدی به گل اول دست یابد و بازی حساس‌تر در دقایق پایانی دنبال شود. اما این شمس آذر بود که خیلی زود توانست بار دیگر اختلاف را به دو گل رسانده و در دقیقه ۶۵ توسط مهدی محمدی گل سوم را به ثمر برساند و این در حالی بود که در دقایق پایانی نیز شاگردان سعید دقیقی موقعیت‌های زیادی داشتند که جدی‌ترین آن ضربه محمد پاپی به تیرک دروازه فجر برخورد کرد. با این پیروزی شمس آذر یک قدم دیگر به صعود بزرگ و تاریخی خود نزدیک‌تر شد و با هیجان بیشتری ۹ هفته پایانی را دنبال خواهد کرد.
اما سایپا که هفته گذشته باخت تلخی را مقابل فجرسپاسی تجربه کرده بود، این هفته برای برد به میدان رفت، ولی با شروع بازی این تیم مس بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و سایپایی‌ها بیشتر به استفاده از ضدحملات چشم دوختند. درست در دقیقه ۴۲ مسابقه رضا خالقی‌فر در محوطه جریمه مس شهربابک با استفاده از تجربه و‌ هوش خود، توانست یک پنالتی ارزشمند برای سایپا کسب کند و در نهایت حسن شوشتری آن را به گل تبدیل کرد تا اینگونه نارنجی‌پوشان سه امتیاز را به نام خود ثبت کنند. در دقایق پایانی نیمه نخست که خودروسازان با یک گل پیش بودند، روی اشتباه مهرداد بشاگردی، سنگربان سایپا، تیم میهمان صاحب یک موقعیت خوب شد که این فرصت از دست رفت. پس از این اتفاق، بشاگردی خودش را روی زمین انداخت و با اعلام اینکه دچار مصدومیت شده، بازی را متوقف کرد. این حرکت گلر سایپا، با اعتراض یکی از تماشاگران حاضر در استادیوم که به نظر می‌رسید از نزدیکان و دست‌اندرکاران تیم مس شهر بابک باشد، همراه شد؛ جایی که او به بشاگردی معترض شده و کلمات نه چندان مناسبی را به کار برد. صدای اعتراض او در سکوت ورزشگاه اکباتان پیچید و حتی محمود فکری، سرمربی سایپا نیز رو به جایگاه تماشاگران کرده و نسبت به جملات به کار برده شده، معترض شد. این اتفاقات سبب شد تا درگیری لفظی میان برخی از عوامل دو تیم و آن تماشاگر معترض رخ دهد. پس از دقایقی و با سوت پایان بازی در نیمه نخست، درگیری‌ها شدت یافت و دست اندرکاران دو تیم که روی سکوهای ورزشگاه حضور داشتند، وارد درگیری‌های شدید فیزیکی شدند. مأموران حاضر در ورزشگاه نیز سخت تلاش کردند تا مانع از افزاش تنش‌ها روی سکوها شوند و افراد درگیر از جمله شخصی که از عوامل تیم مس شهربابک و آغازکننده درگیری‌ها بود را از استادیوم خارج کنند. در این درگیری‌ها، تعدادی از افراد حاضر در قسمت جایگاه، دچار خونریزی شدند و پس از گذشت دقایقی، نظم به سکوها بازگشت.
اما چادرملو در دقیقه 90 بازی با دریا بابل صاحب یک ضربه پنالتی شد. پس از اعلام پنالتی به نفع چادرملو اردکان چندین نفر از کادر فنی و سرپرست تیم دریا بابل در اعتراض به این تصمیم وارد زمین مسابقه شدند و بازی حدود ده دقیقه از جریان افتاد، اما در نهایت نظر داور تغییر نکرد و چادرملو صاحب بخت عالی برای جلو افتادن بود. این پنالتی جنجالی اما توسط دروازه‌بان دریا مهار شد. وحید اصغرزاده دروازه‌بان دریا کاسپین بابل پنالتی امید سام کن، مدافع چادرملو را مهار کرد تا شادی به اردوی بابلی‌ها بیاید و شاگردان سعید اخباری در دقیقه ۸۹ بابت این فرصت از دست رفته بهت‌زده شوند. در نهایت در وقت‌های اضافه بازی هم گلی به ثمر نرسید و مسابقه با نتیجه بدون گل پایان یافت، اما بدون شک دریا تیمی است که از کسب این یک امتیاز خوشحال‌تر است.
خلیج فارس هم در دقیقه ۷۳ بازی با شهرداری همدان صاحب یک ضربه پنالتی شد و رحیم زهیوی، مهاجم شناخته شده این تیم دروازه شهرداری همدان را باز کرد. بازی استقلال خوزستان با خیبر خرم‌آباد و ون پارس با پارس جنوبی گلی به همراه نداشت و چوکا در حضور 5 هزار تماشاگر با نتیجه 3-1 شهرداری آستارا را شکست داد. بختیاری در این بازی دبل کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی