صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

مجمع کانون مربیان با اهداف جدید؛ ۸ صندلی در مجمع فدراسیون!

اختلاف‌ها، انتخابات را باطل کرد

سمیرا شیرمردی
خبر نگار
 
مجمع انتخاباتی کانون مربیان فوتبال ایران چند ماه پیش برگزار شد که در آن قرار بود هیأت مدیره جدید انتخاب شوند. در این مجمع اتفاقات عجیبی افتاد که دلخوری یکسری از مربیان را به همراه داشت. مثلاً حسین فرکی با ناراحتی جلسه را ترک کرد و البته مجید جلالی با انتشار نامه‌ای، از حضور در کانون مربیان استعفا کرد. دلیل این ناراحتی‌ها و اعتراض‌ها، خروج غیرقانونی کانون مربیان از زیر نظر وزارت کشور و انتقال آن به اتاق بازرگانی بود. این اتفاق در حالی رخ داد که اکثر مربیان معتقد بودند کانون مربیان و اتاق بازرگانی سنخیتی با هم ندارند و با این شرایط وجهه قانونی خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند در مجمع فدراسیون فوتبال جایگاه و صندلی داشته باشند. این اعتراض‌ها روز به روز بیشتر می‌شد اما اتفاقی نیفتاد تا اینکه به تازگی خبر رسید مجمع انتخاباتی کانون مربیان فوتبال ایران قرار است بزودی در آکادمی ملی المپیک برگزار شود. این خبر که در روزنامه رسمی هم منتشر شده یعنی اینکه انتخابات قبلی ابطال شده و قرار است هیأت مدیره جدید در رأی‌گیری اسفندماه انتخاب شوند.
نادر فریادشیران سخنگوی کانون مربیان در رابطه با مجمع انتخاباتی جدید می‌گوید: «متأسفانه ۳، ۴ ماه پیش بر خلاف آیین‌نامه کانون مربیان و علی‌رغم اساسنامه و مقرارت، انتخابات برگزار شد که ما در آن مجمع، ایرادات را گفتیم اما توجهی نشد و دوستان گفتند می‌خواهند بروند زیر نظر اتاق بازرگانی. در حالی که کانون مربیان زیر نظر وزارت کشور بود. ضمن اینکه انتخابات با حدود ۲۰، ۳۰ نفر برگزار شد که یک سوم نفرات هم نبودند و حداقل باید یک به اضافه ۶۰ نفر می‌شدند چون کانون ۱۲۰ عضو دارد. به هر حال انتخابات با این شرایط برگزار شد که پیگیری مؤسس کانون مربیان، جواب داد و در نهایت از سوی وزارت کشور، انتخابات ابطال شد. با توجه به این شرایط، قرار است ۲۲ اسفند در آکادمی المپیک، مجمع انتخاباتی برگزار شود که در این مجمع از همه اعضای کانون دعوت می‌شود به جز آقای ناصری دبیر کانون. چون ایشان مربیگری نکرده و فقط کارت مربیگری درجه D دارد که کفاف نمی‌کند.»
در انتخابات قبلی که ابطال شد دکتر بیژن ذوالفقارنسب به عنوان رئیس کانون مربیان انتخاب شد که باید دید در انتخابات چند روز آینده هم شرکت خواهد کرد یا نه. فریادشیران در این مورد توضیح می‌دهد: «امیدوارم همه اعضا بیایند و دکتر ذوالفقارنسب هم کاندیدا شوند. این کانون و مجمع آینده را وزارت کشور به رسمیت می‌شناسد و همه اعضایی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند کاندیدا شوند. مجمع قبلی را وزارت کشور منحل کرده و برای این مجمع جدید مجوز داده که در روزنامه رسمی هم منتشر شده. به خاطر همین آکادمی به ما جا داد وگرنه این اتفاق نمی‌افتاد. کانون مربیان با مجوز وزارت کشور تشکیل شده و خواسته فریادشیران، جلالی و... نیست. اتفاقاً به خاطر اتفاقات اخیر، وزارت کشور هیأت مدیره ۶ سال قبل یعنی آقای مایلی‌کهن، کربکندی، فرکی و... را به رسمیت می‌شناسد چون مجمع سال ۹۵و۹6 را قبول دارند.»
کانون مربیان ایران از همان سالی که تأسیس شد یک هدف بزرگ داشت و آن هم داشتن صندلی در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال است. مسأله‌ای که همچنان پیگیری می‌شود. البته در کنار آن، اهداف دیگری هم دنبال می‌شود. سخنگوی کانون مربیان در این مورد صحبت‌های جالبی دارد: «فدراسیون فوتبال باید کانون مربیان را به عنوان یک NGO در مجمع قبول کند. ما هم باید قطعاً به کانون مربیان ارزش بگذاریم و فقط به دنبال یک رأی در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال نباشیم. نظر کانون این است که به جز صندلی جداگانه برای نماینده کانون مربیان، مربیان مختلف از جمله مربیان فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، رده‌های پایه و... که در مجمع حضور پیدا می‌کنند از سوی کانون باید انتخاب شوند، نه فدراسیون. چون به این صورت مثلاً رئیس فدراسیون اقوام خود را به عنوان سرمربی تیم‌های زنان، پایه و... انتخاب می‌کند و به مجمع می‌آورد تا رأی جمع کند که این قانونی نیست. پس کانون مربیان باید نماینده‌های مربیان را انتخاب کنند که به این صورت ۷، ۸ رأی می‌شود. هدف بعدی هم این است که هر فصل مربیان یک درصد از قرارداد خود را همان‌طور که به هیأت فوتبال و... می‌دهند، به کانون مربیان پرداخت کنند تا با این پول، کلاس‌های تقویتی و بازآموزی برگزار شود و به مربیانی که گرفتاری دارند کمک شود.»
با این اهداف بزرگ، حالا قرار است مجمع انتخاباتی کانون مربیان ساعت ۱۴ روز ۲۲ اسفند در آکادمی ملی المپیک برگزار شود که اعضای کانون برای کاندیدا شدن به عنوان عضو هیأت مدیره یا بازرس، باید حداکثر تا ۱۹ اسفند آمادگی را اعلام کنند. حالا باید دید با اختلافاتی که اخیراً در بین اعضای کانون مربیان ایران به وجود آمد، آیا این مجمع در نوبت اول برگزار می‌شود یا نه؟

جستجو
آرشیو تاریخی