صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

چهارمین حذف اروپایی ژاوی در 14 ماه اخیر

سقوط در تئاتر رویاها

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

منچستریونایتد بار دیگر نشان داد احیای تیم زیر نظر سرمربی هلندی ادامه دارد؛ شیاطین سرخ پس از اینکه در بازی برگشت مقابل بارسلونا 1-صفر عقب افتادند در نهایت بارسلونا را با نتیجه 2-1 شکست دادند و ژاوی و شاگردانش را از لیگ اروپا حذف کردند. اریک تن هاخ پیروزی منچستریونایتد در لیگ اروپا مقابل بارسلونا را بزرگترین برد دوران مربیگری‌اش خواند و شخصیت بازیکنانش را ستایش کرد. بعد از یک بازی پرهیجان در نیوکمپ که دو تیم به تساوی 2-2 رسیدند، منچستریونایتد در بازی برگشت ابتدا پس از پنالتی روبرت لواندوفسکی عقب افتاد. اما نیمه دوم همه چیز برای قرمزپوشان تغییر کرد و موفق شدند با دو گل فرد و آنتونی حضورشان را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا قطعی کنند. بی‌تردید یکی از عوامل بازگشت این تیم جو حاکم بر اولدترافورد بود تا زمینه را برای صعود تیم فراهم کند. ژاوی هرناندز با این باخت برای چهارمین بار در 14 ماه اخیر از رقابت‌های اروپایی کنار رفت.

گلی بی‌ارزش اما 25/ 1 میلیون یورویی
مهاجم لهستانی در اولدترافورد به 25امین گل خود برای بارسلونا رسید تا با این گل یکی از بندهای متغیر قراردادش فعال شود. روبرت لواندوفسکی با اینکه درخشش ابتدای فصل را ندارد اما همچنان آقای گل تیمش است. او در اولدترافورد هم موفق به گلزنی شد اما بعد از پنالتی بار دیگر مثل بازی رفت هیچ شوتی به چهارچوب حریف در ادامه نداشت.
لواندوفسکی در ازای 45 میلیون یورو ثابت به اضافه پنج بند متغیر به بارسلونا منتقل شد. یکی از بندهای متغیر این قرارداد این بود که اگر این مهاجم 25 گل برای بارسلونا به ثمر برساند بلوگرانا ملزم می‌شوند 25/1 میلیون یورو به بایرن بپردازند.

اجرای باشکوه
تن هاخ در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی به خبرنگاران گفت: «تأکید کرده بودم که باور رسیدن به مرحله بعد را داریم. فکر می‌کنم در پرسینگ می‌توانستیم شجاع‌تر باشیم. این چیزی است که روی آن تأکید کردیم. شما نمی‌توانید با 11 بازیکن جام‌ها را به دست آورید، بخصوص این روزها که تقویم بازی‌ها بسیار فشرده است، برای همین باید از سیستم چرخشی استفاده کنید. وقتی تیمی مثل بارسلونا را شکست می‌دهید گامی متفاوت است، زیرا بعد از آن فکر می‌کنید که واقعاً قوی هستید و می‌توانید هر تیمی را شکست دهید. شب باشکوهی بود. وقتی بارسلونا با 8 امتیاز بیشتر نسبت به رئال مادرید -که همین هفته لیورپول را 5-2 برد- در صدر جدول قرار دارد، شکست می‌دهید، بدون شک این بازی یک اجرای باشکوه خواهد بود.»

ناامیدی بزرگ
ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی و حذف از لیگ اروپا گفت: «گل تساوی به ما آسیب زد. یک ناامیدی بزرگ دیگر برای ما. حیف شد، ما مشتاقانه منتظر بودیم که به مرحله بعد برویم. بخوبی رقابت کردیم و بهترین عملکرد خود را ارائه دادیم. آنها از نظر بدنی بسیار قوی هستند. روی گل دومش  او دوئل را برد و پس از ریباند به آنتونی رسید. لیاقت تیم ما بیشتر بود. اگر گل تساوی را به این سرعت نمی‌خوردیم... به هر حال احساسم این است که ما نسبت به فصل گذشته بهتر بوده‌ایم. اما مقابل اینتر، یونایتد و تیم‌های بزرگ که بازی کرده‌ایم آن‌طور که باید خوب نبودیم. یکشنبه بازی داریم و باید روی دو مسابقه تمرکز کنیم.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی