صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۸

رئال مادرید – اتلتیکومادرید، لالیگا اسپانیا

دربی پایتخت؛ فرصتی برای اشتباه نیست!

جدیدترین نبرد بین دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو امشب در سانتیاگو برنابئو رقم می‌خورد، جایی که رئال سفیدپوش میزبان سفید و قرمزپوشان اتلتیکومادرید است.
تیم میزبان در حال حاضر در رده دوم جدول بعد از بارسلونا قرار دارد، با هشت امتیاز کمتر از بارسا، در حالی که اتلتیکو در رده چهارم و بالاتر از رئال بتیس قرار دارد.
با توجه به آمادگی خیره‌کننده بارسلونا در رقابت‌های داخلی، رئال مادرید فرصتی برای اشتباه و از دست دادن امتیاز در لالیگا ندارد تا بتواند این شانس را داشته باشد که از عنوان قهرمانی خود در لیگ اسپانیا دفاع کند. بارسا فردا به مصاف آلمریا می‌رود و به نظر می‌رسد که سه امتیاز آن بازی را نیز به دست خواهد آورد.
شاگردان کارلو آنچلوتی باید بازی‌های خود را ببرند و منتظر لغزش بارسلونا باشند. آنها به پشتوانه پنج برد در همه رقابت‌ها وارد این مسابقه می‌شوند، ‌از جمله بردهایی مقابل الاهلی و الهلال در جام جهانی باشگاه‌ها که منجر به قهرمانی سفیدها در این تورنمنت در مراکش شد. رئال همچنین دو بازی اخیر خود در لیگ مقابل الچه و اوساسونا را با زدن شش گل و بدون دریافت هیچ گلی برنده شده است. اما مهم‌ترین برد آنها هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول رقم خورد که حریف انگلیسی را با نتیجه 5-2 در ورزشگاه آنفیلد در هم کوبیدند. لوس بلانکوس (به معنی سفیدها) دو گل از سرخ‌های آنفیلد عقب بودند اما با بازگشتی فوق‌العاده موفق شدند پنج گل به حریف بزنند تا در آستانه صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای این فصل قرار گیرند.
تیم آنچلوتی همچنین نیم‌نگاهی به بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل بارسلونا دارد که روز 11 اسفند برگزار می‌شود، با این اوصاف تیم قدرتمند پایتخت اسپانیا در سه تورنمنت مهم امیدوار به کسب جام در ماه‌های آینده است. رئال مادرید که در فصل 23-2022 در خانه بدون شکست بوده اوایل این فصل در ورزشگاه واندامتروپولیتانو با نتیجه 2-1 اتلتیکومادرید را شکست داد و فصل گذشته نیز این حریف را 2-0 شکست دادند.
اتلتیکو از سال 2016 تاکنون در لالیگا نتوانسته رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو شکست دهد و همین موضوع سختی کار آنها در بازی امشب را نشان می‌دهد. با این وجود شاگردان دیگو سیمئونه از تیم حریف سرحال‌تر هستند و این شاید نکته امیدوارکننده برای آنها باشد. در واقع روخی بلانکو بعد از حذف ناامیدکننده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای این فصل در هیچ رقابت اروپایی حضور ندارد و تمرکز خود را روی بازی‌های داخلی گذاشته است. اتلتی همچنین از جام حذفی هم با شکست مقابل رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی کنار رفت. در نتیجه این تیم فقط به بازی‌های لالیگا فکر می‌کند و تمرکز آن روی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده است.
اتلتی در شرایطی نیست که بتواند خودش را مدعی قهرمانی در لیگ اسپانیای این فصل بداند چون در حال حاضر 18 امتیاز از بارسلونای صدرنشین و 10 امتیاز از رئال مادرید رقیب همشهری‌شان عقب هستند. آینده سیمئونه روی نیمکت اتلتیکومادرید همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این مربی آرژانتینی در پایان فصل از اتلتیکو جدا خواهد شد. تردیدی وجود ندارد این فصل برای ال‌چولو و تیمش یک فصل کاملاً ناامیدکننده بوده اما آنها در رقابت‌های این فصل چهارمین تیم از نظر کسب نتیجه در زمین حریفان هستند که این نکته امیدوارکننده‌ای برای اتلتی و هوادارانش به حساب می‌آید. آنها در هفت بازی از 11 بازی خارج از خانه خود به برد رسیده‌اند.
 
محرومان و مصدومان
رئال‌مادرید بار دیگر فرلان مندی دفاع چپ خود را به‌دلیل مشکل همسترینگ در اختیار نخواهد داشت در حالی که ماریانو دیاس هم به این بازی نخواهد رسید. اورلین شوامنی بعد از ابتلا به آنفلوآنزا به تمرین برگشته و شاید در ترکیب اصلی رئال در خط میانی قرار گیرد. مهم‌ترین مشکل رئال این است که داوید آلابا و رودریگو هر دو در بازی با لیورپول آسیب دیدند و بازی امشب را از دست می‌دهند ضمن اینکه گفته می‌شود آلابا ممکن است بیش از یک ماه از میادین دور باشد.
در تیم اتلتیکو، رودریگو دی پائول هافبک آرژانتینی که با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شد در این بازی به‌دلیل مشکل عضلانی غایب خواهد بود و توماس لمار هم به‌دلیل مصدومیت احتمالاً این بازی را از دست می‌دهد. تیم میهمان بازی امشب البته از بازگشت استفان ساویچ مدافع جنجالی خود از محرومیت خوشحال است و این مدافع باتجربه احتمالاً جای خوسه خیمنس را در ترکیب اصلی سفید و قرمزها می‌گیرد.

ترکیب احتمالی
رئال مادرید: کورتوآ، کارواخال، میلیتائو، رودریگو، ناچو، کاماوینگا، شوامنی، کروس، والورده، بنزما، وینیسیوس
اتلتیکومادرید: اوبلاک، ‌مولینا، ساویچ، هرموسو، رینیلدو، یورنته، ‌باریوس، ‌کوکه، ‌کاراسکو، گریزمن، موراتا
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی