صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

تکرار تقابل اکبری – عطایی در نیمه‌نهایی لیگ والیبال

زور سید به پیکان نرسید!

تنها رقابت باقیمانده از مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال هم روز گذشته در سالن فدراسیون برگزار شد و پیکان با عبور از نیان الکترونیک مشهد، حلقه چهار تیمی نیمه نهایی را تکمیل کرد و راهی مرحله بعد شد. بردی که بیش از هر چیز مدیون تجربه فوق‌العاده بیشتر تیم تهرانی، چه در زمین و چه روی نیمکت بود و کفه ترازو را به سمت پیکان سنگین کرد. آن هم پیکانی که در مرحله مقدماتی دو بار به حریف باخته بود و تنها در بازی اول پلی آف موفق شده بود نیان را از پیش رو بردارد. رقابت پیکان و نیان الکترونیک در حالی به بازی سوم کشیده شد که هر دو تیم از رقابت‌های قبلی به یک پیروزی دست پیدا کردند. پیکان در بازی اول با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید و آنقدر خوب ظاهر شد که همه انتظار تمام شدن این رقابت در بازی دوم را می‌کشیدند. با این حال مشهدی‌ها در بازی دوم با یک عملکرد متفاوت، در سه ست پیاپی پیکان را از پیش رو برداشتند تا کار به بازی سوم بکشد که روز گذشته برگزار شد.

محسن آجرلو
روزنامه‌نگار

بردن بازی باخته
ست اول این مسابقه با برتری محسوس تیم میزبان آغاز شد. نیان الکترونیک با استفاده از اشتباه حریف و عملکرد خوب موسوی، در ست اول اختلاف را حتی تا عدد 5 و 6 هم رساند. با این حال وقت‌های استراحت پیمان اکبری، هر بار شرایط بازی را عوض کرد. پیکان در ست اول در یک قدمی شکست قرار داشت اما به بهترین شکل ممکن به بازی برگشت و رقابتی که با نتیجه 17 بر 11 در آن عقب بود را با حساب 25 بر 23 به سود خود به پایان برد.
 
ناکام در خط حمله
هم‌تیمی‌های محمد موسوی در نیان الکترونیک، در بخش حمله و آبشارها عملکرد خوبی در ست دوم نداشتند. بخصوص امین علوی به‌عنوان پاسور نیان الکترونیک که قرار بود بار اصلی حملات را به دوش بکشد اما خطاهای بی‌شمارش اجازه قدرت‌نمایی به تیم مشهدی نمی‌داد. نیان الکترونیک از قضا این ست را هم بهتر از حریف آغاز کرد اما در نهایت باز هم اسیر اشتباه‌های مکرر و دفاع خوب پیکانی‌ها روی تور شد تا این ست را هم با نتیجه 25 بر 21 واگذار کند و در آستانه حذف از لیگ قرار بگیرد.
 
سید و دیگر هیچ!
نیان الکترونیک در ست سوم هم همان ابتدای بازی با حساب 4 بر 1 از حریف پیش افتاد. باز هم پیمان اکبری وقت استراحت گرفت و یک بار دیگر موفق شد ورق بازی را برگرداند. با این حال در روند پایاپای بازی تا اواسط ست سوم هم این نیان الکترونیک بود که برتری شکننده‌ای داشت. امین علوی پس از نمایش نا‌امید‌کننده‌اش بیرون نشسته بود و بار اصلی حملات روی محمد موسوی بود و سایر بازیکنان عملکرد خوبی در حملات نداشتند. در نهایت باز هم پیکان از امتیاز 17 به بعد بود که تیم برتر میدان شد و با دفاع بهتر و استفاده از اشتباهات حریف، روند بازی را به دست گرفت و ست سوم را هم از آن خود کرد. اتفاقی که پایانی بر این رقابت سه مسابقه‌ای شد تا پیکان تبدیل به چهارمین تیم مرحله نیمه نهایی شود.
 
رقابت‌های جذاب
در نیمه نهایی
در پایان این مسابقه و با مشخص شدن تکلیف چهار تیم راه یافته در نیمه نهایی، برنامه این مرحله نیز مشخص شد. به این ترتیب در یک طرف نیمه‌نهایی شهداب با پاس گرگان به مصاف هم می‌روند و پیکان و هراز هم در طرف دیگر برای تعیین دیگر فینالیست با هم رقابت می‌کنند.
به این ترتیب یک بار دیگر در این فصل، شاهد رقابت حساس و هیجان انگیز پیمان اکبری و بهروز عطایی در لیگ برتر خواهیم بود. رقابتی که شاید خیلی‌ها انتظار انجام شدن آن در بازی نهایی را داشتند اما روند لیگ حالا تنها به یکی از آنها اجازه حضور در فینال را خواهد داد.
مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال از 10 تا 14 اسفند در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

در یک طرف نیمه‌نهایی شهداب با پاس گرگان به مصاف هم می‌روند و پیکان و هراز هم در طرف دیگر برای تعیین دیگر فینالیست با هم رقابت می‌کنند.
به این ترتیب یک بار دیگر در این فصل، شاهد رقابت حساس و هیجان انگیز پیمان اکبری و بهروز عطایی در لیگ برتر خواهیم بود

جستجو
آرشیو تاریخی