صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

سکوت هیأت مدیره مقابل بدهی 100میلیاردی به استراماچونی

همه مشکلات استقلال گردن مدیرعامل!

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار

استقلال در بحرانی نسبی قرار گرفته و براساس آنچه علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال اعلام کرده باید تا پایان سال علاوه بر تأمین بودجه‌ای در حدود 100 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی استراماچونی، 200 میلیارد دیگر نیز تأمین شود تا دیگر بدهی‌ها پرداخت شود.
تأمین این مبلغ نیاز به کمک‌های ما فوق سازمانی دارد و شاید حتی وزارت ورزش نیز که همواره نقش حمایتی از باشگاه استقلال داشته، نتواند چنین مبلغی را تأمین کند و نیاز باشد از نهادهای دیگر مبالغی تحت عنوان کمک یا وام به باشگاه استقلال پرداخت شود.
در روزهای اخیر علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال بارها نگرانی خود بابت فقدان بودجه کافی برای پرداخت بدهی بزرگ به استراماچونی را رسانه‌ای کرده و حتی خواستار کمک از سوی نهادهای دولتی به باشگاه استقلال شده است، اما در عین حال اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال سکوت اختیار کرده‌اند و حتی در رسانه‌ها پیرامون این موضوع صحبتی به میان نمی‌آورند تا شاید درخواست کمک‌رسانی به استقلال با صدای وسیع‌تری شنیده شود و اگر قرار است ارگانی این کمک را به باشگاه استقلال انجام دهد، در اقدام خود سرعت ببخشد. علاوه بر این سکوت هیچ اقدام عملی از سوی اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال بابت دریافت بودجه لازم نیز انجام نمی‌شود و به نظر می‌رسد همکاران مدیرعامل در هیأت مدیره باشگاه استقلال خود را مکلف به انجام حرکتی در این راستا نمی‌دانند.
البته پیدا است که حضور افرادی همچون محمد مؤمنی و پرویز مظلومی که بیشتر اعضای ورزشی محسوب می‌شوند، اثری در تغییر وضعیت کنونی استقلال نداشته باشد. درباره اینکه حجت کریمی، دیگر عضو هیأت مدیره استقلال که ظاهراً اقتصادی است، تلاشی در این راستا داشته باشد نیز خبری به گوش نمی‌رسد و فقط مدیرعامل باشگاه استقلال است که در رسانه‌ها ظاهر می‌شود، از بدهی‌های سنگین می‌‎گوید و گاهی راهکار می‌دهد تا شاید این بحران بزرگ از پیش روی باشگاه استقلال برداشته شود.
نزدیک شدن به موعد پرداخت بدهی استراماچونی به حدی نگران‌کننده شده که هواداران باشگاه استقلال نیز از طریق صفحات مجازی نسبت به این موضوع واکنش‌های متعددی را نشان می‌دهند و با اضطراب به پایان این ماجرا می‌نگرند و امید اندکی به حل مشکل دارند.
باشگاه استقلال اگر نتواند مبلغ مورد درخواست ساپینتو را پرداخت کند، با احکام سنگینی مواجه خواهد شد. سقوط به لیگ پایین‌تر به عنوان مهم‌ترین تصمیم از سوی فیفا محسوب می‌شود که آینده باشگاه استقلال را تهدید خواهد کرد و تمام زحمات این باشگاه را در فصل جاری از بین خواهد برد. به همین دلیل مسئولان باشگاه استقلال باید در اقدامات خود سرعت عمل بیشتری به خرج دهند و اعضای هیأت مدیره نیز همسو با مدیرعامل استقلال به صدایی رسا تبدیل شوند و به موازات آن نیز رایزنی‌های جدی خود برای عبور از این بحران را شروع کنند. اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال نباید تنها به حضور در نشست‌های هیأت مدیره بسنده کنند. انتظار است که همکاران مدیرعامل در باشگاه استقلال لااقل برای یک بار در تاریخ فعالیت خود در این باشگاه هم شده در ماجرای پرداخت بدهی به استراماچونی جدی‌تر باشند و با پیگیری‌ها مجدانه نسبت به رفع این مشکل بزرگ اقدام کنند.

ZOOM
چرا تعداد هیأت مدیره 4 نفر است؟
یکی از سؤالات مهمی که از ابتدای فصل درباره ماهیت هیأت مدیره باشگاه استقلال وجود دارد و پاسخی برای آن پیدا نشده تعداد اعضای هیأت مدیره است. طبق اساسنامه، اعضای هیأت مدیره باشگاه‌ها باید 5 یا 7 نفر باشد اما درکمال شگفتی اعضای هیأت مدیره استقلال با همان 4 نفری که از ابتدای فعالیت استقلال با حضور مدیرعامل شکل گرفته، ادامه دارد و روشن نیست که در زمان رأی‌گیری‌ها چه طور تعداد موافق و مخالف از هم تمیز داده می‌شود. آیا این وضعیت خود گویای بی‌اثری اعضای هیأت مدیره استقلال در تصمیم‌گیری‌ها است؟!

 

جستجو
آرشیو تاریخی