صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

فولاد مقابل الهلال خم نشد

چند سانتی‌متر تا حذف قهرمان آسیا

آرمن ساروخانیان
روزنامه‌نگار

فوتبال گاهی می‌تواند همینقدر عجیب باشد؛ مثل بازی فولاد – الهلال که می‌توانست یک پایان باورنکردنی داشته باشد. چه کسی فکر می‌کرد که فولاد بعد از استعفای ناگهانی جواد نکونام پیش از این بازی حساس، نایب‌قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها را به دردسر بیندازد و تا آستانه صعود پیش برود؟
حتی پیش از عیان شدن اختلاف نکونام و باشگاه اهوازی، بازی فولاد – الهلال یک جنگ نابرابر بود. فولاد با سه باخت متوالی در لیگ برتر به دوحه رفته بود و کسی برای این تیم مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان شانسی قائل نبود. فولاد با مشکل اساسی در خط حمله‌اش باید در برابر تیم پرستاره‌ای قرار می‌گرفت که به تازگی فلامنگو را در جام جهانی باشگاه‌ها شکست داده بود و در مرحله قبل هم شباب الاهلی، صدرنشین لیگ امارات را سه بر یک برده بود.
شروع بازی اما تمام پیش‌بینی‌ها را بر هم زد. فولاد با وجود مالکیت کمتر توپ بهتر از الهلال بود و در نیمه اول چند فرصت خوب گلزنی داشت. تک به تک پهلوان، ضربه سر بوحمدان یا شوت تورس هرکدام می‌توانست فولاد را به گل برساند. در نیمه دوم هم موقعیت‌های بهتر متعلق به فولاد بود و حزباوی، مدافع جوان این تیم می‌توانست نمایش خوبش را با گل کامل کند، ولی ضربه سرش به تیر افقی خورد و در برگشت خودش توپ را به بالای دروازه زد.
فوتبال همان اندازه که عجیب است، می‌تواند بی‌رحم هم باشد. وقتی فولاد نتوانست از موقعیت‌هایش استفاده کند، قابل پیش‌بینی بود که تیم باتجربه الهلال زهرش را بریزد. در دقیقه 87 یک لحظه غفلت از موسی مارگا کافی بود تا مهاجم سابق پورتو با یک بغل پای حرفه‌ای دروازه کنت را باز کند. عارف آقاسی تا پیش از این گل توانسته بود به خوبی مهاجم اهل مالی را کنترل کند، ولی او در این لحظه توانست خودش را در فضای بین آقاسی و حیدریه قرار بدهد و کار را تمام کند.
رجبی که به جای نکونام فولاد را کوچ می‌کرد، بعد از این گل بلافاصله آلگریا را به زمین فرستاد، ولی زمان کمتر از این بود که این مهاجم اسپانیایی بتواند خطری بسازد. این اولین بازی آلگریا برای فولاد بود؛ مهاجمی که صبح بازی با الفیصلی در فهرست فولاد قرار گرفت و در همان زمان کوتاه هم توانست مدافعان الهلال را آزار بدهد.
شاید اگر آلگریا زودتر به زمین می‌رفت، بازی سرنوشت متفاوتی داشت. شاید اگر نکونام جدایی‌اش را چند روز به تأخیر می‌انداخت، فولاد می‌توانست در این مرحله هم تیم برنده باشد. آمار پایان بازی هم برتری فولاد در خلق موقعیت را نشان می‌داد. هر چند تیم اهوازی تنها 30 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، ولی 14 ضربه به دروازه زد که دو برابر تعداد ضربات الهلال بود. با همه اینها نماینده ایران در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت و فینالیست منطقه غرب آسیا را برنده بازی الهلال – الدحیل تعیین خواهد کرد. تیم قطری پنجشنبه موفق شد الشباب عربستان را دو بر یک شکست دهد و قطعاً حریف سرسختی برای الهلال خواهد بود.

ZOOM
رجبی: می‌توانستیم برنده باشیم
حمید رجبی، سرمربی موقت فولاد بعد از بازی گفت: «باید از همه بازیکنانم تشکر کنم که با جان و دل بازی کردند و نشان دادند فوتبالیست‌های ایرانی باعث افتخار هموطنان خود در کشور هستند. واقعاً این یک رقابت نابرابر بود؛ تیم الهلال یک تیم با کیفیت و بسیار توانمند است اما عملاً فکر می‌کنم از نظر موقعیت و شانس گل تیم فولاد نسبت به الهلال برتری داشت و شاید اگر دقت می‌کردیم نتیجه بازی فرق می‌کرد و می‌توانستیم برنده باشیم.»
رجبی اضافه کرد: «در بازی گذشته دیده بودیم الهلال چطور بازی می‌کند، اما تغییر تاکتیک داشت و تقریباً بدون مهاجم بازی کرد و این کار را برای ما در جریان بازی سخت کرد. دیاز مربی باهوشی است و بابت این برد به او تبریک می‌گویم. واقعاً تاکتیک خوبی را اتخاذ کرده بود ولی ما توانستیم در جریان بازی اجازه ندهیم شماره ۱۰ آنها (وی‌یتو) صاحب توپ شده و الهلال را صاحب موقعیت کند.»
او در پایان از سرمربی مستعفی فولاد تشکر کرد و گفت: «جا دارد از آقای نکونام تشکر کنم؛ سرمربی قبلی تیم فولاد نشان داد تیم شایسته‌ای ساخته است و در دو سه سال گذشته در فوتبال آسیا این را نشان دادیم. واقعاً تیم سرسختی هستیم. ما سال گذشته در آسیا باختی نداشتیم و سال‌های گذشته هم برابر النصر و السد حریف سختی بودیم. من فکر می‌کنم این شایستگی و جایگاه فولاد را مدیون نکونام هستیم. از طرف خودم و تمام بازیکنان از او تشکر می‌کنم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی