صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

شاهرخی: احتمالاً تعداد گزینه‌ها به یک تیم می‌رسد!

فوتبال را با سیاست‌بازی اداره می‌کنند

سرمربی تیم ملی را انتخاب کرده‌اند، اینها برای سرگرمی مردم است

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

انتخاب سرمربی تیم ملی و جانشین کارلوس کی‌روش به یک کلاف سردرگم تبدیل شده و هر روز اخبار جدیدی در این باره به گوش می‌رسد. دیروز اما نام 5 و سپس دو گزینه ایرانی مطرح شد که قرار است از بین آنها یکی به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب شود. همایون شاهرخی، سرمربی سابق تیم ملی صحبت‌های جالبی در این باره مطرح می‌کند. او معتقد است اعلام نام گزینه‌ها سیاست‌بازی فدراسیون فوتبال است تا آنها علیه یکدیگر موضع بگیرند. ضمن اینکه به اعتقاد شاهرخی، انتخاب سرمربی تیم ملی وظیفه کمیته فنی متخصص و بی‌نیاز از لحاظ مالی است.

فدراسیون فوتبال ابتدا از 5 مربی به نام‌های قلعه‌نویی، نکونام، فرکی، مجیدی و تارتار برنامه گرفت و سپس نوبت به حمید مطهری و ساکت الهامی رسید. قرار است یکی از آنها سرمربی آینده تیم ملی باشد. نظر شما در این رابطه چیست؟
اگر قرار است تصمیم گرفته شود، این تصمیم را باید همین الان بگیرند تا جای اما و اگر باقی نماند. متأسفانه برای اتخاذ تصمیم، همیشه اما و اگر می‌گذارند تا شکست احتمالی را گردن دیگری بیندازند. همه جای دنیا انتخاب سرمربی برعهده کمیته فنی است. کمیته‌ای متشکل از افراد خبره، بی‌نیاز به لحاظ مالی و متخصص.
آیا اعلام نام گزینه‌ها و دریافت برنامه از آنها درست است؟
 این نفراتی که شما نام بردید، همگی قابل احترام هستند اما فدراسیون فوتبال می‌خواهد بیخودی آنها را به جان هم بیندازد. اگر یکی از آنها را می‌خواهند و نامش هم مشخص است، خب رسمی اعلام کنند. چرا نام 5 یا 7 گزینه را می‌آورند؟ شاید بعد از انتخاب یکی از آنها، گزینه‌های دیگر تبریک بگویند اما ته دل‌شان ناراحت می‌شوند که چرا خودشان انتخاب نشده‌اند.
اگر شما تصمیم می‌گرفتید، کدام گزینه را انتخاب می‌کردید؟
 من در جایگاهی نیستم که انتخاب کنم. وظیفه‌ام هم این نیست اما یک نفر را بگذارند و پشتش بایستند. البته به شرطی که انتخاب توسط کمیته فنی انجام شود. من اما اطمینان دارم که با سیاست‌بازی سرمربی را انتخاب کرده‌اند اما از چند گزینه برنامه خواسته‌اند. متأسفانه فوتبال با سیاست‌بازی اداره می‌شود. مگر زمانی که آقای کی‌روش را آوردند از او برنامه گرفتند؟ اینها می‌خواهند با اعلام گزینه‌ها همه را راضی نگه دارند. فکر می‌کنم اگر دو روز دیگر صبر کنیم، تعداد گزینه‌ها به تعداد بازیکنان یک تیم فوتبال هم می‌رسد. می‌خواهند سر مردم را گرم کنند، آن هم در شرایطی که انتخاب خود را انجام داده‌اند.
در شرایط فعلی مربی داخلی بهتر است یا خارجی؟
هر کسی انتخاب شود، باید جامعه فوتبال از او حمایت کند. مربی خارجی با توجه به زمان کم، مشکلات بسیاری خواهد داشت. مربی ایرانی با زمان کم نمی‌تواند خیلی خوب نتیجه بگیرد. مربی خارجی را به خاطر قرارداد نمی‌توانند تغییر بدهند اما مربی ایرانی را چرا. حالا شما کدام را انتخاب می‌کنید؟
مربی داخلی.
من می‌گویم کمیته فنی خبره تشکیل بدهند و آنها سرمربی را انتخاب کنند.
اما علی پروین می‌گفت کمیته فنی یا مدیرفنی یعنی کشک.
منظور من آن کمیته فنی نیست. کمیته‌ای است که افراد سرد و گرم چشیده فوتبال در آن حضور داشته باشند و نظرات مفیدی بدهند. آن‌وقت می‌توان به سرمربی بعدی امیدوار شد. کسی که بتواند در این زمان کوتاه به اوضاع تیم ملی سر و سامان بدهد و در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد.

ZOOM
اطمینان دارم که با سیاست‌بازی سرمربی را انتخاب کرده‌اند اما از چند گزینه برنامه خواسته‌اند. متأسفانه فوتبال با سیاست‌بازی اداره می‌شود. مگر زمانی که آقای کی‌روش را آوردند از او برنامه گرفتند؟ اینها می‌خواهند با اعلام گزینه‌ها همه را راضی نگه دارند

 

جستجو
آرشیو تاریخی