صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

یک اتفاق تلخ که از بردی شیرین بیرون آمد

افت عجیب بیرانوند- اصفهان - قسمت چهارم!

محمد قراگزلو
خبر‌نگار
پرسپولیس برد مهم و استراتژیکی در اصفهان به دست آورد و جشن شادی جالبی هم مقابل سکوهای سرخ برپا کرد تا بازیکنان و کادر فنی تا حدود زیادی از فشار هفته‌های قبل خلاص شوند. علیرضا بیرانوند هم مطابق معمول چنین برنامه‌هایی یکی از حاضران در این جشن بود و این پیروزی را با هواداران متعصب تیمش جشن گرفت اما نمایش بیرو در این بازی بزرگ نگران‌کننده بود.
بیرانوند به‌عنوان گلر ملی‌پوش به پرسپولیس برگشت تا مشکلات گاه و بیگاهی که فصل قبل حامد لک درون دروازه تیم داشت را مرتفع کند. بیرو با تجربه اروپایی و بالا رفتن کیفیت بازی با پا برگشت و در نیم فصل اول پشت سر دو مدافع شاخص و میانی سرخ‌ها، پورعلی‌گنجی و گولسیانی نمایش‌های خوبی ارائه کرد و صاحب بیشترین تعداد کلین‌شیت در لیگ برتر شد اما بیرو در نیم‌فصل دوم افت کرده و نشانه‌های بارز این افت در همین بازی با سپاهان آشکار‌تر از قبل شد تا نگرانی درباره شرایط فنی او بالا بگیرد.
بیرانوند مقابل سپاهان دو گل خورد. بدون شک می‌توان گفت روی هر دو گل مقصر بوده است. هر چند در صحنه گل اول همه به دانیال اسماعیلی‌فر حمله می‌کنند که چطور با پس سر خود آن توپ را رد نکرد و با پیشانی مثل مهاجم حریف توپ را به طاق دروازه خودی فرستاد، اما انتقاد دیگری هم به بیرانوند وارد است که چرا خروج نکرد؟ در حالی که امید نورافکن چپ‌پا است با توی پا با حالت قوسی توپ را با سرعت روی دروازه پرسپولیس ریخت و فاصله توپ تا جایی که بیرانوند ایستاده بود زیاد به نظر نمی‌رسید و او می‌توانست با خروج بموقع بالاتر از تمام بازیکنان و با در ظر گرفتن سرعت توپ، آن را مشت کند اما به شکلی عجیب سر جای خود ایستاد و باعث شد تا توپ از او عبور کرده و در نهایت با اشتباه عجیب دانیال تبدیل به گلی مضحک و عجیب شود.
اما گلر ملی‌پوش پرسپولیس که تا چند هفته قبل نقطه امن هواداران و تیم به نظر می‌رسید در صحنه گل دوم هم مرتکب اشتباه بزرگی شد. هر چند مغانلو در لحظه ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس در منطقه آفساید بود و این مسأله از چشم کمک داور بازی پنهان ماند اما خروج بیرانوند هم اشتباه بود و توپ از زیر دست او در رفت. بیرو بعد از این گل به‌شدت به داور معترض بود که روی او خطا صورت گرفته و گل مردود است اما با تصویری که از پشت دروازه پخش شد کاملاً مشخص بود که خطایی رخ نداده و این شماره یک قرمزها بوده که دچار اشتباه بزرگی شده است.
گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی هم بعد از این بازی از عملکرد بیرانوند انتقاد کرده و به اینکه او در برخی صحنه‌ها شوت‌ها را دوضرب گرفته معترض شده است اما به نظر می‌رسد اشتباهات بیرانوند در این بازی چندان اتفاقی نبوده و او در سه چهار هفته اخیر شرایط خوبی نداشته که مشخص نیست باید دلایلش را در تمرینات پیدا کرد یا به مسائل خانوادگی و خارج از زمین فوتبال او ارتباط دارد.
بیرانوند در بازی با فولاد و در دومین مسابقه از نیم فصل دوم با خروج اشتباه خود در منطقه‌ای حساس گوشه محوطه جریمه مقابل احسان پهلوان توپ را از دست داد و چنانچه فداکاری گولسیانی نبود یک فاجعه به‌نام او ثبت می‌شد. بیرو مقابل ضربه تورس که تک گل بازی بود هم ثابت ماند و حرکتی نکرد هر چند در آن گل علی نعمتی مقصر بود.
بیرو در بازی با آلومینیوم از بازی اخراج شد اما به نوعی اشتباه خود او منجر به اخراجش شد. شاید اگر او با آن شرایط روی پای میلاد فخرالدینی نمی‌رفت و خطایی نمی‌کرد اخراج نمی‌شد و تیمش با همان یازده بازیکن برای گرفتن نتیجه شرایط بهتری داشت. در واقع به نظر می‌رسد نباید بیرو آن‌طور خروج کند و تا آنجا بیرون بیاید.
بیرانوند در بازی مقابل صنعت نفت غایب بود اما بعد از گلی که مقابل هوادار خورد این ذهنیت به وجود آمد که برخلاف گذشته اولین توپی که به چهارچوب دروازه او نواخته می‌شود تبدیل به گل شده و این دروازه‌بان دیگر شرایطی ندارد تا برای تیمش بازی در بیاورد. در واقع او مقابل ضربه محمدجواد محمدی واکنش جالبی نداشت.
بازی با سپاهان در اصفهان چهارمین مسابقه‌ای بود که بیرانوند در آن اشتباه کرد. اتفاقی که تاکنون در پرسپولیس چه در مقطع اول حضور این گلر چه بعد از بازگشت او سابقه نداشت و این می‌تواند یک نگرانی بزرگ و اتفاقی تلخ از دل یک پیروزی شیرین باشد و چالشی تازه برای یحیی گل‌محمدی ایجاد کند.

جستجو
آرشیو تاریخی