صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

چرخش 180 درجه‌ای باشگاه فولاد

از محرم و اسکوچیچ به رجبی رسیدند

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

استعفای جواد نکونام از سرمربیگری فولاد خوزستان آنقدر عجیب و بی‌موقع بود که کمتر کسی به گزینه جانشینی او فکر می‌کرد. البته هم نکونام و هم باشگاه ظاهراً فکر نمی‌کردند یکسری شرایط به وجود بیاید که این همکاری در این زمان و قبل از پایان فصل قطع شود. به هر حال، وقتی در لیگ برتر ایران، کادرفنی تیمی به هر دلیلی تغییر می‌کند، خیلی زود نام یکسری مربی بدون تیم مطرح می‌شود که این بار هم مستثنی با قبل نبود.
جالب اینکه قبل  از هر گزینه داخلی، نام دراگان اسکوچیچ به عنوان جانشین جواد نکونام مطرح شد که هنوز مشخص نیست با او مذاکره‌ای شده یا نه. چون از یک طرف آرمین مرادی سخنگوی باشگاه فولاد خوزستان اعلام کرد هیچ مذاکره‌ای با اسکوچیچ انجام نشده اما در طرف دیگر اسکوچیچ در مصاحبه‌ای گفت با او مذاکره شده و فعلاً قصد ندارد در ایران مربیگری کند.
 چیزی که مشخص شده این است که اسکوچیچ روی نیمکت فولاد نخواهد نشست. به نظر هم نمی‌رسد هواداران با او موافق باشند چون اسکوچیچ سال ۱۳۹۶ هم هدایت فولاد خوزستان را به عهده داشت و علی‌رغم اینکه هزینه‌های زیادی در این تیم انجام شده بود اما نتوانست نتایج دلخواه را کسب کند. همین مسأله هم باعث شد هواداران از باشگاه بخواهند او را اخراج کند که در نهایت این همکاری بدون هیچ اتفاق مثبتی به پایان رسید.
یکی دیگر از گزینه‌های مربیگری که در این فصل همیشه نامش مطرح می‌شد علیرضا منصوریان است و منصوریان این فصل بدون تیم ماند و البته ظاهراً چند پیشنهاد مربیگری از سوی تیم‌های ناکام داشت که به دلایلی به توافق نرسید. منصوریان این بار ظاهراً شانس خوبی برای بازگشت به لیگ برتر داشت  هر چند باید منتظر می‌‎ماندیم و می‌دیدیم واکنش هواداران خوزستانی به این گزینه چه بود چراکه او به خاطر حضور ناموفقی که در آبادان داشت، در خوزستان چندان محبوب به نظر نمی‌رسد.  حسین فرکی هم دیگر گزینه مربیگری بود  که نامش سر زبان‌ها افتاده است. فرکی اگرچه خاطره تلخی از شکسته شدن سرش در ورزشگاه از سوی هواداران فولاد خوزستان دارد اما گزینه محبوب‌تری به حساب می‌آمد چراکه او در زمان حضورش در تیم قرمز اهوازی توانست علاوه بر ارائه یک فوتبال زیبا، قهرمانی هم کسب کند. بعد از این قهرمانی، هواداران فولاد از او خواستند بماند و کارش را دنبال کند اما فرکی به دلیل جراحی زانوهایش نتوانست بماند و بعد از آن، راهی سپاهان شد. در سپاهان هم روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرد که در نهایت به خاطر یکسری اتفاقات شخصی مدتی از فوتبال دور ماند و حالا جزو مربیان بدون تیم است.
آخرین گزینه داخلی هم ظاهراً محرم نویدکیا سرمربی سابق سپاهان  بود. نویدکیا در فصلی که هدایت سپاهان را به عهده داشت نتایج نسبتاً خوبی کسب کرد اما اختلاف‌نظرها با باشگاه، باعث شد او نتواند به خواسته‌هایش برسد و سرانجام با این تیم قطع همکاری کرد.
به جز گزینه‌های داخلی، گفته می‌شد فولاد خوزستان یک گزینه خارجی هم مد نظر دارد. در مورد این گزینه خارجی اطلاعات چندانی به گوش نرسید اما فقط گفته می‌شود دراگان اسکوچیچ نیست. پیش از این گزینه‌هایی مثل برانکو ایوانکوویچ، وینفرد شفر، استراماچونی و... برای بازگشت به ایران پیشنهاد داشتند اما فولاد به سراغ این نفرات هم نرفت . این طور تصور می‌شد که شاید مثل تراکتور از گزینه‌ای رونمایی می‌کند که برای اولین بار حضور در لیگ ایران را تجربه خواهد کرد ولی مدیران باشگاه در چرخشی جالب توجه، دست روی حمیدرضا رجبی گذاشتند. همه منتظر بودند تا جانشین جواد نکونام، یک مربی نامدار باشد ولی در نهایت دستیار جواد، هدایت تیم را برعهده گرفت. احتمالا نمایش جذاب فولاد مقابل الهلال باعث شد تا مدیران باشگاه احساس کنند در حال حاضر، زمانی برای تغییرات نیست و بهتر است با همان کادر نکونام کار را ادامه دهند.

ZOOM
رجبی فولادی ماند
عصر دیروز باشگاه فولاد به صورت رسمی اعلام کرد که با حمید رجبی تا انتهای لیگ بیست و دوم ادامه می ‌هند. سخنگوی باشگاه فولاد خوزستان در این مورد  گفت: از عملکرد حمیدرضا رجبی رضایت داریم و به توانایی‌های بالای فنی او مطمئن هستیم. به همین علت برای سرمربیگری تیم فولاد از او حمایت می‌کنیم و با رجبی ادامه خواهیم داد.   پیش از این نیز جواد نکونام هدایت فولاد را برعهده داشت که بعد از بازی با الفیصلی به دلایلی از سمت خود استعفا داد و به تهران برگشت.
 

جستجو
آرشیو تاریخی