اسپالتی: بالاخره باید از شر این کلیشه دفاعی فوتبال ایتالیا خلاص شویم

لوچانو اسپالتی سرمربی ناپولی پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش برابر اینتراخت فرانکفورت در خانه حریف در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا گفت که موافق کلیشه فوتبال دفاعی ایتالیا نیست. او پس از این بازی گفت: « من از عملکرد تیمم بسیار راضی هستم، زیرا از ابتدا تیم با شخصیت بازی کرد، کنترل بازی را در دست گرفت و کاری را که می‌خواستیم انجام داد. هیچ نارضایتی ندارم، اگرچه ما فرصت داشتیم گل‌های بیشتری بزنیم، اما در کل بازی خوبی بود. نکته کلیدی این بود که در تلاش برای زدن گل دوم، هرگز نباید تعادل خود را از دست بدهیم. تیم رویکرد پخته‌ای داشت و من از آن راضی هستم.» اسپالتی ادامه داد: «تیم من خیلی خوب عمل کرد که پرس را بالا برد و اجازه نداد آنها ضد حملات را شروع کنند و این رویکرد هجومی برای جلوگیری از بازگشت آنها به فرم بسیار مهم بود.»  درست است که گل‌های خارج از خانه دیگر در دور حذفی دو برابر حساب نمی‌شود، اما برتری 2-صفر همچنان اختلاف خوبی است و راندال کولو موانی، بهترین گلزن اینتراخت، در بازی برگشت در 15 مارس به‌دلیل اخراجش با کارت قرمز مستقیم حضور نخواهد داشت.
مربی ناپولی افزود: «من هنوز فکر می‌کنم که شانس دو تیم 50-50 است، زیرا یک بازی دیگر مانده است و فقط یک حادثه می‌تواند همه چیز را متحول کند. پس ما نباید دچار غرور شویم چون غرور بدترین دشمن شماست.»
اسپالتی پس از پیروزی در آلمان مقابل قهرمان لیگ اروپا، از کیفیت سری A و به طور کلی کالچو دفاع کرد. او گفت: «من خوشحالم، حتی اگر لبخند نزنم. تیم بازی فوق‌العاده‌ای انجام داد. می‌گویند ما بهترین تیم حال حاضر فوتبال‌های ایتالیا هستیم زیرا سطح کلی فوتبال ایتالیا پایین است. امشب اما دیدیم که این اینتراخت بود که با عقب‌نشینی و دفاع ایتالیایی‌تر بازی می‌کرد. وقت آن است که از شر این کلیشه در مورد فوتبال دفاعی ایتالیا خلاص شویم.»

جستجو
آرشیو تاریخی