صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۶

مدیرعامل ذوب‌آهن قول داد چک وزنه‌برداران 6 اسفند پاس شود

علی جباری: دست و پا بسته قهرمان لیگ شدیم

علی جباری بدون شک یکی از باسابقه‌ترین مربیان فعال در رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور است. جباری که سابقه سرمربیگری و مربیگری تیم‌های ملی وزنه‌برداری در رده‌های سنی مختلف را دارد، امسال با رساندن باشگاه ذوب آهن اصفهان به قهرمانی لیگ وزنه‌برداری در فصل 1401، کاری کرد کارستان. به همین بهانه بعد از قهرمانی مقتدرانه ذوب آهن در لیگ وزنه‌برداری امسال با جباری سرمربی این باشگاه شناسنامه‌دار همکلام شدیم تا پشت صحنه آنچه را که باعث شد ذوب آهن در عین ناباوری به سکوی قهرمانی لیگ وزنه‌برداری ایران برسد را از زبان خودش بشنویم.

رضا عباسپور
روزنامه‌نگار

بعد از ناکامی در هفته اول عهد کردم تیم را قهرمان کنم
علی جباری سرمربی باشگاه وزنه‌برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص قهرمانی تیمش در لیگ 1401 می‌گوید: «هفته اول وقتی ناکام و دست خالی همراه با چند مصدوم درحال بازگشت به اصفهان بودیم، در اتوبوس به بچه‌ها و کادرفنی تیمم گفتم، اگر شما قول بدهید در دو هفته باقیمانده مخصوصاً در هفته دوم لیگ 26 امتیاز کسب کنید و به حرفم گوش کنید، قهرمانیم. شاید آن موقع همه به حرفم در دلشان می‌خندیدند، اما بعد از فینال وقتی تیم با استراتژی که چیده بودیم قهرمان شد، همه فهمیدند که من همان هفته اول این قهرمانی را برای تیمم می‌دیدم.»

حفاری و نفت در میزبانی عالی و بی‌نقص بودند
سرمربی تیم قهرمان لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور در خصوص شرایط میزبانی و سطح کمی و کیفی مسابقات نسبت به ادوار گذشته می‌گوید: «حقیقتاً میزبانی نفت در هفته دوم و حفاری اهواز در هفته سوم و فینال لیگ وزنه‌برداری عالی و بی‌نقص بود. جا دارد همین جا از مسئولان این دو باشگاه نهایت تشکر و قدردانی داشته باشم. به نظرم حفاری می‌توانست قهرمان شود، اما یک مقدار مغرور شد به امتیازاتی که در دو هفته ابتدایی کسب کرده بود. همین عامل هم باعث شد در فینال این تیم توانمند و پرمهره اسیر تاکتیکی شود که ما برای وزنه زدن و روی تخته رفتن بچه‌های ذوب آهن چیده بودیم.»

20 میلیون از جیبم به بچه‌ها پاداش دادم
جباری درخصوص اینکه چگونه توانست تیم از هم گسسته و پرحاشیه ذوب‌آهن را قبل از فینال جمع و جور کرده و قهرمان لیگ وزنه‌برداری کند، تأکید دارد: «رشید شریفی، فرزاد بویری، ایرج معینی، حسین کاظمی، مجید ادیبی و حسین آذری، کادرفنی و بچه‌های تیمم شاهدند که من در دو، سه روزی که اهواز بودیم برای فینال، شاید کمتر از سه، چهار ساعت خوابیده باشم. چون تمام تمرکزم روی شارژ کردن وزنه‌‌برداران و کادرفنی بود تا بچه‌ها بدون دغدغه با روحیه بالا روی تخته بروند. حتی از جیبم نزدیک به 20 میلیون تومان به بچه‌ها پاداش دادم تا وزنه‌برداران با روحیه وزنه بزنند و خداراشکر این اتفاق هم در بهترین شکل ممکن رخ داد.

دو هفته از قضاوت ضعیف داوران ضربه خوردیم
سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر وزنه‌برداری درخصوص مقایسه لیگ امسال با ادوار گذشته و نقاط ضعف و قوت آن معتقد است: «من کلاً لیگ امسال را از جهات مختلف نسبت به ادوار گذشته رو به جلو و بهتر از قبل دیدم. اما هنوز ما نقایص و نقاط ضعف زیادی در نحوه و نوع برگزاری لیگ داریم. به طور مثال پخش مستقیم و زنده تلویزیونی به نسبت قبل خوب شده است، اما وقتی وسط یکضرب و دوضرب پخش قطع می‌شود، اصلاً برای مخاطب جذاب نیست. یا بحث داوری مسابقات، به نظرم خیلی چنگی به دل نزد. خصوصاً در هفته اول و سوم ضعف داوری به ما از نظر امتیازی ضربه زد. به نظرم دوستان باید در مسابقات حساس سعی کنند از داوران توانمند و باسابقه‌تر استفاده کنند تا تیم‌ها به‌خاطر اشتباهات داوری متضرر و سرخورده نشوند. یا اینکه تدابیری برای حفظ تیم‌های متمول و شناسنامه‌دار در لیگ و استمرار حضورشان اندیشیده شود که وسط کار آنها رفتن را به ماندن ترجیح ندهند. بحث قراردادها هم مهم است. چون اصلاً مبالغ قراردادهایی که در لیگ با وزنه‌برداران و کادرفنی بسته می‌شود در ‌شأن نام و افتخارات وزنه‌برداری نیست.»

ZOOM
چک بچه‌ها شنبه 6 اسفند نقد می‌شود
سرمربی تیم وزنه‌برداری ذوب آهن می‌گوید: «پس از قهرمانی دلچسبی که در لیگ داشتیم، مسئولان باشگاه ذوب آهن پس از نشستی که داشتیم قول دادند که مبالغ قرارداد وزنه‌برداران و کادرفنی را روز شنبه 6 اسفند ماه به حسابشان واریز کنند. البته ما چک بچه‌ها را همان روز فینال به آنها دادیم اما مبلغ چک قرار است روز شنبه ششم تسویه شود. ضمن اینکه مدیرعامل محترم باشگاه قول دادند تا پاداشی سوای مبلغ قرارداد به بچه‌های تیم اهدا کنند که امیدوارم مصوبه آن نیز تأیید نهایی شده و این اتفاق نیز بزودی عملیاتی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی