صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

پایان تلخ یک همکاری طولانی با ترک اردوی دوحه

نکـــــونام فـــولاد را با قهرمان آسیا تنها گذاشت

استعفای جواد نکونام بر خلاف پیش‌بینی‌ها صوری نبود و او به تهران برگشت تا فولاد امشب در برابر تیم پرستاره الهلال عربستان با هدایت رجبی به میدان برود.
بعد از برد فولاد مقابل الفیصلی عربستان، نکونام استعفایی غیرمنتظره داشت که مشخص شد دلیلش اختلافات هفته گذشته با مدیریت باشگاه فولاد بوده است. انتظار می‌رفت که نکونام با توجه به بازی حساس یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا استعفایش را پس بگیرد، ولی در نهایت او تیمش را برای این بازی حساس تنها گذاشت.

تأیید استعفای نکونام
فولاد در بیانیه‌ای از تأیید استعفای نکونام خبر داد که در بخشی از آن آمده است: «لازم به توضیح است که به دلیل کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های لیگ برتر و برآورده نشدن خواسته‌های باشگاه، صرفاً سیاست صبر و سکوت هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان به خاطر جلوگیری از بروز هرگونه اخلال و حاشیه پیرامون حضور تیم بزرگسالان باشگاه به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی بوده که متأسفانه برخلاف انتظارت قبلی و امید به اینکه با گرفتن نتیجه در اولین بازی تیم به ریل موفقیت بازگردد، شاهد اوج گرفتن رفتارهای غیر‌حرفه‌ای با شانه خالی کردن از بار مسئولیت هدایت فنی تیم و ترک شبانه اردوی تیم بدون هماهنگی در یکی از بزنگاه‌های حساس تاریخ باشگاه فولاد ایران و درخواست‌های غیرمنطقی با هدف امتیازگیری بودیم.»

پیام نکونام برای بازیکنان
نکونام هم در توضیح استعفایش پیامی منتشر کرد که ظاهراً خطاب به بازیکنان و هواداران فولاد است و در بخش‌هایی از آن آمده است: «چیزی که می‌خوام برایتان بنویسم، خارج از دایره لغاتی است که در فوتبالم تجربه کردم. همیشه ایستاده‌ام، جنگیده‌ام و هیچ‌گاه از تقابل با مشکلات هراسی نداشته‌ام ولی رفتم تا شاید با رفتنم به شما آسیبی نرسد.»
«رؤیای ما در فولاد فقط فتح جام نبود، بلکه فتح زیبایی‌ها بود. وقتی هیچ‌کس باورمان نداشت جام‌های مهمی کسب کردیم اما برای من مهم‌تر از تمام دستاوردها، دوستی با شماست. چرا که جام‌ها همیشه به دست می‌آیند ولی این دوستی‌هاست که باقی می‌ماند.»
«می‌دانم در بازی‌های باقی‌مانده با تمام وجود بازی خواهید کرد تا بتوانید جام‌های بزرگ را فتح کنید. فراموش نکنید آن روز من از همه خوشحال‌تر خواهم بود. هیچ‌گاه ناامید نشوید و احساس شکست نکنید. شما می‌توانید دست به کارهای باورنکردنی بزنید.»

ZOOM
رجبی: قلب نکونام با فولاد است
باشگاه فولاد زمانی برای انتخاب سرمربی جدید نداشت و هدایت تیم برای بازی حساس امشب مقابل الهلال به حمید رجبی، دستیار نکونام سپرده شد. رجبی درباره بازی مقابل الهلال گفت: «با مدافع عنوان قهرمانی آسیا و نایب قهرمان جهان بازی داریم. فکر می‌کنم این الهلال یکی از بهترین تیم‌های تاریخ آسیا است. بازیکنان خارجی‌ و عربستانی‌شان بسیار باکیفیت هستند. طبیعتاً بازی بسیار سختی در پیش داریم.» او درباره شرایط تیمش اضافه کرد: «فولاد از مرحله گروهی آسیا تاکنون باختی نداشته و بازیکنان ما انگیزه خیلی زیادی برای این مسابقه دارند. فولاد واقعاً حریف سرسختی برای همه تیم‌ها است و فکر می‌کنم هر تیمی مقابل ما بازی دارد، کار برایش سخت می‌شود. جا دارد از بازیکنان فولاد هم تشکر کنم. لایق بهترین‌ها هستند. تمام توان و انرژی‌شان را فردا در بازی خواهند گذاشت.»
رجبی درباره جدایی عجیب نکونام هم گفت: «جا دارد از جواد نکونام تشکر کنم. او در چهار سالی که در فولاد بود توانست دو جام قهرمانی و همینطور دو سهمیه آسیا کسب کند. امسال هم به چهار تیم غرب آسیا رسیدیم. در رنکینگ جهانی در سال ۲۰۲۲ هم بهترین تیم باشگاهی ایران در دنیا شدیم. او قلبش با ما است و برای فولاد می‌تپد. نکونام مربی حرفه‌ای و بزرگی است و توقعات او از باشگاه حرفه‌ای بوده و من فکر می‌کنم در این زمینه اختلافاتی پیش آمد. توقعات او برآورده نشد و جدا شد. به نظرم جای نکونام خالی است.»
رجبی در پایان گفت: «نکونام قبل از شروع بازی‌ها دوست داشت مقابل الهلال قرار بگیریم و تیم را هدایت کند. این اتفاق قسمت او نشد و ان‌شاءالله در مراحل مربیگری بتواند به بهترین جایگاه خودش برسد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی