صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

عاقبت یک کری جنجالی

انفجار سرخ در نصف جهان

یحیی برای این بازی بزرگ با تغییراتی در ترکیبش به مصاف سپاهان آمد و از هنانوف در دفاع راست بهره برد تا دانیال را یک خط جلو بفرستد. در آن سو سپاهان با ترکیبی به میدان آمد که قابل پیش‌بینی بود و تمام مهره‌های اصلی این تیم در ارنج اصلی قرار گرفتند.
از همان دقیقه نخست مشخص بود که حساسیت روی کیفیت فنی مسابقه سایه افکنده اما  فقط 5 دقیقه از بازی گذشته بود که میزبان زنگ خطر را به صدا درآورد. در این لحظه بعد از اینکه کرنر رضاییان با ضربه سر دانیال اسماعیلی‌فر دفع شد، فرشاد احمدزاده با کنترل و شوتی سرضرب دروازه بیرو را نشانه گرفت و توپ با اختلاف کمی بیرون رفت.
5 دقیقه بعد پرسپولیس با اولین حرکت تهاجمی جدی و انفرادی به خواسته‌اش رسید. در این لحظه عمری در محوطه جریمه حریف با سیاوش یزدانی گلاویز شد و به زمین افتاد تا داور مسابقه به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. این پنالتی را گولسیانی با خونسردی تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس پیش بیفتد.
بعد از این گل سپاهان برخلاف انتظار نتوانست جریان بازی را در دست بگیرد و هافبک‌های این تیم تا توانستند توپ لو دادند اما پرسپولیسی‌ها هم اصلاً قادر به ضدحمله نبودند.
در حالی که کیفیت فنی بازی پایین‌تر از انتظار بود مغانلو در دقیقه 29 شوتی زد که با تکل مدافعان پرسپولیس کار بیرانوند را برای مهارش راحت کرد. دقیقه 40 و با اینکه بازی متعادل دنبال می‌شد سپاهان با یک ضربه ایستگاهی از نورافکن و ضربه سر اشتباهی دانیال با یک گل به خودی به خواسته‌اش رسید و بازی مساوی شد.
در وقت‌های تلف شده پرسپولیس یک شانس عالی برای پیش افتادن را از دست داد و دانیال نتوانست از حرکت انفرادی ترابی و کات‌بک او در ‌موقعیت عالی گل بسازد. در همین وقت‌های تلف شده نورافکن با شوتی سرکش بیرانوند را تست کرد. یک دقیقه بعد هم ایستگاهی رضاییان می‌توانست با ضربه سر زکی‌پور گل دوم میزبان را رقم بزند اما مدافع چپ سپاهان در موقعیتی عالی ضربه‌ای بی‌دقت به توپ زد.
پرسپولیس در شروع نیمه دوم ریتم بهتری پیدا کرد و دقیقه 53 با ایستگاهی ترابی و ضربه سر امیری به گل رسید اما کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد. 5 دقیقه بعد اما آفسایدی در کار نبود و با ایستگاهی ترابی و بعد از یک رفت و برگشت، با ارسال پورعلی گنجی و ضربه سر آل‌کثیر سرخ‌ها ضربه دوم را هم زدند.
بعد از این گل پرسپولیس که در مرکز زمین خوب کار می‌کرد دوباره عقب نشست و فرصت داد تا سپاهان جلو بیاید و موقعیت بسازد. پرسپولیس لحظاتی با دو مهاجم نوک ادامه داد اما بعد از دو تعویض سپاهان در فاز حمله زردها ابتکار عمل را در دست گرفتند و دقیقه 66 ارسال کاتاتائو می‌توانست مغانلو را به گل اولش برساند اما او در موقعیتی ایده‌آل نتوانست ضربه خوبی بزند. همین بازیکن در دقیقه 72 با شوت دروازه سرخ‌ها را هدف گرفت که بیرانوند در دو ضرب توپ را مهار کرد. یک دقیقه بعد هم ارسال رضاییان موقعیتی ایده‌آل را برای گلزنی نورافکن فراهم آورد اما ضربه سر او هم در بهت مدافعان پرسپولیس به گل تبدیل نشد.
بالاخره اما سپاهان به خواسته‌اش رسید و ارسال زکی‌پور و دخالت مغانلو با اشتباه بیرانوند موقعیتی برای احمدزاده فراهم ساخت تا گل مساوی را به ثمر برساند.
بعد از این گل دو تیم بازی محتاطانه‌تری ارائه دادند و تغییرات هم منجر به گل نشد. دقیقه 81 پاس عمقی ترابی بهترین موقعیت را برای برد پرسپولیس فراهم ساخت اما پریرا در موقعیت تک به تک با نیازمند توپ را بیرون زد و بازی به وقت‌های اضافه رفت.
سه دقیقه از شروع وقت‌های اضافه گذشته بود که وحید امیری با فراری دیدنی و دریبل دو سه مدافع سپاهان موقعیتی ایده‌آل برای سیامک نعمتی ساخت تا او با ضربه‌ای بغل پا دروازه سپاهان را باز کند و پرسپولیس برای سومین بار پیش بیفتد. واکنش سپاهان به این گل جالب نبود و برعکس این پرسپولیس بود که به بازی منطقی خود ادامه داد و دقیقه 98 با پاس سروش و فرار پریرا به پنالتی دست یافت. سیاوش یزدنی با خطا روی پریرا هم پنالتی داد، هم کارت زرد دوم را گرفت و از بازی اخراج شد تا سپاهان ده نفره شود.
گولسیانی برای دومین بار پشت این پنالتی ایستاد و به سختی و با اینکه توپ به دستان نیازمند برخورد کرده بود گل چهارم را به ثمر رساند. در ادامه پرسپولیس که یک بازیکن بیشتر داشت بازی را کنترل کرد و میلی برای زدن گل بعدی نشان نداد.
 سپاهان هم که کاملاً عصبی و بهم ریخته به نظر می‌رسید در خلق موقعیت عاجز بود. در دقایق پایانی دو تیم موقعیت‌هایی نصف و نیمه ساختند اما گل دیگری در دروازه‌ها نرویید و پرسپولیس با یک برد درخشان و خاطره‌انگیز به مرحله بعد صعود کرد.

4 تای پرسپولیس در پاسخ درخواست هواداران سپاهان!
پرسپولیس در حالی با برد درخشان و 4 گله از میدان نقش جهان بیرون آمد که قبل از این مسابقه پیش‌بینی‌ها بیشتر حول محور برد میزبان می‌چرخید چرا که شرایط زردها در لیگ برتر طی دو سه بازی گذشته عالی بود و برعکس پرسپولیس شرایط خوبی نداشت. نکته جالب اینکه در بازی چند روز قبل سپاهان مقابل زنیت هواداران پرتعداد سپاهان روی سکوها از تیم محبوب‌شان خواسته بودند که پرسپولیس را چهار تایی کند اما این سپاهان بود که در بازی دیروز به چهار میخ کشیده شد تا باخت 4 بر یک نیمه نهایی جام حذفی سرخ‌ها در سال 1385 این بار در اصفهان به نوعی جبران شود.

جستجو
آرشیو تاریخی