صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

کربکندی: سپاهان نباید دلخوش به فاصله ۳ امتیازی باشد

پرسپولیس به‌موقع تیر خلاص را زد

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
وقتی قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم پایانی جام حذفی انجام شد و سپاهان و پرسپولیس بهم خوردند، همه می‌دانستند شاهد یک بازی جذاب و البته پرحاشیه خواهیم بود. حواشی این بازی از تعویق ۳ روزه بازی به خاطر برگزاری بازی دوستانه سپاهان و زنیت سن‌پترزبورگ شروع شد که با کنایه‌ها و خط و نشان‌های زیاد تیم سپاهانی ادامه پیدا کرد. در نهایت پرسپولیس موفق شد با انجام یک بازی هوشمندانه و منطقی به پیروزی ۴ بر ۲ دست پیدا کند. رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد این بازی و اتفاقات آن صحبت‌های جالبی دارد.
***
بازی سپاهان و پرسپولیس با نتیجه عجیبی تمام شد. در مورد این بازی و اتفاقات آن صحبت می‌کنید؟
این بازی به خاطر اتفاقات گذشته حساسیت زیادی بین هواداران ایجاد کرد. ضمن اینکه چند دوره بدون تماشاگر برگزار شد اما این بار با تماشاگر بود که نفرات زیادی هم به ورزشگاه آمدند. در مجموع پرسپولیس بهتر از سپاهان بود و در مقابل خط دفاع سپاهان شکننده بود. در این بازی پرسپولیس توانست بازی را بهتر کنترل و موقعیت‌های بیشتری ایجاد کند و در کل منطقی بازی کرد که با وجود اینکه در طول بازی از حریف جلو بود، وقتی بازی ۲ بر ۲ شد و کار به وقت‌‌های اضافه کشید، تیر خلاص را زدند و بازی فینال‌گونه را برنده شدند که باید بگویم لیاقت این پیروزی را داشتند.
با توجه به اینکه سپاهان صدرنشین لیگ برتر است و مدعی اصلی قهرمانی، فکر می‌کنید شکست جام حذفی می‌تواند روی روحیه و روند تیم اصفهانی در ادامه لیگ تأثیر بگذارد...
جام حذفی شرایط متفاوتی با لیگ دارد. جام حذفی یک بازی است و همه تلاش می‌کنند برنده باشند که برای سپاهان این اتفاق نیفتاد. اثرات روانی روی تیم حتماً وجود دارد اما این هنر کادرفنی است که طوری کار کنند تیم مسائل حاشیه‌ای را فراموش کند و تمرکز را روی لیگ ببرد اما به هر حال هر شکستی به لحاظ روحی تأثیر دارد. سپاهان همه شرایط را برای قهرمانی دارد و ۲ تیمی که بهتر از دیگر تیم‌ها و متفاوت با آنها هستند، همین ۲ تیمی بودند که با هم بازی کردند. هر تیمی کوچکترین لغزشی داشته باشد ممکن است شانس قهرمانی را از دست بدهد.
اما سپاهان در لیگ خیلی خوب کار کرد و توانست فاصله خود را با تیم‌های مدعی پرسپولیس و استقلال به ۳ امتیاز برساند...
سپاهان نباید به فاصله ۳ امتیازی با پرسپولیس و استقلال دلخوش کند. آنها بازی سختی مقابل آلومینیوم اراک دارند و آلومینیوم تیمی است که هر بازی می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. پس هر بازی می‌تواند سرنوشت تیم قهرمان را عوض کند و مدعیان با یک بازی ممکن است شانس قهرمانی را از دست بدهند. سپاهان تا قبل این بازی خیلی خوب بود اما پرسپولیس نشان داد خیلی خوب حریفش را آنالیز کرده و بخوبی به سپاهان ضربه زد. سپاهان در وقت‌های اضافه کم آورد و اشتباهاتش در خط دفاعی زیاد بود که مربی هم فکری به حال مرکز دفاع نکرد و با همان ۲ مدافع کار را ادامه داد. در کل یک بازی پرصحنه و با موقعیت‌های زیاد و البته هیجان‌انگیز شاهد بودیم که پرسپولیس از موقعیت‌ها استفاده بهتری داشت و توانست به یک پیروزی مهم و ارزشمند دست پیدا کند.
با توجه به اینکه سپاهان در وقت‌های اضافه کم آورد، ممکن است دلیل آن خستگی بازی با زنیت باشد؟
در بازی با زنیت خیلی از بازیکنان اصلی نبودند و در حد تمرین و فقط نیم ساعت بازی کردند. پس این مسأله تأثیری روی این بازی نداشت.
در کل یک بازی زیبا و جالب رقم خورد.
- بعد از مدت‌ها یک بازی خوب و با تماشاگر شاهد بودیم. حضور تماشاگران انگیزه را زیاد می‌کند. تماشاگران سپاهان هم فوق‌العاده خونگرم و متعصب هستند که هیچ‌کدام از ۲ تیم فکر نمی‌کردند چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. نه سپاهانی‌ها فکر می‌کردند با این نتیجه ببازند و نه پرسپولیسی‌ها تصور داشتند با این نتیجه ببرند. کلاً یک بازی زیبا و جذاب بود که هواداران و تماشاگران از دیدن آن لذت بردند. بازی زیبایی که نتیجه‌اش قابل پیش‌بینی نبود.

جستجو
آرشیو تاریخی