صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

حمله طوفانی رئیس بارسلونا به رئیس لالیگا

تو ضد بارسلونا هستی و از ما هراس داری!

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در مورد شرایطی که بارسلونا در این روزها با آن مواجه است صحبت کرد، شرایطی که از زمان افشا شدن «پرونده نگریرا» به وجود آمده است، در این پرونده گفته شده که بارسلونا سال‌ها به این عضو سابق کمیته داوران مبالغی را به طور غیرقانونی پرداخت می‌کرده است.
لاپورتا تأکید کرد که مشاوره‌های فنی و قانونی در این زمینه شروع شده و وکلای باشگاه با اسناد مستندی که به طور نوشتاری و تصویری در دسترس هستند به دفاع از باشگاه می‌پردازند. رئیس بارسلونا همچنین پاسخ کوبنده‌ای به رئیس لالیگا،‌ خاویر تباس داد که گفته بود بهتر است لاپورتا در پی این رسوایی از سمت خود استعفا دهد. لاپورتا از این گفته که تباس نسبت به بارسلونا فوبیا و هراس دارد و همین دلیل چنین حرف‌هایی را مطرح کرده است.
تحقیقات شروع شده
لاپورتا در مورد اقدامات باشگاه گفت: «وکلایی خارج از مجموعه گرفته‌ایم و در حال بررسی شرایط هستند. همه گزارشات با فاکتورهای مربوطه تهیه شده‌اند و مستندند.
تحقیقات عمیق و شفاف خواهد بود. ما عمیقاً از درز اطلاعات و اسناد در پرونده‌ای که توسط دادستانی تحت بررسی است و باید حداکثر محدودیت را داشته باشد متأسفیم، بخصوص که هنوز نه دادستانی و نه پلیس در مورد تحقیقات در حال انجام این پرونده اطلاع‌رسانی نکرده‌اند. در اسرع وقت ما یک کنفرانس مطبوعاتی برای توضیح و بیان اطلاعاتی که داریم برگزار خواهیم کرد. تحقیقات داخلی در حال انجام است و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
رسانه‌ها
رئیس بارسلونا با انتقاد از رسانه‌هایی که به این ماجرا دامن زده‌اند گفت: «ما به شدت ناراحتی خود را از افشای اسناد و اطلاعات در پرونده‌ای که در دست تحقیق است ابراز می‌کنیم، اطلاعاتی که باید از آن محافظت کامل به عمل آید. به زودی ما نشستی مطبوعاتی برگزار خواهیم کرد تا اطلاعاتی را که در باشگاه داریم توضیح دهیم. یک تحقیق داخلی در حال انجام است و به زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد. ما می‌خواهیم همه چیز را شفاف توضیح دهیم.
او همچنین با اشاره به شرایط یوونتوس و جریمه‌ای که برای این باشگاه در نظر گرفته شده بود اظهار داشت: «در حال حاضر باید بگویم که موضوع یوونتوس بسیار جدی گرفته شد اما نشانه‌هایی که در بارسا وجود دارد خیلی جدی‌تر است. نباید فراموش کنیم که مسأله نایب رئیس کمیته داوران در اینجا مطرح است!»

پاسخ کوبنده به تباس
لاپورتا که مدت‌هاست با تباس اختلاف دارد و اخیراً گفته بود که رئیس لالیگا قوانینی وضع می‌کند تا بارسا نتواند در نقل و انتقالات بازیکن بخرد، در این گفت و گو به شدت به تباس حمله کرد و پاسخ صحبت‌های اخیر او را داد: «تباس به بارسلونا فوبیا دارد. او ضد بارسلوناست و دیگر کار را از حد خودش گذرانده
است.»
لاپورتا ادامه داد: «قبلاً به من هشدار داده بودند که تباس کمپینی برای خراب کردن اعتبار من و باشگاه بارسلونا ایجاد کرده ولی جدی نگرفته بودم. حالا همه چیز برای من رو شده است. او در سال 2005 دوست نداشت لیونل مسی برای بارسا بازی کند. وقتی ما سال قبل قرارداد با شرکت CVC برای حق پخش بازی‌ها را امضا نکردیم، تباس کینه گرفت و مشخص است که من را نبخشیده است. در حالی که تصمیم بر عدم امضا تصمیم اعضای باشگاه بود نه شخص من.
هر کسی بخواهد تاریخ بارسلونا را لکه‌دار کند، پاسخی کوبنده دریافت خواهد کرد. تباس این موضوع که ما حامی سوپرلیگ هستیم را هم تحمل نمی‌کند. این شیوه همیشگی او است. او می‌خواهد بارسلونا را از راه دور تحت کنترل داشته باشد و این کاری است که در سال‌های اخیر انجام داده است. او متوجه شده است که با من نمی‌تواند این کار را انجام دهد. من به آقای تباس لطف نمی‌کنم و از ریاست بارسلونا کنار نمی‌روم. برکناری من تصمیم اعضا است.»

جستجو
آرشیو تاریخی