صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

اینتر- پورتو، پیش به سوی یک چهارم

اژدهای ایرانی علیه زوج ژکو-لائوتارو

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری جدال حساس اینترمیلان مقابل پورتو پیگیری می‌شود. یک دیدار جذاب که به واسطه حضور مهدی طارمی در ترکیب پورتو برای فوتبالدوستان ایرانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اینترمیلان با هدایت سیمونه اینزاگی، می‌خواهد طلسم سال‌ها ناکامی در رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را بشکند و در سوی مقابل پورتو هم مترصد فرصتی است تا به جمع هشت تیم برتر راه یابد.
اینترمیلان با کسب 47 امتیاز از 23 بازی، بعد از ناپولی در رده دوم جدول سری آ قرار دارد. این تیم در ترکیب خود بازیکنان ارزشمندی چون مایکل اونانا، اسکرینیار، هاکان چالهان‌اوغلو، لائوتارو مارتینز و ادین ژکو را دارد و آنها می‌کوشند تا اتفاقی مهم را برای این باشگاه ایتالیایی در سطح اروپا رقم بزنند. اینترمیلان بخصوص در خط حمله از بازیکنان بزرگی سود می‌برد و به همین دلیل هم هست که کونسیسائو به مدافعان تیمش مأموریت داده تا با تمرکز بازی کنند و اشتباهی مرگبار مرتکب نشوند.
در سوی مقابل اما مهدی طارمی بهترین بازیکن پورتو محسوب می‌شود. مهاجم ایرانی این فصل در لیگ قهرمانان اروپا 5 گل زده و پورتو را به جمع تیم‌های برتر رسانده. او این فصل در تمام رقابت‌ها 34 بازی انجام داده، 20 گل زده و 11 پاس گل هم داده. آماری رویایی برای مهاجمی که امید اول پورتو برای غلبه بر اینترمیلان محسوب می‌شود. پورتو این روزها بعد از بنفیکا در رده دوم لیگ پرتغال قرار گرفته و امیدوار است با لغزش رقیب خود بتواند دومین قهرمانی متوالی را کسب کند.
هدف سیمونه اینزاگی برای این دیدار روشن است؛ حذف برنامه‌های پورتو برای تکیه بر توانایی‌های بازیکن ایرانی. مهدی طارمی بازیکن کلیدی و باکیفیتی در پورتو تحت هدایت سرجیو کونسیسائو است. تیم پرتغالی برای عبور از سد اینتر، به مهاجم خود متکی است. سیمونه اینزاگی تنها یک وظیفه دارد؛ حذف توپ‌هایی که این ایرانی می‌تواند با آن بازی کند و جلوگیری از خلق موقعیت توسط حریف پرتغالی برای بازیکن اصلی خود.
طارمی همان نقشی را در پورتو دارد که ادین ژکو برای نراتزوری ایفا می‌کند. او به هم‌تیمی‌هایش کمک می‌کند و موقعیت می‌سازد. طارمی از یک تکنیک مهم لذت می‌برد، فیزیک بدنی طارمی به او اجازه می‌دهد تا به خوبی پشت به دروازه کار کند. او مقابل دروازه کاملاً خونسرد است و به همین دلیل کادرفنی و بازیکنان اینترمیلان باید بیشترین توجه را به او داشته باشند.
مهدی طارمی به لطف توانایی و ویژگی‌های خود، به پورتو این امکان را می‌دهد که با استفاده از توپ‌های بلند، از سد پرسینگ حریف عبور کند. اینزاگی باید از این اتفاق جلوگیری کند. در دیدار با ناپولی این کار به خوبی پیش رفت. ویکتور اوسیمن که از گلزنان آماده فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود، توسط فرانچسکو آچربی به خوبی مهار شد و این اتفاق می‌تواند چهارشنبه در لیگ قهرمانان اروپا تکرار شود. البته به شرطی که طارمی نتواند آن نمایش همیشگی را ارائه کند.
این بازی ساعت 23.30 در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا آغاز می‌شود و همه امیدواریم طارمی بتواند یک نمایش دلچسب ارائه کند. او در بازی قبلی پورتو مقابل ریوآوه در دقیقه 74 تعویض شد تا با تجدید قوا و استراحت بیشتر آماده دوئل با مدافعان اینترمیلان باشد. برای طارمی که حتی نیم‌نگاهی به کسب عنوانی مهم در جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا دارد، این بازی یک بازی حیاتی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی