صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

ویسی: نکونام نباید فولاد را تنها بگذارد

کی‌روش دیکتاتور شد و ماندنش مضر بود

عبدالله ویسی سرمربی سابق فولاد خوزستان که این فصل به خاطر جراحی کمرش خانه‌نشین بود، در مورد پیروزی قرمزپوشان اهوازی در لیگ قهرمانان آسیا، تقابل بعدی با الهلال، وضعیت سرمربی تیم ملی و... صحبت‌های جالبی دارد.

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

   فولاد به‌عنوان تنها نماینده بازمانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، دوشنبه شب مقابل الفیصلی عربستان به میدان رفت و توانست با یک گل ببرد و به مرحله بعد صعود کند. چه نظری در مورد این بازی دارید؟
اول باید بگویم الفیصلی در حد فولاد نبود و تیمی در اندازه‌ تیم‌های لیگ یکی بود که از فولاد فقط انتظار می‌رفت ببرد چون اگر نمی‌برد خیلی بد بود. بعد هم باید بگویم از این پیروزی خیلی خوشحالم و به مردم خوزستان تبریک می‌گویم. بعد از این صعود، واقعاً فرقی نمی‌کرد فولاد به کدام تیم می‌خورد چون هر ۳ تیم سخت هستند.
   اما الهلال به نسبت ۲ تیم دیگر به نظر برای فولاد بهتر است...
۳ تیم واقعاً خوب و قوی هستند اما الشباب و الدحیل صدرنشین لیگ‌های عربستان و قطر هستند ولی الهلال در رده چهارم، پنجم قرار دارد که این مسأله نشان می‌دهد الهلال، قرعه بهتری برای فولاد است.
  اتفاق عجیبی که بعد از پیروزی فولاد مقابل الفیصلی افتاد، استعفای جواد نکونام بود که به نظر می‌رسد حتی اگر حق داشت کنار برود اما در زمان خوبی انجام نشد.
من نمی‌دانم چرا این کار را کرد اما کار درستی نبود. تیمی که با این همه هزینه، قرار بود برای قهرمانی بجنگد در لیگ برتر، در رده دهم قرار دارد و در جام حذفی هم کارش سخت است. نکونام حالا که فولاد توانست صعود کند، نباید تیم را تنها بگذارد. حتی اگر این استعفا یک نمایش برای اعتراض به برخی مسائل بود، زمان خوبی انجام نشد و باید تا آخر فصل بماند و کارش را دنبال کند. من فکر می‌کنم باشگاه، هواداران، بازیکنان و همه عوامل هر کاری که باید انجام می‌دادند، انجام دادند و بهانه‌ای وجود نداشت.
  به بازی فولاد و الهلال بپردازیم. فکر می‌کنید تیم نکونام باید با چه شیوه‌ای بازی کند که بتواند ببرد؟
 الهلال تیمی بسیار حرفه‌ای است که بزرگ فکر می‌کند و بزرگ کار می‌کند. بازیکنان و کادر حرفه‌‌ای و بزرگی دارد که بحث تاکتیکی و تکنیکی یک سر قضیه است و بحث اینکه حرفه‌ای کار کنیم طرف دیگر. الهلال تیم بسیار بسیار خطرناکی است که باید مقابل آن، باهوش باشیم.
  فکر می‌کنید فولاد باید عقب بکشد و به‌دنبال ضدحمله باشد یا اینکه تهاجمی کار را دنبال کند؟
از نظر خودم تیمی که عقب بکشد گل می‌خورد و اگر جلو هم برود کار سخت می‌شود. پس باید میانه میدان را در اختیار داشت و بعد از آن اتفاقات بازی، نتیجه را مشخص می‌کند.
  این روزها بحث در مورد سرمربی تیم ملی هم زیاد است و هنوز سرمربی معرفی نشده. چه نظری در این مورد دارید؟
در مورد سرمربی تیم ملی باید زودتر تصمیم‌گیری شود چون این مسأله احترام به مردم است. تیم‌هایی که جام جهانی رفتند، نهایتاً یکی، دو هفته بعد در مورد سرمربی‌شان تصمیم گرفتند. ما هم باید سریع‌تر تصمیم بگیریم. اگر قرار است مربی خارجی بیاید باید در حد تیم اول آسیا باشد، اگر نه مربی خوب داخلی هم داریم که شناخت خوبی روی فوتبال ایران و بازیکنان دارند.
  الان بحث امیر قلعه‌نویی خیلی جدی است. شما موافق این مسأله هستید؟
 صددرصد موافق هستم. جدا از بحث‌های ژورنالیستی، من فکر می‌کنم علی دایی و امیر قلعه‌نویی مربیانی باتجربه هستند که قبلاً تجربه حضور در تیم ملی را داشتند. ضمن اینکه در فوتبال ایران قهرمانی کسب کردند و موفق بودند. به لحاظ پرستیژ و شخصیت هم در سطح تیم ملی هستند که این مسأله می‌تواند به فوتبال‌مان کمک کند.
  برای گزینه‌های خارجی هم بحث ر‌نار مطرح شده بود.
رنار هم مربی خوبی است و اگر بحث خارجی مطرح باشد او می‌تواند به تیم ایران کمک کند.
  شما جزو طرفداران کارلوس کی‌روش بودید و همیشه از او حمایت می‌کردید. رفتن او به نفع فوتبال ایران بود یا ماندنش؟
من ۳، ۴ سال اول طرفدارش بودم و از او حمایت می‌کردم که هم در تمریناتش حاضر می‌شدم و هم تلفنی با هم در ارتباط بودیم اما بعدش، آن چیزی که باید می‌بود نبود و بیشتر سمت حاشیه رفت. کی‌روش دیکتاتور شده بود و می‌خواست همه چیز تحت نظر خودش باشد. بیشتر به حاشیه فکر می‌کرد که با این تفکرات، ماندنش مضر هم بود. او در جام جهانی هم کمکی نکرد و بعد از ۳، ۴ سال نه بازیکن جدید به تیم ملی برد و نه کار خاصی انجام داد. در حالی که با مربی ایرانی قهرمان آسیا هم شدیم اما با کی‌روش نه. به نظرم آوردنش کار درستی نبود و رفتنش بهتر بود.
   شما این روزها چه می‌کنید؟ بعد از عمل جراحی کمرتان، پیشنهادی داشتید؟
خدا را شکر عمل جراحی‌ام خوب بود و راضی هستم. در این مدت ۲، ۳ پیشنهاد لیگ یکی داشتم اما منتظر می‌مانم ببینم خدا چه می‌خواهد.
  یعنی منتظر پیشنهاد لیگ برتری هستید؟
اگر باشد در اولویت است اما لیگ یکی هم اگر از تیم‌های مدعی صعود پیشنهاد داشته باشم قبول می‌کنم چون فکر می‌کنم نگه داشتن تیم در لیگ یک هنر نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی