صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

استقلال به جام نزدیک شد

جشــــن مختصر

جام حذفی برای استقلال خوب پیش می‌رود.
آبی‌ها بعد از برد دلچسبی که مقابل تراکتور مدعی به دست آوردند، موفق شدند ملوان را هم در ورزشگاه آزادی شکست دهند و جشن مختصری برگزار کنند و امیدوارانه به خانه خود بروند و منتظر شروع دوباره لیگ برتر باشند.
استقلال در حالی توانست ملوان را هم با دو گل ارسلان مطهری و آرمان رمضانی در دقایق 74 و 79 مغلوب کند که تا پیش از اخراج عیدی‌زاده، بازیکنان ملوان مساعی بسیاری برای جلوگیری از گلزنی استقلال در این بازی داشتند و توفیقاتی هم به دست آوردند اما با خروج این بازیکن از ترکیب تیمش به دلیل خطای فاحشی که روی جلالی انجام داد، ملوان از هم شکست تا استقلال با فراغ بال بیشتر به سوی دروازه ملوان حرکت کند و سرانجام بتواند دروازه این تیم را تسخیر کند.
گل‌های استقلال در این بازی که توسط تعویضی‌ها انجام شد تا حد زیادی به هم شبیه بود.
گل اول را رضاوند از نقطه کرنر ساخت و بعد از ضربه سر ناکام محبی، ارسلان مطهری در دو مرحله توانست دروازه ملوان را فرو بریزد.
 گل دوم نیز روی ارسال جلالی به ثمر رسید و رمضانی توانست به خوبی از پاس ارسالی بهره بگیرد و دروازه صادقی را فرو بریزد.
استقلال مستحق به ثمر رساندن گل‌های بیشتر هم بود و با اینکه بر دامنه حملات خود بعد از گل‌های به ثمر رسانده افزود تا شاید پیروزی‌اش را در این میدان بزرگتر کند اما در هر حال این بازی با همان دو گل به پایان رسید و برای استقلال هم تفاوتی نداشت که با چند گل از صحنه این میدان خارج شود، به این دلیل که مهم پیروزی‌ای بود که استقلال توانست در 90 دقیقه به آن برسد و اجازه ندهد بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.
تمام شدن بازی در طول 90 دقیقه سبب خستگی کمتر بازیکنان استقلال برای بازی با نساجی خواهد شد و آبی‌ها می‌توانند با قوای کافی راهی این میدان شوند.
از سویی ساپینتو نیز در نیمه دوم تعویض‌های متعددی را در ترکیب تیمش ایجاد کرد تا به نوعی بازی به همه برسد و خستگی کمتری به بازیکنان وارد شود.
تاکتیک ساپینتو در این بازی به طور کلی مناسب بود و او بعد از اینکه از پیروزی تیمش مطمئن شد، در راستای حفظ قوای تیمی اقدام کرد که نتیجه مطلوبی هم داشت و تعویضی‌هایش عملکرد مطلوبی از خود به جا گذاشتند تا روزی به یاد ماندنی برای هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی رقم بخورد؛ هوادارانی که منتظرند مجوز حضور بیشتر در بازی‌های آتی صادر شود تا در روزهای میزبانی شور و حال بیشتری در ورزشگاه حاکم شود.
استقلال به نقطه‌ای رسید که بعد از پیروزی مقابل ملوان در جام حذفی صاحب 5 برد پی در پی در هفته‌های اخیر شد.
آبی‌ها در لیگ چهار برد را به دست آوردند و با شکست ملوان به این نقطه رسیدند و اگر نساجی را هم ببرند، این آمار ارتقا خواهد یافت.
روند حرکتی استقلال به گونه‌ای است که می‌شود روی بازگشت این تیم به صدر جدول امیدوار بود و آبی‌ها را در نقطه ایده‌آلی در جدول رده‌بندی لیگ برتر دید.
البته استقلال برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشد و در بازی‌های بزرگ باقی مانده لیگ برتر به برتری
برسد.
در عین حال ساپینتو و شاگردانش نباید جام حذفی را هم از درجه اعتبار ساقط کنند و باید با انگیزه مناسب در این جام نیز پیشروی کنند.
زنده نگه داشتن جام حذفی از لحاظ روحی و روانی برای استقلال بسیار مهم است.
حذف از این جام اثرات مخربی روی روان بازیکنان در بازی‌های لیگ برتر خواهد گذاشت و بهترین استراتژی ممکن این است که استقلال در جام حذفی هم با قدرت حرکت کند و هرگز این جام را از کف ندهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی