صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

عصبانیت هواداران لورکوزن بعد از درخشش آزمون

بازخواست آلونسو سردار تا الان کجا بود؟

 

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

بعد از پایان جام جهانی قطر و شروع دوباره رقابت‌های باشگاهی، سردار آزمون که تازه از بند آسیب‌دیدگی رها شده بود، کمتر توسط ژابی آلونسو مورد استفاده قرار گرفت.  
به وضوح شاهد این موضوع بودیم که سرمربی اسپانیایی مهاجمان دیگر خود را به سردار آزمون ترجیح می‌دهد. حتی چند کارشناس روسی که سابقه بسیاری در فوتبال اروپا داشتند، مدعی شدند نیمکت‌نشینی آزمون فنی نیست و او به دلایلی غیر از این در ترکیب قرار نمی‌گیرد.
در ادامه شایعه‌هایی پیرامون احتمال جدایی سردار آزمون از لورکوزن در نقل و انتقالات زمستانی مطرح شد و حتی این بازیکن ایرانی در آستانه انتقال به مارسی فرانسه نیز قرار داشت اما در نهایت توافق حاصل نشد تا سردار جدایی زودهنگامی را از تیم آلمانی تجربه نکند.
با این همه چه کسی است که از قابلیت‌های فوق‌العاده سردار آزمون خبر نداشته باشد. او پیش از این به وضوح این مسأله را در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی خود به اثبات رسانده و حتی بارها شاهد درخشش سردار آزمون در بالاترین سطح فوتبال اروپا یعنی لیگ قهرمانان نیز بوده‌ایم.
در نهایت اما فرصت به سردار آزمون رسید تا در ترکیب اصلی بایرلورکوزن به میدان برود. جایی که شاگردان ژابی آلونسو در چهارچوب هفته بیست و یکم بوندسلیگا به مصاف ماینتس رفتند و سردار در این مسابقه 90 دقیقه در ترکیب لورکوزن حضور داشت. نکته جالب اینکه برای نخستین بار از زمان انتقال آزمون به لورکوزن، او به عنوان مهاجم نوک در ترکیب اصلی قرار گرفت و در پست تخصصی خود بازی کرد. بنابراین می‌شد پیش‌بینی کرد که آزمون بدرخشد و نشان بدهد در پست تخصصی خود بازیکن مؤثری است که به راحتی نمی‌توان از توانایی‌هایش چشمپوشی کرد.
آزمون مقابل ماینتس یک پنالتی گرفت که تاپسوبا با بی‌دقتی نتوانست آن را تبدیل به گل کند. با این حال سردار با فراری دقیق و توپ‌ربایی از مدافع ماینتس و استارتی فوق‌العاده توانست ندیم امیری را در موقعیت تک به تک قرار بدهد و این بازیکن هم دروازه ماینتس را باز کند. آزمون روی گل دوم لورکوزن در شب شکست 3 بر 2 برابر ماینتس هم نقش داشت. جایی که ضربه او به تیر دروازه خورد و در ادامه پاتریک شیک موفق شد تور دروازه ماینتس را به لرزه در بیاورد.
نکته جالب اما بازخواست ژابی آلونسو توسط هواداران لورکوزن بود. بلافاصله بعد از پایان بازی، حجم عجیبی از توئیت‌ها و استوری‌های هواداران لورکوزن، ژابی آلونسو را نشانه گرفت.
یکی از توئیت‌ها این بود: «سردار تا الان کجا بود آقای آلونسو؟» یک هوادار دیگر نوشت: «آلونسو برای خط حمله به همه اعتماد کرده بود جز آزمون. سردار اما ثابت کرد می‌تواند گره‌گشا باشد.»
آزمون مقابل ماینتس از نظر آمار و ارقام نیز عملکرد قابل توجهی داشت. او 35 لمس توپ داشت، دقت پاس 83 درصدی را به ثبت رساند، یک شانس بزرگ گلزنی ایجاد کرد، یک تکل موفق و شش بازپس‌گیری توپ داشت و در نهایت یکی از بهترین بازیکنان لورکوزن لقب گرفت. او در خصوص این بازی و شکست خانگی لورکوزن گفت: «باید سخت کار کنیم. باید خیلی سریع این شکست را به دست فراموشی بسپاریم، چون بازی‌های مهم زیادی در پیش داریم. تیم خوبی داریم اما در حال حاضر واقعاً بدشانس هستیم. ما باید از یکدیگر حمایت کنیم.»
بایرلورکوزن در حال حاضر با 27 امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا است و با اینتراخت ششم جدولی (آخرین جایگاه برای حضور در رقابت‌های اروپایی) 11 امتیاز اختلاف دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی