صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

انگیزه و تیزهوشی عوامل برد پرسپولیس است

رأفت: بیرانوند جنگ دستکش‌ها را می‌برد

پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است با وجود تمام سختی‌هایی که پرسپولیس مقابل سپاهان دارد باز هم از بازیکنانی بهره می‌برد که با اتکا به آنها قادر است از ورزشگاه نقش جهان دست پر از میدان خارج شود.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار

در خصوص بازی حساس پرسپولیس مقابل سپاهان چه توضیحی دارید؟
شرایط دو تیم خیلی خوب است چون به هر حال تیم‌های اول و دوم لیگ برتر هستند و همیشه بازی‌هایشان جذابیت بسیار بالایی داشته خصوصاً بازی‌هایی که در اصفهان بین این دو تیم جریان داشته است. این دیدار همیشه حساس‌ترین بازی ایران بود و ال کلاسیکوی ایران لقبی است که بدرستی به این بازی بزرگ داده شده است. این بازی باید در فینال بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس برگزار می‌شد اما به قید قرعه این دیدار خیلی زود برگزار شد و رویارویی زود هنگامی را بین دو تیم شاهد خواهیم بود اما دو تیم انگیزه‌های زیاد و متفاوتی برای رویارویی با هم دارند. دیداری که برای هر دو تیم سخت است از این‌رو احتمال زیادی دارد که نتیجه بازی در 120 دقیقه و یا ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود.
به جهت میزبانی فکر نمی‌کنید پرسپولیس باید در فضای سختی با میزبان جدال داشته باشد؟
فضا ممکن است کمی برای بازیکنان پرسپولیس سنگین باشد اما فراموش نکنید که پرسپولیس به بازی در حضور تماشاگر عادت دارد. از این‌رو حضور تماشاگران سپاهان انگیزه مضاعفی را برای بازیکنان پرسپولیس به‌وجود خواهد‌آورد ضمن اینکه پرسپولیس در اصفهان هم تماشاگر خاص خودش را دارد و در این شهر بدون تماشاگر نخواهد بود. چه بسا که پرسپولیس در همه ایران تماشاگر دارد و حتی در بازی مقابل سپاهان هم از حمایت هواداران خودش بهره خواهد گرفت.
شرایط خط حمله پرسپولیس را بعد از مشکلاتی که با آن مواجه بود چگونه ارزیابی می‌کنید؟
شرایط شیخ بهتر شده اما این بازیکن هنوز نتوانسته با مهاجمان دیگری که در کنارش قرار می‌گیرند هماهنگی لازم را داشته باشد اما شیخ در حال رسیدن به فرم ایده‌آل است و از آنجا که یحیی به احتمال زیاد با یک بازیکن بازی خواهد کرد، شیخ مهاجم ثابت پرسپولیس خواهد بود و عمری هم یک خط عقب‌تر پشت سر شیخ بازی می‌کند و با ساختن موقعیت لازم حتماً شیخ می‌تواند از تجربه و آمادگی خودش نهایت
 بهره را ببرد.
به نظرتان پریرا مهاجم جدید برزیلی چقدر می‌تواند برای پرسپولیس مفید واقع شود؟
از پریرا خیلی شناخت ندارم اما از آنجا که این بازیکن به نوعی شکل بازی‌اش برای حریفان ناشناخته است حتماً او می‌تواند برای پرسپولیس مفید واقع شود چون حریفان از بازی‌اش شناخت ندارند. او می‌تواند برای بازیکنان و تیم سپاهان خطرناک باشد از این‌رو شاید حکم اسلحه پنهان یحیی را در بازی مقابل سپاهان داشته باشد و به کار پرسپولیس بیاید.
تفکر یحیی در مقابل مورایس جواب خواهد داد؟
هر دو مربی جزو مربیان صاحب سبک فوتبال ایران هستند که سال‌ها تجربه مربیگری دارند. به همین دلیل بازی خیلی خوب و تاکتیکی را از دو تیم شاهد
خواهیم بود.
اتکای یحیی در بازی مقابل سپاهان بیشتر به چه مسأله‌ای معطوف خواهد بود؟
یحیی بازیکنان خیلی خوبی دارد که همه آنها به جای خودشان می‌توانند برای پرسپولیس مفید و مؤثر واقع شوند. جدا از این مسأله اگر کار به ضربات پنالتی بکشد به نظرم در جنگ دستکش‌ها بیرانوند برنده خواهد شد چون او مهارت بسیار بالایی در مهار پنالتی‌ها نشان داده است. جدا از این برتری من فکر می‌کنم پرسپولیس پنالتی‌زن‌های خوبی مانند گوولسیانی، کمال، سر‌لک و دیاباته دارد که حتماً می‌توانند برای پرسپولیس مفید و مؤثر واقع شوند. جدا از این پرسپولیس بازیکنانی دارد که واقعاً قادرند روی ضربات ایستگاهی عالی ظاهر شوند و تیم‌شان را مقابل سپاهان به گل برسانند. از این‌رو حتماً یحیی روی ضربات ایستگاهی جدا از تخصص بالای بیرانوند در مهار پنالتی‌ها حساب خاصی باز کرده است.
نحوه آماده‌سازی دو تیم هم برای بازی ال کلاسیکو کاملاً متفاوت بوده. تعطیلی لیگ بر روی بازی پرسپولیس تأثیر‌گذار نخواهد بود؟
به هر حال شرایط به گونه‌ای طراحی شده بود که بازی سپاهان و زنیت باید برگزار می‌شد اما با وجود همه مسائلی که وجود داشته من انگیزه بازیکنان پرسپولیس را به‌دلیل برخی از مسائلی که وجود داشته و دارد برای پیروزی مقابل سپاهان بیشتر می‌دانم و معتقدم بازیکنان پرسپولیس فقط می‌خواهند در بازی مقابل سپاهان برنده شوند تا بعد از چند نتیجه نه چندان خوب به نوعی با برد مقابل سپاهان دل هواداران را به دست بیاورند و آنها را خوشحال سازند. نتیجه برد مقابل سپاهان خیلی مهم است به گونه‌ای که برد در این دیدار، پرسپولیس را به پیروزی در بازی‌های بعدی‌اش در لیگ و جام حذفی و تلاش برای قهرمانی در دو جام تشویق خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی