صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۹

رئال برد و فاصله را تا صدر حفظ کرد

خشم و هیاهو در ال‌سادار

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

آسان نبود، اما رئال مادرید شنبه شب موفق شد با گل‌های دیرهنگام فده والورده و مارکو آسنسیو سه امتیاز باارزش را کسب کند. اوساسونا نیمه اول بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و در 15 دقیقه ابتدایی بازی هر دو تیم موقعیت‌های زیادی را هدر دادند اما این رئال مادرید بود که در نیمه دوم کار را تمام کرد. اگر زشتی توهین‌ها را کنار بگذاریم یکی از نکات جذاب این بازی حضور آلوارو رودریگز جوان برای رئال مادرید به‌عنوان بازیکن تعویضی بود که دو پاس گل نیز داد اما یکی از آنها آفساید اعلام شد.

باز وینی و باز هم توهین‌ها
وینیسیوس بازیکن کلیدی رئال مادرید است و مهارت‌هایی که در بازی به نمایش می‌گذارد باعث شده توجه زیادی را به خود جلب کند. همین توجه زیاد باعث شده که او مورد هدف بدترین توهین‌ها و شعارهای ‌نژاد‌پرستی قرار بگیرد.
قبل از شروع بازی، زمانی که بازیکنان در دایره میانی زمین به احترام قربانیان زلزله ترکیه و سوریه یک دقیقه سکوت کرده بودند، یکی از هواداران حاضر روی سکوها فریاد زد: «وینیسیوس، تو حرامزاده‌ای.» این توهین خنده برخی از هواداران را به همراه داشت اما هواداران رئال را عصبانی کرد.
این پایان کار نبود و با شروع بازی هر بار که وینیسیوس توپ را لمس می‌کرد، هواداران قبل از نیمه با صدای بلند او را هو می‌کردند، در طول بازی او با موی گومز و داور نیز درگیر شد.
 
 چه چیزی به رودریگو پرتاب شد؟
ال‌‌سادار به‌دلیل فوتبال پرفشار و همه جانبه‌ای که اوساسونا در آنجا بازی می‌کند، معمولاً مکان سختی برای حریفان است. خانه اوساسونا یکی از آن استادیوم‌های به ظاهر معمولی است که هیچ محدودیتی برای سر و صدا ندارد و هواداران به نحوی از تیم حمایت می‌کنند که انگار هر ثانیه در این ورزشگاه گل به ثمر رسیده است.
 در این ورزشگاه همه چیز تا زمانی که هواداران نخواهند بازیکنی را اذیت کنند عالی به نظر می‌رسد. قبل از بازی، وینیسیوس در طول یک دقیقه سکوت مورد آزار قرار گرفت و سپس رودریگو، دیگر وینگر برزیلی مادرید بود که مورد آزار هواداران قرار گرفت، اما این بار فیزیکی بود.
در دقیقه 65، داور بازی را پس از پرتاب ساندویچ به سمت رودریگو متوقف کرد. داور، مونوئرا مونترو، بازی را متوقف کرد و جسم را از زمین به یکی از کارکنان در کنار زمین داد، جایی که بلافاصله از طریق سیستم اطلاع‌رسانی استادیوم اعلام شد که هواداران چیزی را به زمین پرتاب نکنند.
 
ستاره بازی
اگر بازیکن جوان رئال مادرید هستید، خیلی خوب می‌دانید که هر یک دقیقه بازی برای این تیم چقدر ارزشمند است. سرخیو آریباس وقتی در نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان به‌عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد و در 30 ثانیه به الاهلی گل زد، گواه این ماجراست. حالا هم‌تیمی او کاستیلیستا آلوارو رودریگز (18 ساله) نیز ثابت کرده که بخوبی این پیام را دریافت کرده است. مهاجم رزرو که به‌دلیل غیبت بنزما به پامپلونا سفر کرد، توانست اولین بازی خود را در لیگ انجام دهد (او قبلاً اولین بازی خود را در دور اول جام حذفی مقابل کاسرینو انجام داده بود) و تأثیر خودش را در زمین گذاشت؛ دو پاس گل، اگرچه VAR یکی از آنها را مردود اعلام کرد.
 حالا آلوارو رودریگز دومین بازیکن جوان تاریخ رئال مادرید است که برای تیم اصلی در یک بازی رسمی پاس گل می‌دهد. او این کار را در سن 18 سال و 219 روز از زندگی خود انجام داد و تنها خاوی گارسیا، هافبک سابق مادرید که در 18 دسامبر 2004 در ال‌سادار به مایکل اوون پاس گل داد برای این کار جوان‌تر از او بوده است.

توهین‌ها فراموش می‌شوند
کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، پس از پیروزی 2- صفر سفیدپوشان مقابل اوساسونا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سؤال خبرنگاران پاسخ داد.
از بازی امروز رضایت کامل داشتید؟
    بله، یک بازی کامل بود، دو تیم سخت جنگیدند... بسیار راضی هستیم، تیم خیلی خوب بازی کرد.
 آلوارو رودریگز راضی کننده بود، آیا می‌تواند شماره 9 آینده باشد؟
    گفتنش از حالا سخت است، اما او ویژگی‌های زیادی دارد. قد بلندی دارد، توپ را بخوبی می‌چرخاند و قدرت سرزنی بالایی دارد. او مهاجمی است که می‌تواند به ما کمک کند، همان‌طور که امروز به ما کمک کرد. برای جوانان آسان نیست که بتوانند خود را در رئال مادرید جا کنند و روی بازی متمرکز باشند. او در 10 دقیقه دو پاس گل داد و در بازی تفاوت‌ها را ایجاد کرد. این باور را دارم که او این فصل به ما کمک خواهد کرد.
 تیم را از نظر فیزیکی برای آنفیلد چگونه می‌بینید؟
    خوب هستیم. شوامنی در لحظات آخر دچار مشکل شد. کروس به تمرینات بازگشته، فکر می‌کنم بنزما به بازی روز سه‌شنبه خواهد رسید.
 کاماوینگا این فصل بیشترین رشد را داشته است.
 او خیلی خوب بازی می‌کند. ما از داشتن او بسیار خوشحالیم. شرایط بدنی بسیار خوبی دارد و امروز در دفاع بازی بسیار خوبی انجام داد. همچنین وقتی با فده او را دبل پایوت گذاشتم دیدیم که تفاوت‌هایی را در زمین ایجاد کرد.
 توهین‌ها به وینیسیوس...
    به غیر از یک دقیقه سکوت که نه تنها به وینیسیوس، بلکه به ترکیه و سوریه بی‌احترامی شد بقیه چیزها را فراموش می‌کنیم. بازی رقابتی بود و هر دو تیم بخوبی برای رسیدن به برد جنگیدند.
 دفاع راست رئال مقابل لیورپول؟
    کارواخال قرار است در آنفیلد بازی کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی