صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

جذاب مثل استقلال و ملوان در جام حذفی

نبـــــــــــرد جامــــــــــداران

استقلال از جام حذفی خاطرات خوشی دارد. هر چند که در سال‌های اخیر با شکست‌هایی که فرهاد مجیدی در این عرصه داشت، کام آبی‌دلان تلخ شد اما به واقع آبی‌ها در تاریخ بازی‌های جام حذفی همواره تیمی مدعی و جام‌آور بوده‌اند و تیمی قابل احترام در این قاب به حساب می‌آیند.
حریف امروز استقلال در جام حذفی نیز تیمی عنواندار در جام حذفی است. ملوانان حتی سابقه دو بار قهرمانی در جام حذفی را هم در کارنامه دارند و در سال‌های دور موفق شده‌اند با ترکیبی به یادماندنی بر بام جام حذفی فوتبال ایران تکیه بزنند.
استقلال امروز با تیمی مصاف می‌دهد که اگر در لیگ برتر مدعی نبوده اما توانسته شگفتی‌هایی را در این عرصه رقم بزند و تردیدی نیست که مازیار زارع و شاگردانش، امروز نیز به دنبال همان وقایع تاریخی هستند و تلاش می‌کنند دوباره در جام حذفی شگفتی‌ساز شوند.
ملوان در لیگ مقابل استقلال عملکرد مطلوبی نداشت و در هفته هفدهم لیگ برتر با چهار گل مقابل استقلال مغلوب شد. آن بازی یکطرفه البته ملوانان را در بازی امروز سختکوش‌تر خواهد کرد و شکی نیست که زارع و شاگردانش تلاش خواهند کرد تا دست‌کم آن نتیجه دوباره تکرار نشود.
ملوان البته بضاعت کافی برای عبور از استقلال را ندارد و اگر امروز برنده بازی باشد، قطعاً شگفتی بزرگی در جام حذفی شکل گرفته، به این دلیل که استقلال با انبوهی از بازیکنان نامدار در هفته‌های اخیر نتایج بسیار مطلوبی را به دست آورده و از ظرفیت‌های کافی برای تکرار بردش در لیگ برتر مقابل ملوان برخوردار است اما همانطور که گفته شد سابقه نشان داده معمولاً تیم‌هایی که نتایج ضعیفی مقابل مدعیان می‌گیرند در بازی دوباره با این تیم‌ها با انگیزه‌تر می‌شوند و دست کم به دنبال کمتر گل خوردن می‌روند.
ملوان نیز امروز بازی بسته و دفاعی را در دستور کارش قرار خواهد داد و دل به ضد حملات خواهد بست تا شاید به دروازه استقلال هم برسد اما در هر حال باید شانس آبی‌ها را برای عبور از این تیم بسیار بالا تلقی کرد و استقلال به احتمال زیاد از این مرحله عبور کرده و به مرحله بعد خواهد رسید.
استقلال اولین بازی خود در جام حذفی را مقابل تراکتور برگزار کرد و به سختی توانست از سد حریفش بگذرد. آن دیدار در شرایطی برگزار شد که چند روز قبل استقلال خاطره تلخ باخت در ورزشگاه خانگی به تراکتور را با خود به بازی جام حذفی برده بود اما میل به خواستن و کسب پیروزی و مهم‍‌‌‌‌‌‌‌‌تر ارائه یک فوتبال بی‌نقص و هماهنگ موجب شد استقلال به آنچه می‌خواهد دست یافته و به این مرحله برسد.
به احتمال فراوان ترکیب استقلال برای این بازی نسبت به بازی‌ قبل بازهم دست نخورده باقی خواهد ماند. ساپینتو که در این بازی غایب است و بازهم به دلیل محرومیت انضباطی قادر به همراهی تیمش نیست، در هفته‌های اخیر به ترکیب ایده‌آل خود رسیده و بازیکنان نیز به خوبی توانسته‌اند تاکتیک‌های مرد پرتغالی را در میدان پیاده کنند.
حسن بازی استقلال در هفته‌های اخیر اجرای صحیح تاکتیک‌های هجومی به محوریت بازیکنانی همچون قایدی و محبی بوده؛ در این میان هافبک‌های استقلال نیز تلاش فزاینده‌ای نسبت به گذشته در راستای ایجاد موقعیت‌های گل داشته‌اند. رضاوند، چشمی و مهری هر سه کلاس متفاوتی از توانایی خود را در میدان رقابت پیاده کرده‌اند و استقلال را از داشتن بازیکنانی طراح و البته گلزن آسوده کرده‌اند.
هرچه از بازی‌های لیگ گذشته نیز این سه بازیکن با هم هماهنگ‌تر شده‌اند و اگر امروز نیز در بازی مهم با ملوان که پای یک جام مهم درمیان است، هافبک‌های استقلال عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارند، پیروزی استقلال دور از دسترس نخواهد بود.
قهرمانی در جام حذفی گرچه تیم صاحب جام را به مرحله‌ پلی‌آف لیگ قهرمانان فصل بعد خواهد برد اما استقلال به عنوان قهرمان لیگ بیست و یکم خیالش بابت رفتن به لیگ قهرمانان آسیا به طور مستقیم آسوده است و رسیدن به جام حذفی تنها می‌تواند اعتبار ساپینتو را در عرصه مربیگری بیشتر کرده و او را به اهدافی که ابتدای فصل ترسیم کرده بود، نزدیک کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی