صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

دسته گل قرمز در سرزمین لاله‌های نارنجی

با جهانبخش تماس بگیرید!

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com

موتور علیرضا جهانبخش در هلند روشن شده و او در روزهایی گل‌های حساسی برای فاینورد می‌زند که این تیم در کورس قهرمانی قرار دارد و نیاز مبرمی به پیروزی. در هلند می‌گویند اگر گل می‌خواهید، با جهانبخش تماس بگیرید. این مسأله بعد از گلزنی‌های پیاپی علیرضا در هلند دهان به دهان می‌چرخد و هواداران فاینورد هم کم کم به این باور رسیده‌اند که به عنوان نخستین گزینه، باید از ستاره ایرانی برای گلزنی کمک بگیرند.
 بدون شک حساس‌ترین بازی هفته بیست و دوم اردیویسه میان فاینورد و آلکمار برگزار شد. علیرضا جهانبخش باید به دیدار تیمی می‌رفت که خاطرات بسیاری از دوران بازی در آن در ذهن داشت و حتی عنوان آقای گلی لیگ هلند را نیز به دست آورد. جهانبخش خیلی زود توانست گل تساوی فاینورد را وارد دروازه آلکمار کند. آن هم با یک ضربه سر تماشایی و به دور از دستان دروازه‌بان آلکمار.
این چهارمین گل جهانبخش در این فصل بود. او تمام گل‌های خود را بعد از جام جهانی 2022 به ثمر رسانده و البته دروازه تیم‌های مدعی را باز کرده. علیرضا مقابل اوترخت که تیم هفتم جدول است و چشم به سهمیه اروپایی دارد، گل تساوی فاینورد را زد، برابر پی‌اس‌وی آیندهوون رده چهارمی دو گل به ثمر رساند و در نهایت مقابل آلکمار که در رده دوم حضور دارد، یک گل به نام خود ثبت کرد. فاینورد هم از این بازی‌ها 5 امتیاز مهم کسب کرد تا همچنان مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی باشد.
جهانبخش این فصل 17 بار در ترکیب فاینورد قرار گرفته، 726 دقیقه در زمین حضور داشته و 4 گل زده. یعنی به ازای هر 181 دقیقه یک گل زده که آمار مناسبی برای یک بال تهاجمی است. همین گل‌های او باعث شده تا فاینورد در پایان هفته بیست و دوم با کسب 49 امتیاز یکه و تنها در صدر جدول قرار بگیرد و چشم به قهرمانی داشته باشد. علیرضا هم که در نقل و انتقالات زمستانی چند پیشنهاد از آلمان، یونان و ترکیه دریافت کرده، در فاینورد ماند و جنگید و در نهایت هم توانست جایگاه خود را پس بگیرد. او نه تنها به ترکیب اصلی فاینورد برگشت بلکه مثمرثمر هم ظاهر شد تا حالا آرنه اسلات از ادامه همکاری با او سرخوش باشد.
آرنه اسلات، سرمربی فاینورد در پایان بازی برابر آلکمار با اشاره به گل جهانبخش گفت: «گل نخست طبق برنامه پیش رفت و تمرین شده بود. ما به سانترها از سمت چپ و فاصله دورتر توجه داشتیم و می‌دانستیم دارای برتری طولی هستیم. این سناریو با جهانبخش به خوبی در تمرینات اجرا شده بود. اگر روزی زیاد کار کنید به خوبی آن را انجام خواهید داد.»
جهانبخش که این روزها در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با بازی‌هایش کمک زیادی به فاینورد کرده، درباره بازی گفت: «می‌دانستیم که باید برنده شویم. فاینورد و آلکمار معمولاً دو تیمی هستند که فوتبال بازی می‌کنند. من انتظار نداشتم این همه توپ بلند وجود داشته باشد. ما همیشه مجبور بودیم برای توپ دوم بجنگیم. موقعیت‌های زیادی خلق نکردیم اما تفاوت در لحظه‌ها رقم خورد. ما در نیمه اول بهترین فوتبال خود را انجام ندادیم. در نیمه دوم شرایط بهتر پیش رفت و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. خوشحالم که همچنان در اوج هستیم و این برای ما مهم بود. این بازی فینال بود و مهم‌ترین سه امتیاز فصل را کسب کردیم. درباره گلی که زدم هم باید بگویم این روش گلزنی (ارسال از کناره‌ها) را هر روز در تمرینات انجام می‌دهیم و دروازه حریف را با برنامه باز کردیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی