صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و پنجاه و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

برنده این دیدار قطعاً قهرمان جام حذفی می‌شود

بزیک: این بازی در 90 دقیقه تمام نمی‌شود

ادموند بزیک، مهاجم روزهای نه چندان دور پرسپولیس و سپاهان گفت‌وگویی ویژه و اختصاصی با ایران ورزشی داشت و از حاشیه‌های ایجاد شده برای پرسپولیس گفت. او همچنین از حساسیت خاص بازی پیش رو با سپاهان در جام حذفی صحبت کرد.

بیش از نیمی از بازی‌های لیگ برگزار شده،  کیفیت پرسپولیس را امسال چطور دیدید؟
من بازی‌های پرسپولیس را به دو قسمت قبل و بعد از جام جهانی تقسیم می‌کنم. قبل از جام جهانی تیم شادابی بهتری داشت و ضربات آخر توسط لوکادیا به ثمر می‌نشست. متأسفانه بعد از جام جهانی در چند بازی آخر شاهد اتفاقاتی بودیم که خوشایند پرسپولیس و هواداران این تیم نبود.
منظورتان اعتراض به عملکرد داوری‌ها است؟
دقیقاً. در 3 بازی اخیر ناداوری‌ها به ضرر پرسپولیس بود و یحیی حق دارد که عصبانی باشد و اعتراض کند. فکر می‌کنم تا حدودی تیم وارد حاشیه شده و فضای ایجاد شده در بیرون از زمین نباید به اینجا می‌رسید. حواشی بیرون از زمین باعث شده تا تیم از نظر روحی روانی به هم بریزد و به نظرم گل‌محمدی و بزرگترهای تیم می‌توانند این مسأله را مدیریت کنند.
با توجه به اتفاقات پیش آمده احتمال قهرمانی پرسپولیس را چقدر می‌دانید؟
امسال پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است و فقط 3 امتیاز اختلاف دارد که قابل جبران است. هنوز 30 امتیاز دیگر باقی مانده و علاوه بر این دو بازی مقابل سپاهان و استقلال در تهران باقی مانده که در مسیر قهرمانی تأثیرگذار خواهد بود.
برای خارج شدن از فضایی که اتفاق افتاده چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید؟
معتقدم پیشکسوتان و هواداران و مدیریت باید به بازیکنان کمک کنند تا در بازی‌های آینده شاهد این اتفاقات نباشیم و بازیکنان هم تمام تمرکز خود را فقط در زمین فوتبال حفظ کنند و به حواشی ایجاد شده در بیرون از زمین کمتر بپردازند.
چهارشنبه پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی به مصاف هم می‌روند،  این بازی را چطور می‌بینید؟
در دور رفت از بازی‌های لیگ،  دو تیم بازی قشنگی ارائه کردند و علیرغم اینکه پرسپولیس در آن بازی میهمان بود اما مالکیت توپ بیشتری نسبت به حریف داشت و هر دو تیم تمام راه‌های نفوذ را بسته بودند و مدافعان عملکرد خوبی داشتند. فکر می‌کنم این مسابقه در 90 دقیقه تمام نمی‌شود اما امیدوارم تماشاگران بازی زیبایی را شاهد باشند و در نهایت پرسپولیس برنده مسابقه باشد.
پرسپولیس در حال حاضر 4 مهاجم آماده دارد. پیش‌بینی شما از سیستم پرسپولیس در بازی سه‌شنبه چیست؟
من سال‌های قبل سابقه همکاری با آقا یحیی را داشتم و می‌دانم ایشان علاوه بر فوتبال مالکانه طرفدار بازی هجومی نیز هستند و احساس می‌کنم در این بازی پرسپولیس با سیستم 2-4-4 وارد زمین می‌شود و برای اولین بار شاهد زوج خارجی دیاباته - پریرا از ابتدای بازی خواهیم بود.
بازی این دو تیم در جام حذفی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
مصاف پرسپولیس و سپاهان همیشه بازی حساس و قشنگی بوده و ملقب به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران  است. سپاهان هیچ وقت حریف دست و پا بسته‌ای برای پرسپولیس نبوده. بازی بسیار سختی خواهد بود و دو تیم قطعاً محتاطانه رفتار خواهند کرد.
انتقاداتی نسبت به عملکرد مهاجمان پرسپولیس در فصل جاری می‌شود. شما از عملکرد مهاجمان پرسپولیس در فصل جاری راضی بودید؟
در فوتبال روز دنیا بازیکن به تنهایی نتیجه بازی را تعیین می‌کند. زمان ما تمام مهاجمان کوچکترین موقعیت‌ها را تبدیل به گل می‌کردند اما الان کار تیم‌ها با توجه به آنالیزهایی که انجام می‌شود سخت‌تر شده است. پرسپولیس امسال متأسفانه در پست مهاجم بدشانسی آورد. ابتدا با جدایی لوکادیا و سپس مصدومیت‌های دیاباته و بازگشت آل‌کثیر پس از حدود یک سال که با توجه به شرایطی که پس از جراحی رباط صلیبی وجود دارد باید به او زمان داد تا به روزهای آرمانی خود بازگردد.
پرسپولیس و سپاهان در لیگ هم رقابت تنگاتنگی دارند. فکر می‌کنید برنده بازی جام حذفی قهرمان لیگ شود؟
قصه لیگ برتر با جام حذفی کاملاً متفاوت است اما پیش‌بینی می‌کنم برنده تقابل این دو تیم قطعاً امسال قهرمان جام حذفی خواهد شد.
نبود VAR را در اتفاقات اخیر چقدر تأثیرگذار می‌بینید؟
به نظرم فوتبال ما کدخدامنشی اداره می‌شود! و تا موقعی که این روند ادامه داشته باشد VAR هم نمی‌تواند به فوتبال ما کمک کند. در فوتبال ایران هر نیمکتی که هوچیگری و عربده‌کشی بیشتری داشته باشد نتیجه بهتری می‌گیرد.
منظورتان اتفاقات بازی با فولاد است؟!
به هر حال همه دیدند در آن مسابقه شاهد چه اتفاقاتی بودیم. در فوتبال ما اگر مثل نیمکت تیم نساجی و حمید مطهری با شخصیت باشی هیچ وقت موفق نخواهی بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی