printlogo


کد خبر: 56246تاریخ: 1394/8/27 00:00
سکته عمان در عشق آباد!


در روز ششم مرحله نخست رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آسیا، تیم‌های ملی مختلف در گروه‌های هشت گانه به مصاف یکدیگر رفتند که در مهمترین دیدارها تیم‌های پرقدرت ایران، عربستان و استرالیا برابر حریفان خود به پیروزی‌های پرگل دست یافتند.
در نخستین بازی روز و در گروه D، ایران به مصاف گوام رفت و این تیم را 6 - صفر شکست داد و 14 امتیازی شد و به تنهایی در صدر جدول قرار گرفت. همچنین دیدار حساس تیم‌های ترکمنستان و عمان 2-1 به سود ترکمنستان به پایان رسید تا نزدیکترین حریف ایران در این گروه با این شکست، فرصت رقابت مستقیم با ایران را از دست بدهد. عمان با این شکست 11 امتیازی باقی ماند و ترکمنستان با این پیروزی 10 امتیازی شد و پشت سر تیم‌های ملی ایران و عمان که 14 و 11 امتیازی هستند، باقی ماند تا همچنان تا پایان رقابت‌های این گروه به صعود امیدوار باشد. البته ترکمنستان به نسبت ایران و عمان یک بازی بیشتر انجام داده و تقریبا روی کاغذ از این گروه شانس تیم‌های ایران و عمان برای صعود به مرحله پایانی انتخابی بیشتر است. از این گروه همچنین تیم‌های گوام و هند از دور رقابت‌ها حذف شدند.
در گروه A امارات میزبان خود مالزی را 2 - یک شکست داد. عربستان به دیدار تیمور رفت و با 10 گل این حریف کم نام و نشان را شکست داد. در دیدار تیمور و عربستان محمد السهلاوی خوش درخشید و 5 گل از 10 گل تیمش را به ثمر رساند.
در گروه B استرالیا نیز در خانه حریف به مصاف بنگلادش رفت و موفق شد با نتیجه 4 - صفر به پیروزی برسد. برای استرالیا نیز تیم کیهیل هت‌تریک کرد تا سه گل این بازیکن در کنار تک گل جدیناک پیروزی این تیم را رقم بزند.
در گروه C قطر با سه گل برابر بوتان پیروز شد و دیدار تیم‌های هنگ‌کنگ و چین به تساوی بدون گل انجامید.
در گروه E دیدار تیم‌های سنگاپور و سوریه با تساوی یک - یک به پایان رسید. ژاپن نیز با دو گل اوکازاکی و هوندا میزبان خود کامبوج را شکست داد.
در گروه F عراق با دو گل از سد تایپه گذشت. در این دیدار جاسم کرار بازیکن باشگاه استقلال نیمکت نشین بود و در دقیقه 86 بازی به جای کاپیتان یونس محمود به زمین بازی رفت. گل‌های عراق را ضرغام اسماعیل در دقیقه 19 و یونس محمود در دقیقه 85 به ثمر رساندند.
در گروه G کره جنوبی با 5 گل از سد لائوس گذشت. دیدار تیم‌های میانمار و کویت در این گروه به زمان دیگری موکول شد.
از گروه H تیم ملی فوتبال کره شمالی با دو گل بحرین را شکست داد.


Page Generated in 0.0046 sec