printlogo


کد خبر: 56219تاریخ: 1394/8/27 00:00
حاشیه های ایران - گوام



سکوهای خالی
* در حالی که ظرفیت استادیوم دددو گوام با تمهیدات ویژه میزبان به 4000 نفر افزایش یافته بود، سکوهای خالی در این بازی به چشم می‌خورد تا مشخص شود مردم این کشور چندان علاقه‌ای به فوتبال ندارند. با وجود پیش‌بینی اینکه ورزشگاه دددو برای این مسابقه پر خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد و روی سکوهای روبه‌روی جایگاه همچنان فضای خالی به چشم می‌خورد. امکانات رفاهی خوبی برای تماشاگران تهیه شده بود و تماشاگران گوامی می‌توانستند از غرفه‌های تعبیه شده در قسمت VIP لباس‌های تیم گوام را خریداری کنند. والنتیرهای پرتعدادی با لباس‌های صورتی رنگ مسوولیت هماهنگی امور جانبی بازی را بر عهده داشتند.

هدیه اقیانوسی!
* تیم ملی فوتبال ایران نزدیک به یک ساعت پیش از دیدار مقابل گوام وارد ورزشگاه «دددو» شد و در بدو ورود گردنبندهایی از جنس سنگ‌های اقیانوس آرام به ملی‌پوشان اهدا شد. دقایقی بعد از ورود تیم ایران، اعضای تیم گوام وارد ورزشگاه شدند. داوران بازی هم زودتر از دو تیم به استادیوم آمدند و از زمین بازدید کردند.

کمبود بازیکن روی نیمکت
* به دلیل عدم صدور روادید 4 بازیکن، تیم ملی فقط 21 بازیکن داشت و خسرو حیدری، میثم مجیدی، کنعانی‌زادگان، سوشا مکانی، رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، کاوه رضایی و محمدرضا اخباری از روی نیمکت این مسابقه را تماشا می‌کنند.

سکوت به احترام پاریس
* بنا بر دستورالعمل فیفا پیش از شروع بازی به احترام قربانیان حادثه تروریستی پاریس 30 ثانیه سکوت انجام شد. این دستورالعمل شب قبل از بازی به کنفدراسیون‌ها ابلاغ شد تا در تمامی بازی‌های این هفته انتخابی جام جهانی 30 ثانیه سکوت انجام گیرد.

یک اخطار عجیب
* اشکان دژاگه تنها اخطار این بازی را بسیار ساده گرفت، وی نه به دلیل خطا که به خاطر زدن توپ قبل از سوت داور اخطار را گرفت تا بازی بعد ایران را از دست بدهد.

داور وقت شناس!
* در نیمه اول مصدومیت‌های متعدد بازیکنان دو تیم باعث شد تا چندین بار مسابقه با تعویق مواجه شود که در نهایت این موضوع سه دقیقه وقت اضافه را در این نیمه در پی داشت. داور این بازی 3 دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول محاسبه کرده بود که راس سه دقیقه در سوت پایان نیمه اول دمید. داور دیدار برای نیمه دوم نیز 4 دقیقه وقت تلف شده گرفت که 35 ثانیه بعد از آن سوت پایان را به صدا درآورد.

گرما، رطوبت، باد!
* هوا در گوام ساعتی قبل از بازی بسیار گرم بود اما به هنگام بازی نسبتا متعادل شد و دمای آن به 32 درجه سانتیگراد رسید، رطوبت هوا نیزحدود 70 درصد بود. باد شدیدی در ورزشگاه می‌وزید و این موضوع روی کار دو تیم تاثیر گذاشت.

پارکینگ پر
* در ضلع شمالی ورزشگاه به جای سکوی تماشاگران پارکینگ خودروها بود که البته این پارکینگ پر از ماشین بود و این موضوع نمای جالبی را ایجاد کرده بود.

هیجان وایت
* گری وایت مربی انگلیسی گوام با هیجان خاصی از کنار خط شاگردانش را هدایت می‌کرد.

پخش مستقیم
* شبکه‌های اینترنتی کشورهای اسکاندیناوی این مسابقه را پخش مستقیم کردند. برخی نشریات اروپایی مثل کیکر آلمان این مسابقه را به صورت زنده تحت پوشش قرار دادند. سایت‌های کشورهای شرق آسیایی لحظه به لحظه این بازی را مورد پوشش قرار دادند.

لباس سبز بیرانوند
* لباس بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی نسبت به رنگ لباس حقیقی در دیدار با ترکمنستان تغییر کرد و گلر ایران پیراهن سبز رنگ پوشید.


Page Generated in 0.0061 sec