printlogo


کد خبر: 56215تاریخ: 1394/8/27 00:00
گوام رفت و برگشت!
جفـت شـش





سه‌شنبه 26 آبان 94، مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، گروه D، ساعت: 9:00، ورزشگاه دددو گوام، تماشاگر 1500 نفر
ایران 6
گل‌ها: مهدی طارمی (12، 63)، کمال کامیابی‌نیا (30)، رامین رضاییان (49)، مسعود شجاعی (51 - پنالتی) و کریم انصاری‌فرد (53)
داور: هو وای‌سینگ
کمک‌ها: لام نای‌کی‌سام و فوک پونگ‌شینگ (هر سه از هنگ‌کنگ)
اخطار: اشکان دژاگه (ایران)
اخراج: جان ماتکین (51 - گوام)، علیرضا بیرانوند (71 - ایران)
بازیکن برتر: آندو تیموریان با تقدیر از مهدی طارمی

گوام: دوگ هریک، الکساندر لی، شاون نیک کلاف (تراویس نیک کلاف 85)، جاستین لی (دیلان ناپوتی 71)، ماسن گریمز، رایان گای، یاناهان رومرو، جیسون کانکلیف، جان متکین، مارلون ایونز (یان موریانو 71)، شین مالکوم
سرمربی: گری وایت

ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، عزت‌ا... پورقاز، رامین رضاییان، میلاد محمدی، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، آندرانیک تیموریان، مهدی ترابی (مسعود شجاعی 44)، اشکان دژاگه (علیرضا جهانبخش 58)، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی (خسرو حیدری 70)
سرمربی: کارلوس کی‌روش

بازی برابر گوام با حملات پردامنه ایران آغاز شد. در هوای شرجی جزیره، ایران در غیاب 7 بازیکن اصلی خود با آرایشی جوان شده برابر میزبانی به میدان رفت که برای این بازی تمامی تمهیدات ویژه را به کار گرفته و برای جبران مافات شکست پرگل در تهران از همه ابزارهای لازم استفاده کرده بود؛ از چمن مصنوعی گرفته تا عدم صدور ویزا برای چند بازیکن ایران.  با وجود این ایران با میدانداری ستاره‌های جوان خود نظیر مهدی ترابی و مهدی طارمی از همان ابتدای بازی ابتکار عمل را در دست گرفت و روی دروازه حریف خیمه زد.
تیم ملی که این بازی را با حملات خود آغاز کرد خیلی زود و در دقیقه 12 توانست اولین گل را وارد دروازه حریف خود کند تا آتشبازی پسران کی‌روش در جزیره آغاز شود.
در دقیقه 12 حرکت فوق‌العاده مهدی ترابی پشت محوطه جریمه گوامی‌ها با پاس تو در استثنایی وی ادامه یافت و مهدی طارمی نیز با عبور از بین مدافعان گوام خود را به توپ رساند و با بغل پایی دقیق توپ را وارد دروازه گوام کرد. این گل یخ بازی را شکست و با تداوم حملات دامنه دار ایران راه را برای گل‌های بعدی باز کرد.
در دقیقه 30 پاس رو به بیرون کریم انصاری‌فرد از محوطه شش قدم گوامی‌ها با دفع مدافعان آنها روبه‌رو شد اما این توپ روی خط محوطه جریمه به کمال کامیابی نیا رسید و او نیز با ضربه‌ای محکم در دومین بازی ملی خود، به اولین گل ملی‌اش دست پیدا کرد.  در ادامه بازی نیز حملات ایران ادامه داشت و در مهم‌ترین حمله نیمه نخست در دقیقه 36 کریم انصاری‌فرد از داخل محوطه جریمه شوت محکمی را روانه دروازه گوام کرد اما این توپ به تیر دروازه آنها برخورد و توپ برگشتی را نیز خود وی به بیرون زد تا نیمه نخست با همان دو گل به سود ایران خاتمه پیدا کند.  مهم‌ترین عملکرد گوامی‌ها در این نیمه یک ضربه کرنر بود که توسط آنها نواخته شد و به غیر از آن نمی‌توان گفت گوامی‌ها توانستند روی دروازه ما خطر بیافرینند.
نیمه دوم را اما پسران کی‌روش با توپ پرتر آغاز کردند و نتیجه آنها گل‌هایی بود که یکی بعد از دیگری از راه می‌رسید و درون دروازه گوام کاشته می‌شد.  در دقیقه 49 پاسکاری ایرانی‌ها در زمین گوام با حرکات تمرین شده آنها ادامه یافت و پاس پشت پای حرفه‌ای طارمی با ضربه روپای رضاییان گل سوم را برای ایران به ارمغان آورد.
سه دقیقه بعد و در دقیقه 51 حرکت انفجاری طارمی در محوطه جریمه گوامی‌ها با خطای بازیکن این تیم منجر به اخراج مدافع حریف شد و یک پنالتی برای ایران داشت و مسعود شجاعی از روی نقطه پنالتی این توپ را به گل چهارم ایران تبدیل کرد.
در دقیقه 53 حرکتی که رامین رضاییان آغاز کرد را دژاگه با پاسی بی نقص به انصاری‌فرد تکمیل کرد و انصاری‌فرد نیز با ضربه‌ای به موقع گل پنجم تیم ملی را به ثمر رساند.
در دقیقه 62 مهدی طارمی گلزنی تیم ملی در این جشنواره را ادامه داد و از پاس کریم انصاری‌فرد بهترین استفاده را برد و در حالی که مدافعان گوام در خیال آفساید بودند گل ششم را به ثمر رساند تا آخرین گل ایران در این بازی زده شود.  در این بازی تنها دو مرتبه گوامی‌ها توانستند به دروازه ایران نزدیک شوند که یکی از آنها در دقیقه 72 بود و نزدیک بود برای تیم ملی دردسرساز شود. وقتی که علیرضا بیرانوند در بیرون محوطه 18 قدم مرتکب خطای شدید روی مهاجم حریف شد تا داور کارت قرمز را به او نشان داده و ایران نیز همانند حریف 10 نفره شود. با اخراج بیرانوند و به دلیل اینکه ایران هر سه تعویض خود را انجام داده بود، عزت‌ا... پورقاز درون دروازه قرار گرفت اما این 10 نفره شدن جلوی ادامه گلزنی ملی‌پوشان را گرفت تا بازی با همان نتیجه بازی رفت به پایان برسد. با این پیروزی تیم ملی 14 امتیازی کماکان صدرنشین ماند.

برد تیم ملی از زاویه آمار
تیم ملی ایران در بازی برابر گوام کار سختی برای پیاده کردن برنامه‌های تاکتیکی نداشت و در نهایت توانست هم بازی را با نتیجه خوبی پشت سر بگذارد و هم برنامه‌های تمرین شده خود را به خوبی در میدان پیاده کند. ایرانی‌ها که تا قبل از 10 نفره شدن در این بازی هر کاری خواستند کردند در مقابل حریف در تمام آیتم‌ها به صورت غیرقابل مقایسه‌ای برتر بودند و تنها در خطا این گوام بود که توانست برتر از تیم ملی ایران ظاهر شود. میزان مالکیت توپ در این بازی کاملا از آن ایران بود. تیم ملی کشورمان در این بازی 61 درصد مالکیت توپ را در مقابل 39 درصد گوامی‌ها در اختیار داشت. در شوت‌های داخل چارچوب ایرانی‌ها توانستند 5 بار ضربات خود را به دروازه گوامی‌ها بزنند و در مقابل گوامی‌ها تنها یک بار توانستند این کار را انجام دهند. ایران 9 شوت خارج از چارچوب نیز روانه دروازه حریف کرد، این اتفاق در حالی افتاد که گوام تنها یک بار شوت خود را روانه دروازه ایران کرد که راهی به دروازه نیافت. ایران 4 بار توانست به کرنر برسد و ضربات خود را روی دروازه حریف ارسال کند و در مقابل گوام فقط یک ضربه کرنر به دست آورد. مهاجمان تیم ملی در این بازی 4 بار در تله آفساید گیر کردند و این اتفاق برای گوامی‌ها دو بار اتفاق افتاد. تنها آیتمی که گوامی‌ها در آن برتر از تیم ملی بودند خطا بود که ایرانی‌ها 7 بار اقدام به خطا کردند و گوامی‌ها نیز 11 بار ایرانی‌ها را متوقف کردند. خطاهایی که برای دو تیم تلفاتی در پی داشت.


Page Generated in 0.0062 sec