printlogo


کد خبر: 56199تاریخ: 1394/8/27 00:00
زندی و بیک‌زاده از تصمیم‌ نهایی یک مقام مسوول می‌گویند
همه تصمیم می‌گیرند، مظلومی چطور؟!




بهناز میر مطهریان
«مظلومی گفت من را می‌خواهد اما در نهایت یک نفر مانع شد!» این اظهارنظری است که در دو هفته اخیر از قول دو بازیکنی می‌شنویم که در آخرین روزهای نقل و انتقالات ماجرای پیوستن‌شان به استقلال منتفی شده است! فریدون زندی هفته گذشته در برنامه نود چنین ادعایی داشت و مورد انتقاد شدید مسوولان باشگاه استقلال قرار گرفت و این هفته هاشم ‌بیک‌زاده هم بدون اینکه ارتباطی با زندی داشته باشد، صحبت‌هایی شبیه به صحبت‌های زندی را درباره دلایل جدایی‌اش از استقلال مطرح کرد.
صحبت‌های بحث برانگیزی که حتی اگر بتوان یک بار آنها را نشنیده گرفت اما تکرار شدن‌شان بدون شک اتفاقی نیست! واقعاً چه کسی در آخرین مراحل مذاکره باشگاه با بازیکنان مدنظر مظلومی، روند مذاکرات را تغییر می‌داده؟! آیا باید باور کنیم که مظلومی اختیار کاملی در جذب بازیکنان مدنظر خود نداشته است و بازیکنان فعلی استقلال، کاملاً مطابق سلیقه سرمربی نبوده است؟
مظلومی برای پست دفاع چپ تیمش جز میثم مجیدی بازیکن دیگری نداشت. بگذریم از اینکه بعدها با یعقوب کریمی به توافق رسید و او را با وجود تمایلش به بازی هجومی در این پست بازی داد اما واقعیت این بود که به نظر می‌رسید سرمربی استقلال، هاشم بیک‌زاده را برای این پست حفظ کند. اتفاقاً اظهارنظرهای مظلومی هم درباره بیک‌زاده مؤید تمایلی بود که سرمربی استقلال به حضور بیک‌زاده داشت. در آخرین روزهای نقل و انتقالات اما به یکباره روند مذاکرات تغییر کرد، بیک‌زاده از استقلال جدا شد و به صبا رفت! حالا بعد از گذشت چند ماه او از دلایل جدایی‌اش پرده برداشته و گفته: «مظلومی مرا می‌خواست ولی تصمیم گیرنده ایشان نبود. او با من صحبت کرد و سبک بازی مرا هم قبول داشت. حتی با مهدی رحمتی هم صحبت کردم و به من گفت در استقلال بمان ولی اتفاقاتی افتاد که در لیست مازاد قرار گرفتم. واقعا کار خوبی نکردند چون پیشنهادهای زیادی داشتم که به خاطر استقلال رد کردم ولی روز آخر این را به من گفتند.» جالب اینجاست که سرمربی استقلال دلیل تغییر عقیده‌اش درباره جذب بیک‌زاده را تماس هواداران دانسته بود! بر همین اساس بیک‌زاده درباره صحبت‌های آخر مظلومی تأکید کرد: «یک جلسه گذاشتیم و مظلومی به من گفت که مرا می‌خواهد ولی یکسری هواداران پیامک می‌دهند که نباید من در استقلال بمانم. به مظلومی گفتم هوادار واقعی شماره شما را از کجا دارد. در هر حال به دلم بد افتاد و با استقلال تمدید نکردم در حالی که جزو ۵ بازیکن گران این تیم بودم. احساسم این بود که اگر در استقلال می‌ماندم اتفاقات سال‌های قبل برایم بیفتد. برای همین دلم نبود بمانم.»
این در حالی است که زندی در برنامه هفته گذشته هم گفته بود: «من فقط یک آرزو داشتم و آن حضور مجدد در استقلال بود. با آقای مظلومی و مهدی رحمتی در تماس بودم. در حرف‌هایی که رد و بدل شد متوجه شدم آنها بدشان نمی‌آید به استقلال بازگردم اما در آخر هم نفهمیدم چه کسی مانع شد و هر کس تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازد و حرف و حدیث درباره آن زیاد است.» اینکه یک مقام مسوول در باشگاه استقلال نظر سرمربی استقلال را درباره جذب بازیکنان مدنظرش تغییر داده باشد یا بنا به ادعای خود مظلومی، تماس هواداران باعث این تغییر عقیده شده باشد، فرقی ندارد. در هر دو صورت آنچه مهم است اینکه سرمربی استقلال تصمیم‌گیرنده نهایی درباره جذب بازیکن نبوده است و مظلومی نتوانسته یک تصمیم قاطع درباره گزینه‌های مدنظر خود بگیرد.
با اینکه این موضوع می‌تواند انتقادهای زیادی را متوجه سرمربی استقلال و مسوولان این باشگاه کند اما قصد ما در این مطلب سرزنش کردن استقلالی‌ها نیست. چرا که سرزنش در شرایط فعلی استقلال دردی را دوا نمی‌کند اما اگر از زاویه دیگری به اتفاقات دو هفته اخیر بنگریم، باید بگوییم افشای چنین ضعف مهمی در سرمربی استقلال، آن هم در برهه زمانی فعلی اتفاقاً به سود مظلومی و باشگاه است. حالا تیم‌ها در آستانه نقل و انتقالات نیم فصل، یک فرصت طلایی برای تقویت خود خواهند داشت. این فرصت برای پرویز مظلومی که هدف نهایی خود را قهرمانی و کسب سهمیه آسیا تعیین کرده، بدون شک حیاتی‌تر از سایر مربیان هم خواهد بود. آنچه او در این فرصت طلایی باید مدنظر خود قرار دهد این است که با اقتدار بیشتری درباره جذب بازیکنان مدنظر خود تصمیم‌گیری کند و سکان هدایت امور را خودش به دست گیرد! نه یک مسوول در استقلال یا هواداری که نظرات احساسی خود را به گوش مظلومی می‌رساند که بدون شک در پایان فصل چه مسوولان باشگاه و چه هواداران قهرمانی را فقط و فقط از مظلومی می‌خواهند! ای‌کاش سرمربی استقلال هم از همین حالا برای تقویب تیمش برنامه‌ریزی اساسی داشته باشد و با قدرت روی برنامه خود بایستد تا نقاط ضعف استقلال را آنطور که می‌خواهد برطرف کند. قطعاً خود او هم می‌داند که بعدها هیچ بهانه‌ای از سوی سرمربی پذیرفتنی نیست.
 


Page Generated in 0.0064 sec