printlogo


کد خبر: 56198تاریخ: 1394/8/27 00:00
هشدار مأنوسی‌فر درباره فرصت فیفا برای پرداخت 550 هزار دلار:
بی‌اعتنایی، به ضرر استقلال می‌شـــــــود!



با وجود هشدارهایی که از مدت‌ها پیش درباره خطر کسر امتیاز استقلال به دلیل شکایت بازیکنان خارجی مطرح شده اما مسوولان باشگاه استقلال اقدام قابل توجهی در زمینه حل این مشکل انجام ندادند. به همین خاطر خطر کسر امتیاز همچنان بیخ گوش استقلالی‌ها قرار دارد. بخصوص حالا که تونی کاروالیو، بازیکن برزیلی استقلال که در لیگ سیزدهم آبی پوشان را همراهی می‌کرد، شکایت خود را در فیفا از باشگاه استقلال به مراحل نهایی رسانده است.
این بازیکن 550 هزار دلار از استقلال طلبکار است و فیفا نیز تا آخر هفته آینده به آبی پوشان فرصت داده است. در حالی که آبی پوشان این روزها درگیر مسائل مالی هستند، باید پول این بازیکن که در لیگ سیزدهم و در دوران امیر قلعه‌نویی هیچ کارایی برای استقلال نداشت را پرداخت، در غیر این‌صورت خطر کسر امتیاز به شدت این تیم را تهدید می‌کند. البته علیرضا مأنوسی‌فر، معاون بین‌الملل اتحادیه فوتبال مدعی شده که فعلاً از استقلال امتیازی کسر نمی‌شود اما این موضوع جدیت خطری که استقلالی‌ها را تهدید می‌کند را نمی‌کاهد.
علیرضا مانوسی‌فر در مورد خطر کسر امتیاز از استقلال در صورت پرداخت نشدن مطالبات کاروالیو بازیکن خارجی سابق خود، توضیح می‌دهد: « در حال حاضر بحث کسر امتیاز از استقلال مطرح نیست اما خطر جدی است. فیفا در مورد شکایت تونی کاروالیو تا روز شنبه فرصت داده تا باشگاه استقلال بدهی این بازیکن را پرداخت کند و اگر این اتفاق رخ ندهد پرونده این بازیکن به کمیته انضباطی فیفا خواهد رفت. با این حال ما نامه‌ای برای فیفا ارسال خواهیم کرد و می‌نویسیم که در اسرع وقت باشگاه استقلال بدهی‌اش را پرداخت می‌کند.»
مأنوسی فر درباره شکایت‌هایی که از استقلال به فیفا شده و تذکرهایی که به باشگاه داده شده، اینطور می‌گوید: «البته 6 بازیکن خارجی از استقلال به فیفا شکایت کرده‌اند و باشگاه استقلال هم می‌داند که باید در مورد اخطارهای فیفا اقدامی عملی انجام بدهد زیرا اگر باشگاهی نسبت به احکام و نامه‌های فیفا بی‌اعتنا باشد کمیته انضباطی فیفا روزی واکنش نشان خواهد داد. من معاون بین‌الملل اتحادیه فوتبال هستم که در این مورد به باشگاه استقلال کمک می‌کنم. به مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال هم تذکر داده‌ایم که باشگاه باید نسبت به پرداخت مطالبات بازیکن خارجی خود جدی‌تر عمل کند و قطعا باشگاه نیز چنین کاری انجام خواهد داد.»
باید دید با شدت گرفتن خطری که استقلالی‌ها را تهدید می‌کند، بالاخره مسوولان باشگاه تدبیری برای حل این مشکل در نظر می‌گیرند یا با ادامه بی‌‌توجهی‌ها، کار برای آبی‌پوشان سخت و سخت‌تر خواهد شد؟


Page Generated in 0.0046 sec